9-5 dynotus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

9-5 dynotus

Viesti Kirjoittaja 95power »

Käytin saappaan Harisella dynossa. Printti löytyy seuraavan linkin takaa:

http://koti.mbnet.fi/speedou/95power.jpg

Auto on tuo sigissä mainittu.

Maksimiahdot ( piikki ) olivat 1,3 bar. Ylärekisterin ahdot 0,9 - 1,0 bar:a. A/F läpi ylärekisterin n. 12, keskialueella hieman rikkaammaalla.
#2172
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mukavat on lukemat, kerrotkos reseptin?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

hienot käyrät.
onkos tuo renkaalta vai moottoriteho?
mikä ahdin? mitattiinko pakopaineita?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Onneks olkoon ! Komeet on tulokset... :P Mukavan "juohee" tuo vääntökäyrä , olettaisi olevan kelpopeli "normiajossakin" ... ? Toivotaan että mylly ja voimansiirto pysyy kasassa... :wink:
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mahtavat on lukemat, ei voi muuta sanoa ;)
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

V-M kirjoitti:Mukavat on lukemat, kerrotkos reseptin?

V-M
- B235R MY2002
- Maptun stage 5 täydellisenä ( lupaus 340bhp/480nm )
- MY2003 vaihdelaatikko
#2172
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

öljysormi kirjoitti:hienot käyrät.
onkos tuo renkaalta vai moottoriteho?
mikä ahdin? mitattiinko pakopaineita?
No renkaalta renkaalta :D

Mutta asiaan. Ahdin on mitsun td04 18T kompuralla, kutosen pakopesällä ja viistetyillä turbiinin siivillä. Pakopaineita ei mitattu.
#2172
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hyvät lukemat, ei voi muuta sanoa :lol:
Herättää hieman rispektiä uudempien saappaiden tunareiden keskuudessa
#1730
500whp.net member
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Eihän kyseinen kiesi oo sama 9-5:n, mikä majaili aika pitkään tuolla Pro-Carservicen pihalla ja hallissa..?
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

95power kirjoitti:
öljysormi kirjoitti:hienot käyrät.
onkos tuo renkaalta vai moottoriteho?
mikä ahdin? mitattiinko pakopaineita?
No renkaalta renkaalta :D

Mutta asiaan. Ahdin on mitsun td04 18T kompuralla, kutosen pakopesällä ja viistetyillä turbiinin siivillä. Pakopaineita ei mitattu.
no johan on pyssy.
antaapa ihmeen hyvin tehoa tuo mitsu, tuntuis että on siinä jo 6 pakopesä ahtaalla..
varmaan kannellekkin tehty jotain kun noin pienillä ahdoilla hevoset irtoaa...?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

öljysormi kirjoitti:
95power kirjoitti:
öljysormi kirjoitti:hienot käyrät.
onkos tuo renkaalta vai moottoriteho?
mikä ahdin? mitattiinko pakopaineita?
No renkaalta renkaalta :D

Mutta asiaan. Ahdin on mitsun td04 18T kompuralla, kutosen pakopesällä ja viistetyillä turbiinin siivillä. Pakopaineita ei mitattu.
no johan on pyssy.
antaapa ihmeen hyvin tehoa tuo mitsu, tuntuis että on siinä jo 6 pakopesä ahtaalla..
varmaan kannellekkin tehty jotain kun noin pienillä ahdoilla hevoset irtoaa...?
Rajoillaanhan tuo mitsu tuossa vinkuu, eikä yltäisi tuonnekaan ilman vinoja turbiinisiipiä. Siinä olet oikeassa, että kutvosen pakopesä ahdistaa pahasti jo noilla lukemilla, mutta jos katsoo käppyröitä kokonaisuutena, tarjoaa ahdin toisaalta käyttökelpoista tehoa koko käyttöalueella ja kuitenkin jaksaa aika hyvin myös tuolla ylärekisterissä.

Kiinnostavaa olisi ollut mitata myös EGT:t. Toisaalta seokset olivat Harisen mukaan hyvät koko alueella, joten aika hyvältä tuon toiminta vaikutti.

Kannellekin on tehty jotain ( siis nokkien vaihdon lisäksi ). Muisti vain pätkii tässä kohtaa niin pahasti, etten jaksa muistaa mitä.. :)

Nuo matalat ahdot selittyvät matalilla lämpötiloilla. T7:ssa ( joka siis pyrkii ennaltaohjelmoituun ilmamäärään ) kylmät ilmat laskevat ahtoja, paitsi jos laskettua ilmamäärää ei kyetä saavuttamaan. Tästähän taisi Viggellä olla jotain kokemuksiakin ?
#2172
Vastaa Viestiin