Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4577
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Oli vaimo taas ajamassa kun jätti tielle, on muuten ollut tosi tehokas testaaja tuo puoliso.
Ei inahtanutkaan enää kun sitä pöydällä kokeilin sähkötellä ja koputella joten britteihin lähti takasi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja jull3 »

Joo DW200 kimppatilaus kolmosesta, ollu tankissa reilu vuoden ja ajettu ensi etskulla, sitten jonkuaikaa pelkällä bensalla (talvi) ja taas etskulla.

Temppuili ensi hieman, aikaisemman postaukseni mukaisesti kunnes pimeni eilen. Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.

J.N kirjoitti että mittas rikkonaisen pumpun navoista 51.8 ohmia ja ehjässä ois lähellä nollaa (0,5 ohm). Mulla oli kyllä resistanssi tos pimenneessä pumpussa navoista 000,6 Ohm Fluke 87:lla, joten sen perusteella lukema sama kun ehjässä 8O

Onko kellään muulla kuin minulla ja J.N:llä näitä mitattua resistansseja muistissa, vai mittailitteko?

Pitänee kokeilla tota vielä pyörittää jollain jännitelähteellä nyt ku se on pois tankista.
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja testing1 »

jull3 kirjoitti:Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.
Onko kyseessä tämä sama Walbro, josta aiemmin keskusteltu?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 73#p929373

Jos on niin menikö ämpäriin helposti vai joutuko sorvaan paljonkin isommaksi tuon DW200:sen jäljiltä?

Tuo Henko varmaan menisi melko kivuttomasti paikalleen, mutta tuotto vain 275lph ja mikähän on tuotto 5barin vastapaineella?
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
Noikin ilmeisesti kestäneet vaihtelevalla menestyksellä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja jull3 »

testing1 kirjoitti:
jull3 kirjoitti:Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.
Onko kyseessä tämä sama Walbro, josta aiemmin keskusteltu?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 73#p929373

Jos on niin menikö ämpäriin helposti vai joutuko sorvaan paljonkin isommaksi tuon DW200:sen jäljiltä?

Tuo Henko varmaan menisi melko kivuttomasti paikalleen, mutta tuotto vain 275lph ja mikähän on tuotto 5barin vastapaineella?
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
Noikin ilmeisesti kestäneet vaihtelevalla menestyksellä.
Joo tommonen pumppu kyseessä.

Meni melkosena ranetuksena, se ämpärin oma sihti jäi pois kokonaan ja vähän muutakin.. eli saa siinä kyllä enemmän raapia päätään jos haluaa hyvän ja siistin asennuksen siitä tehdä. Mun piti saada se sinne vain nopeasti että sai auton tienpäälle. .
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

testing1 kirjoitti:
jull3 kirjoitti:Nyt walbron E85 pumppu tankissa ja taas mennään.
Onko kyseessä tämä sama Walbro, josta aiemmin keskusteltu?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 73#p929373

Jos on niin menikö ämpäriin helposti vai joutuko sorvaan paljonkin isommaksi tuon DW200:sen jäljiltä?

Tuo Henko varmaan menisi melko kivuttomasti paikalleen, mutta tuotto vain 275lph ja mikähän on tuotto 5barin vastapaineella?
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
Noikin ilmeisesti kestäneet vaihtelevalla menestyksellä.

omasta henkosta ku nostin painetta niin tuotto(kulku) huononi. eli kaikki 3bar ylöspäin oli turhaa...

mulla nyt kans toi Walbro400lph...jätin ämpärin oman sihdin mut heittelin niitä ämpärin sisuskaluja pois, vähän sai sorvata kans.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

like_a_glove kirjoitti: omasta henkosta ku nostin painetta niin tuotto(kulku) huononi. eli kaikki 3bar ylöspäin oli turhaa...
Kuinka korkeaksi nostit paineen?
T7 vm. 2001 9-3
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

noin 6bar...ja mitä enempi nosti sen enempi meni laihalle ahdoilla.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Paljonkos se henko / isompi wallproo tekee painetta ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ööö...no varmaan lähemmäs 10bar, walbro varmaan ylikin...en oo kokeillu.

kui?

tiedän että vanhan kansan virittäjät ajavat kovilla bensanpaineilla...eivät vaan suosi niin nykypäivän juttuja.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Sitä vaan mutuilen, että jos paineen säätimen päästö on isompi, kuin pumpun tuottama paine niin toimiiko silleen...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Paineen nosto on lähinnä hyödyllistä isompien suuttimien korvikkeena jos tarvitaan vain kohtuullisesti lisää tuottoa, esim. 10-30%. Pumppujen tuotto huononee aina paineen noustessa, ei kuitenkaan ongelma jos pumpun kapasiteetti on ylimitoitettu kuten vaikkapa vakiosuuttimilla kaikki viripumput ovat.

Tärkein hyöty on esimerkiksi vanhalla imusarjalla olevat 98-99 2,3t ja 98-00 2,0t 9-5:t joihin ei löydy isompia suuttimia ilman imusarjan vaihtoa, jos vaikka haluaa e85:lla kaiken irti 15T ahtimesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Onko mitään faktaa tai edes mutua mille tehoille etanolilla riittää tuo Henkon 275lph pumppu?
Tommonen olis nyt ilmeisesti tulossa luultavasti porsineen DW300 tilalle.
Viinanpaineen olisi tarkoitus pitää vakio 3.5bar eikä väkisin ajaa suuttimia yli vaan jos käy pieneksi niin sitten isommat suuttimet tilalle.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Jos joutuu tulevaisuudessa polttoainepuolta päivittään niin etsiskelin tietoa Walbron 400lph, osui tällainen silmään:

"Nope, the 400 is cosmetically a little longer than the 450. I've seen them both side by side. In addition, the internals of the pump are different. The 450 has updated internals to handle e85, and is warrantied as such - the walbro 400 is not warrantied for 85 applications. Walbro also added 50 lph of pumping capability when updating the pump, making it 450 lph from 400. The most important part of this:

I'm pretty sure you got the misinformation from some ebay seller. There is NO 400lph TI automotive e85-friendly fuel pump. Sellers on ebay will write anything they want to sell you on a pump, even "e85 friendly". TI automotive is a company that makes products for Walbro. Walbro specifically made the 450 for e85 applications. The 400lph is NOT e85 compatible. "

Ja tuolta halvimmalla ilman tulleja ym veroja:
http://www.driven2automotive.com/walbro ... -pump.html
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Tässä itsepuheluna päivitys.
Pumppu DW300 oli ilmeisesti mennyt jumiin kun virtajohto oli sulanut:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=142043

Taidan laittaa tuon tilaukseen:
Ja tuolta halvimmalla ilman tulleja ym veroja:
http://www.driven2automotive.com/walbro ... -pump.html
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Porsineet DW pumput eri kimppatilauksista

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Paljonkos on nyt sitten menny porukoilla DW 200 ilman porsimista ?
Onko yhtään ehjää enää ajossa :?: 8)

Omasta lähti Gatesin letku sieltä ylään ranetuksesta irti, ja sillä vaan kyselen, että pumppu kyllä toimii, mutta kannattaako samalla vaihtaa pumppumerkkiä kun on tuo ämpäri jo valmiiksi pöydällä... :twisted:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Vastaa Viestiin