mäntä-by-pass

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

mäntä-by-pass

Viesti Kirjoittaja juuso »

tietääkö/muistaako kukaan missä myytiin niitä boschin mäntämallisia by-pass valveja? haullakaan ei tuntunut löytyvän...
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Re: mäntä-by-pass

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

juuso kirjoitti:tietääkö/muistaako kukaan missä myytiin niitä boschin mäntämallisia by-pass valveja? haullakaan ei tuntunut löytyvän...
Moikka!

olisko http://www.amworks.com/bypass.htm
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

toi ei ollut se mitä hain, mutta vaikuttaa toikin hyvältä.
jossain oli myynnissä boschin muovirunkoon tehtyjä mäntä by-passeja...
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Foxbody turbo
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

joo, toi se oli. kiitän. :wink:
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

XS alumiinirunkoinen mäntämallinen by pass

http://www.prostreet.fi/viritysosat/tur ... sosat.html

marraskuussa tarjouksessa
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Minäkin kiitän infosta :!: :D

Olin juuri tilaamaisillani Hyper Boost HX:n Maptunilta lähes sata euroa kalliimmalla :oops:

Täytyypä pistäytyä Doc-Powerilla :D
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kertokaas sitten käytännön kokemuksia tuosta Forgen venasta..Itsekkin harkitsin sitä, kunnen kuitenkin haksahdin dumppiin :) .
Foxbody turbo
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

to4 kirjoitti:Kertokaas sitten käytännön kokemuksia tuosta Forgen venasta..Itsekkin harkitsin sitä, kunnen kuitenkin haksahdin dumppiin :) .
Mä ajattelin yhä hankkia ton HX:n kun Fredrik meni sitä kehumaan. (Yllätys kun on heidän malikoiman arvokkain by-pass :lol: )

HX näyttää vaan olevan ihan järkevässä hintatasossa tuolla Doc-Powerilla :D

Onkos tolla Forgella joku legendaarinen maine vai miksi se esiintyy lähes yhtä usein by-pass / dumppi keskusteluissa kuin Bosch :?:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Forge on volkkari-piireissä kova sana :)
Foxbody turbo
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Forge on minunkin Tonnarissa (yllättäen on näet työpaikan valikoimissa) ja on toiminut.

Jos autossa on ilmamäärämittari tai ilmamassamittari tarvitaan by pass eikä dump valve jos haluaa että auto toimii hyvin myös hitaassa ajossa.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

T16 kirjoitti:Forge on minunkin Tonnarissa (yllättäen on näet työpaikan valikoimissa) ja on toiminut.

Jos autossa on ilmamäärämittari tai ilmamassamittari tarvitaan by pass eikä dump valve jos haluaa että auto toimii hyvin myös hitaassa ajossa.
Saadaanko nyt tolla forgen by-passilla ja vapaavirtaus suodattimella kuulumaan sitä haluttua pihinää :D. Autona on '92 tonnari ilmamäärämittarilla.
#2277
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Johnny V4 kirjoitti:Saadaanko nyt tolla forgen by-passilla ja vapaavirtaus suodattimella kuulumaan sitä haluttua pihinää :D. Autona on '92 tonnari ilmamäärämittarilla.
ei. sitä varten on dumpvalve.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kyllä ainakin -87 tonttu rupesi yskimään pelkällä kartiofiltterillä. Dumpilla saa ne kireämmät äänet sitten, mutta jos auto on muuten liki vakio, en suosittele.
Foxbody turbo
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Itsellänin on 9-3 tuo Forgen kiillotettu Bybass. Se ei oo yhtä tiivis kuin on Boschin alkuperäinen. Esim. kun ihan norm. ihmisen keuhkoilla kokeilee bybassin tiiviyttä puhaltamalla koneen suunnalta tulevasta putkesta menee ilma läpi "kiertoon". Boschin eli 9-3 alkuperäisessä bybassissa ei tätä huomaa.

Kokeilkaapas muutkin..

Boschin versiossa on kuminen tiiviste, se taitaa sen takia "pitää" ilman sen takia vähän paremmin.

Forgen bybassin putsaaminenkaan ei tähän auttanut..
Vastaa Viestiin