Jos autossa on T5 voit asentaa siihen dumpin, eli sellasen venttiilin joka puuskuttaa ylimääräset paineet suoraan ilmaan eikä kierrätä niitä takaisin imupuolelle. Jos asennat dumpin sun pitää vaan tukkia se reikä joka jää auki kun poistat sen vakio bypassista ilmanputsarin jälkeen menevään letkun..
Saabissa on vakiona vissiin 25mm liitos mihin se dumppi tulee kiinni..Joissain dumpeissa toi voi olla isompi jolloin vaatii pientä kikkailua esim. jollain letkunpätkällä (itelläni on parilla silikoniletkun pätkillä laitettu).
Jos olet ainoastaan sen äänen perässä pääset siihen helpoiten vain poistamalla sen kierrätysletkun vakio bypassista ja asentaa siihen tilalle pienen ilmanputsarin. Mutta jos haluat samalla vähän ulkonäköä sinne konehuoneeseen niin kaiketi kannattaa laittaa joku kiillotettu mötikkä sinne
Jos ruotsinkieli taittuu löytyy naapurimaamme Saab-palstalta hyvä threadi jossa kerrotaan kaikki tärkein mitä dumpeista/bypasseista tarvii tietää
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=11190
Niin ja toki tollasella avoimella ilmanputsarillakin saa pientä ääntelehtimistä aikaan, etenkin imuäänet muuttuvat aikalailla...
Toivottavasti ei tullu liian sekavaa tekstiä, alkaa jo pikkasen väsyttää
