Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653 Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti
Kirjoittaja juuso » Su Marras 14, 2004 12:42
tietääkö/muistaako kukaan missä myytiin niitä boschin mäntämallisia by-pass valveja? haullakaan ei tuntunut löytyvän...
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 122 Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja saabt8 » Su Marras 14, 2004 20:17
juuso kirjoitti: tietääkö/muistaako kukaan missä myytiin niitä boschin mäntämallisia by-pass valveja? haullakaan ei tuntunut löytyvän...
Moikka!
olisko
http://www.amworks.com/bypass.htm
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653 Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti
Kirjoittaja juuso » Su Marras 14, 2004 20:53
toi ei ollut se mitä hain, mutta vaikuttaa toikin hyvältä.
jossain oli myynnissä boschin muovirunkoon tehtyjä mäntä by-passeja...
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti
Kirjoittaja Japso » Su Marras 14, 2004 21:46
Foxbody turbo
juuso
"Viggen"
Viestit: 653 Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti
Kirjoittaja juuso » Su Marras 14, 2004 23:26
joo, toi se oli. kiitän.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653 Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2,3T sport » Ke Marras 17, 2004 21:24
Minäkin kiitän infosta
Olin juuri tilaamaisillani Hyper Boost HX:n Maptunilta lähes sata euroa kalliimmalla
Täytyypä pistäytyä Doc-Powerilla
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti
Kirjoittaja Japso » Ke Marras 17, 2004 21:30
Kertokaas sitten käytännön kokemuksia tuosta Forgen venasta..Itsekkin harkitsin sitä, kunnen kuitenkin haksahdin dumppiin
.
Foxbody turbo
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653 Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 2,3T sport » Ke Marras 17, 2004 21:38
to4 kirjoitti: Kertokaas sitten käytännön kokemuksia tuosta Forgen venasta..Itsekkin harkitsin sitä, kunnen kuitenkin haksahdin dumppiin
.
Mä ajattelin yhä hankkia ton HX:n kun Fredrik meni sitä kehumaan. (Yllätys kun on heidän malikoiman arvokkain by-pass
)
HX näyttää vaan olevan ihan järkevässä hintatasossa tuolla Doc-Powerilla
Onkos tolla Forgella joku legendaarinen maine vai miksi se esiintyy lähes yhtä usein by-pass / dumppi keskusteluissa kuin Bosch
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti
Kirjoittaja Japso » Ke Marras 17, 2004 21:47
Forge on volkkari-piireissä kova sana
Foxbody turbo
T16
"Turbo"
Viestit: 300 Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32
Viesti
Kirjoittaja T16 » Ke Marras 17, 2004 22:38
Forge on minunkin Tonnarissa (yllättäen on näet työpaikan valikoimissa) ja on toiminut.
Jos autossa on ilmamäärämittari tai ilmamassamittari tarvitaan by pass eikä dump valve jos haluaa että auto toimii hyvin myös hitaassa ajossa.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623 Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Johnny V4 » La Maalis 12, 2005 15:10
T16 kirjoitti: Forge on minunkin Tonnarissa (yllättäen on näet työpaikan valikoimissa) ja on toiminut.
Jos autossa on ilmamäärämittari tai ilmamassamittari tarvitaan by pass eikä dump valve jos haluaa että auto toimii hyvin myös hitaassa ajossa.
Saadaanko nyt tolla forgen by-passilla ja vapaavirtaus suodattimella kuulumaan sitä haluttua pihinää
. Autona on '92 tonnari ilmamäärämittarilla.
#2277
juuso
"Viggen"
Viestit: 653 Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti
Kirjoittaja juuso » La Maalis 12, 2005 17:10
Johnny V4 kirjoitti: Saadaanko nyt tolla forgen by-passilla ja vapaavirtaus suodattimella kuulumaan sitä haluttua pihinää
. Autona on '92 tonnari ilmamäärämittarilla.
ei. sitä varten on dumpvalve.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo
Viesti
Kirjoittaja Japso » La Maalis 12, 2005 17:25
Kyllä ainakin -87 tonttu rupesi yskimään pelkällä kartiofiltterillä. Dumpilla saa ne kireämmät äänet sitten, mutta jos auto on muuten liki vakio, en suosittele.
Foxbody turbo
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172 Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre
Viesti
Kirjoittaja legro » La Maalis 12, 2005 19:37
Itsellänin on 9-3 tuo Forgen kiillotettu Bybass. Se ei oo yhtä tiivis kuin on Boschin alkuperäinen. Esim. kun ihan norm. ihmisen keuhkoilla kokeilee bybassin tiiviyttä puhaltamalla koneen suunnalta tulevasta putkesta menee ilma läpi "kiertoon". Boschin eli 9-3 alkuperäisessä bybassissa ei tätä huomaa.
Kokeilkaapas muutkin..
Boschin versiossa on kuminen tiiviste, se taitaa sen takia "pitää" ilman sen takia vähän paremmin.
Forgen bybassin putsaaminenkaan ei tähän auttanut..