Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Onko kellään kokemuksia Garretin GT28RS:tä 9-3 Aero:ssa.

-Suuttimet ?
-Kytkimen kesto (5-man) ?
-saako valmiita laippoja ?

Mietin tuossa piristys vaihtoehtoja pikku Aeroon.

Tarjolla olisi 5000km testi ajettu GT28RS 0,64 pakopesällä !

MapTune Lappeenrannassa ehdotti mielummin isompaa Mitsun ahdinta tilalle ja olisi voinut ottaa GT28 vaihdossa. Isompaan Mitsuun olisi ainakin suuttimet meneet vaihtoon ja kytkintäkin suositteli samalla (riippuu tietysti kovasti ajotavasta/tyylistä).
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Hannu_J
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:10

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja Hannu_J »

On kokemusta vastaavassa Trionic 5 -moottorissa.

- Suuttimet vähintään 630cc bensalla
- Vakio kytkin ei kestä, ns. Viggen-kytkin uutena pitää ainankin bensalla
- V-band adapteri tarvitaan downpipeen sekä lisäksi ainankin uudet öljy- sekä vesiletkut.

Mitsu 19T menee heittämällä 15T:n tilalle. Antaa hieman pehmeämmin voimaa kuin tuon GT28RS:n potku sekä alemmilla kierroksilla. Etenkin etanolilla 19T:n hieman ahdas pakopuoli toimii hyvin, miksei bensallakin jos ei odota vetoja 5000rpm jälkeen.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Ei sovi Viggenin kytkin SS:än.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

t.t.j kirjoitti:^Ei sovi Viggenin kytkin SS:än.
Tämä "otti" silmään itselläkin. Onko tietoa Diesel mallin kytkimen "kestosta", kun siitäkin oli jotain puhetta MapTunen kaverin kanssa ?

Ilmeisesti Mitsuissa on samanlainen liitos eikä tarvii mitään eri laippoja.

Vakio Aeron B207 antaa muuten max tehot 5300 kierroksella. Mitä tarkoitat: "jos ei odota vetoja 5000rpm jälkeen" ?
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mitä lähemmäs raudan maksimia mennään, sitä alemmas asettuu max. teho. Vakiossa teho tulee ylempänä kuin softaviritetyssä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

jcarlson kirjoitti:Mitä lähemmäs raudan maksimia mennään, sitä alemmas asettuu max. teho. Vakiossa teho tulee ylempänä kuin softaviritetyssä.
Ok, selvisi sekin :roll:
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Mitenkäs tuo kytkin............käykö kiisseli mallin ja kestääkö se myös ?
Toisaalla tuli jo kysyttyä tuo vaihto vakio pakopuolen kanssa.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuskinpa kiisselin kytkin käy, Aeron kytkin kestää 400Nm mutta eipä juuri enempää. Sachs Race Engineeringiltä saattaa löytyä parempaa tavaraa, ilmaista ei tosin ole.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

jcarlson kirjoitti:Tuskinpa kiisselin kytkin käy, Aeron kytkin kestää 400Nm mutta eipä juuri enempää. Sachs Race Engineeringiltä saattaa löytyä parempaa tavaraa, ilmaista ei tosin ole.
Hyvä tietää, ja väännönhän saa onneksi ohjelmallisesti rajattua jos haluaa vakio kygällä ajaa !
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Onko tässä Og:sta kyse vai SSSS??
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

lepisto89 kirjoitti:Onko tässä Og:sta kyse vai SSSS??

:arrow: SS Aero -04
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

SiipiSaapi, laita autosi tiedot allekirjoitukseen niin on kaikkien mukavampi vastata kysymyksiisi ja säästytään väärinkäsityksiltä ja turhilta postauksilta. :wink:
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
SiipiSaapi
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja SiipiSaapi »

Ok, did it !
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

On oikein mainio ahti käyttispeliin.

nimim. yli 5 vuoden kokemuksella päivittäistä ajoa n.90tkm ko ahtimella (0.64 pakopesä) og9-3.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hdjanne
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 20:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa

Viesti Kirjoittaja Hdjanne »

SiipiSaapi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Garretin GT28RS:tä 9-3 Aero:ssa.

-Suuttimet ?
-Kytkimen kesto (5-man) ?
-saako valmiita laippoja ?

Mietin tuossa piristys vaihtoehtoja pikku Aeroon.

Tarjolla olisi 5000km testi ajettu GT28RS 0,64 pakopesällä !

MapTune Lappeenrannassa ehdotti mielummin isompaa Mitsun ahdinta tilalle ja olisi voinut ottaa GT28 vaihdossa. Isompaan Mitsuun olisi ainakin suuttimet meneet vaihtoon ja kytkintäkin suositteli samalla (riippuu tietysti kovasti ajotavasta/tyylistä).
No, kuinkas kävi? Minkämoinen puhallin siellä pellin alla puhkuu?

Tarkoitus olis keväällä piristää omaa ekosaabasta ja tuo turbon valinta on mietintämyssyssä itsellänikin
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Vastaa Viestiin