Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Onko kellään kokemuksia Garretin GT28RS:tä 9-3 Aero:ssa.
-Suuttimet ?
-Kytkimen kesto (5-man) ?
-saako valmiita laippoja ?
Mietin tuossa piristys vaihtoehtoja pikku Aeroon.
Tarjolla olisi 5000km testi ajettu GT28RS 0,64 pakopesällä !
MapTune Lappeenrannassa ehdotti mielummin isompaa Mitsun ahdinta tilalle ja olisi voinut ottaa GT28 vaihdossa. Isompaan Mitsuun olisi ainakin suuttimet meneet vaihtoon ja kytkintäkin suositteli samalla (riippuu tietysti kovasti ajotavasta/tyylistä).
-Suuttimet ?
-Kytkimen kesto (5-man) ?
-saako valmiita laippoja ?
Mietin tuossa piristys vaihtoehtoja pikku Aeroon.
Tarjolla olisi 5000km testi ajettu GT28RS 0,64 pakopesällä !
MapTune Lappeenrannassa ehdotti mielummin isompaa Mitsun ahdinta tilalle ja olisi voinut ottaa GT28 vaihdossa. Isompaan Mitsuun olisi ainakin suuttimet meneet vaihtoon ja kytkintäkin suositteli samalla (riippuu tietysti kovasti ajotavasta/tyylistä).
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
On kokemusta vastaavassa Trionic 5 -moottorissa.
- Suuttimet vähintään 630cc bensalla
- Vakio kytkin ei kestä, ns. Viggen-kytkin uutena pitää ainankin bensalla
- V-band adapteri tarvitaan downpipeen sekä lisäksi ainankin uudet öljy- sekä vesiletkut.
Mitsu 19T menee heittämällä 15T:n tilalle. Antaa hieman pehmeämmin voimaa kuin tuon GT28RS:n potku sekä alemmilla kierroksilla. Etenkin etanolilla 19T:n hieman ahdas pakopuoli toimii hyvin, miksei bensallakin jos ei odota vetoja 5000rpm jälkeen.
- Suuttimet vähintään 630cc bensalla
- Vakio kytkin ei kestä, ns. Viggen-kytkin uutena pitää ainankin bensalla
- V-band adapteri tarvitaan downpipeen sekä lisäksi ainankin uudet öljy- sekä vesiletkut.
Mitsu 19T menee heittämällä 15T:n tilalle. Antaa hieman pehmeämmin voimaa kuin tuon GT28RS:n potku sekä alemmilla kierroksilla. Etenkin etanolilla 19T:n hieman ahdas pakopuoli toimii hyvin, miksei bensallakin jos ei odota vetoja 5000rpm jälkeen.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
^Ei sovi Viggenin kytkin SS:än.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Tämä "otti" silmään itselläkin. Onko tietoa Diesel mallin kytkimen "kestosta", kun siitäkin oli jotain puhetta MapTunen kaverin kanssa ?t.t.j kirjoitti:^Ei sovi Viggenin kytkin SS:än.
Ilmeisesti Mitsuissa on samanlainen liitos eikä tarvii mitään eri laippoja.
Vakio Aeron B207 antaa muuten max tehot 5300 kierroksella. Mitä tarkoitat: "jos ei odota vetoja 5000rpm jälkeen" ?
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Mitä lähemmäs raudan maksimia mennään, sitä alemmas asettuu max. teho. Vakiossa teho tulee ylempänä kuin softaviritetyssä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Ok, selvisi sekinjcarlson kirjoitti:Mitä lähemmäs raudan maksimia mennään, sitä alemmas asettuu max. teho. Vakiossa teho tulee ylempänä kuin softaviritetyssä.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Mitenkäs tuo kytkin............käykö kiisseli mallin ja kestääkö se myös ?
Toisaalla tuli jo kysyttyä tuo vaihto vakio pakopuolen kanssa.
Toisaalla tuli jo kysyttyä tuo vaihto vakio pakopuolen kanssa.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Tuskinpa kiisselin kytkin käy, Aeron kytkin kestää 400Nm mutta eipä juuri enempää. Sachs Race Engineeringiltä saattaa löytyä parempaa tavaraa, ilmaista ei tosin ole.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Hyvä tietää, ja väännönhän saa onneksi ohjelmallisesti rajattua jos haluaa vakio kygällä ajaa !jcarlson kirjoitti:Tuskinpa kiisselin kytkin käy, Aeron kytkin kestää 400Nm mutta eipä juuri enempää. Sachs Race Engineeringiltä saattaa löytyä parempaa tavaraa, ilmaista ei tosin ole.
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Onko tässä Og:sta kyse vai SSSS??
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
lepisto89 kirjoitti:Onko tässä Og:sta kyse vai SSSS??
SS Aero -04
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
SiipiSaapi, laita autosi tiedot allekirjoitukseen niin on kaikkien mukavampi vastata kysymyksiisi ja säästytään väärinkäsityksiltä ja turhilta postauksilta.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Aero"
- Viestit: 347
- Liittynyt: To Kesä 10, 2010 08:51
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
Ok, did it !
EX rides: 9-5 Aero,VW Golf GTi,BMW M3,VW Golf GL,Renault Clio Sport,Toyota Celica 18R-G Twin-cam,Toyota Corolla DX
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
On oikein mainio ahti käyttispeliin.
nimim. yli 5 vuoden kokemuksella päivittäistä ajoa n.90tkm ko ahtimella (0.64 pakopesä) og9-3.
nimim. yli 5 vuoden kokemuksella päivittäistä ajoa n.90tkm ko ahtimella (0.64 pakopesä) og9-3.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Kokemuksia GT28RS 9-3 Aero:ssa
No, kuinkas kävi? Minkämoinen puhallin siellä pellin alla puhkuu?SiipiSaapi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Garretin GT28RS:tä 9-3 Aero:ssa.
-Suuttimet ?
-Kytkimen kesto (5-man) ?
-saako valmiita laippoja ?
Mietin tuossa piristys vaihtoehtoja pikku Aeroon.
Tarjolla olisi 5000km testi ajettu GT28RS 0,64 pakopesällä !
MapTune Lappeenrannassa ehdotti mielummin isompaa Mitsun ahdinta tilalle ja olisi voinut ottaa GT28 vaihdossa. Isompaan Mitsuun olisi ainakin suuttimet meneet vaihtoon ja kytkintäkin suositteli samalla (riippuu tietysti kovasti ajotavasta/tyylistä).
Tarkoitus olis keväällä piristää omaa ekosaabasta ja tuo turbon valinta on mietintämyssyssä itsellänikin
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08