isommat suuttimet tonttuun

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

isommat suuttimet tonttuun

Viesti Kirjoittaja jarska »

Onko testattu, tai mielipiteitä? Siis kun noita 2.3koneen 340cl suuttimiahan osa on jo vaihdellut alkuperäisten tilalle 202 koneeseen mutta miten on, onko vieläkin isompia esim. 500cl kokeiltu LH:n kanssa. Toimisikohan vakio LH:n lastulla vaiko bsr:än bensalastulla ja saakohan bensanpaineilla kikkailtua seoksia ollenkaan kohdilleen...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Omassa -86 tontussa on nyt s60r:n 465cc suuttimet ja hyvin toimii 350cc/min suuttimille tehdyllä lastulla. Bensanpaineet taitaa olla tällä hetkellä n. 2.5bar tyhjäkäynnillä ilman alipainetta (talvisäätö). Kaveri on penkittänyt cossu-sierrasta samaisilla suuttimilla yli 400hp, meinaat ottaa Saabista paukkuja vielä enemmän :?: .
Foxbody turbo
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Isompi ahdin pölyttyy nurkassa ja olis tarkoitus saada se ensi keväänä paikalleen. Ongelmana vain on että nykyisellä vakioahtimellakin vetää 1.5barin ahdolla totaalisesti laihalle vaikka bensanpaineet on tosi isot ja on se LH:n bensalastukin. Voi vain kuvitella mitä tapahtuu kun laittaa nykyiseen verrattuna "jättiahtimen" ja ison coolerin paikalleen! Vakio suuttimien tuotto ei yksinkertaisesti vain riitä kuin pikkuvirittelyyn...Sekin mietityttää että miten tuo sytkä pysyy mukana kun koneesta aletaan ottamaan reilummin voimaa.
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ne vakiot suuttimet ei riitä kunnolla edes yli 200 hepan. Edellisestä tonnarista sain pihalle 242hp Speedpartsin lastulla ja yli 4bar bensanpaineilla (vakioahtimella). Alakierroksilla kone ui bensassa, ylärekisterissä mentiin sitten laihalle.

Nykyisessä tontussa on 300+ kaakkia, eikä ole ongelmaa bensan suhteen, sytkäkin kestää nätisti mukana aina rajoittimelle asti, 7k rpm.
Foxbody turbo
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Hyvät suuttimet tonnariin ovat esim. MRM:än ( http://www.mrm-racing.a.se ) myymät Boschin oranssit ( 0 280 150 791 ), joiden tuotto on 511 / 3,8. Riittävät saappaassa yli 350bhp:en tehoille.

Itsellä muuten noita kaupan yksi sarja ( so. 4 KPL ). Sarja on uusi ja käyttämätön. Hinta pyyntinä 200 EUR, josta en tingi ( hinta MRM:llä 750SEK kappale, ja päälle postikulut, joten tarjouksen pitäisi olla hyvä ). Luulisi, ettei noiden tarvitsisi kovin kauaa tuohon hintaan hyllyssä notkua...

Itsellä ei ole noille oransseille käyttöä, koska stage 5:n softa oli ajettu noilla Boschin vihreillä ja ostin siksi ne, joten nuo oranssit jäivät yli. Noiden pitäisi virrata hieman Boschin vihreitä paremmin, kuten lukemistakin voi päätellä.

Nopein saa sarjan tuohon 200EUR hintaan. Jos kiinnostaa laittakaa yksityisviestiä.
#2172
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Mistäs noita LH:n custom lastuja saa tai kuka niitä tekee ja mihin hintaan? Käytääkö LH 12 ohmin suuttimia vai olenko käsittäny kaiken aivan väärin :?
Miltään löytämältäni nettisivuilta ei ole löytynyt tarkempaa tietoa noista boschin 0 280 150 791 suuttimien ohmi määrästa muutakuin "impedance = high" eli ovatko samaa kastia noiden LH:n suuttimien kanssa!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Karkeesti tuo impedanssi suuttimissa menee niin että alle 5 Ohm on Low ja yli 10 Ohm on sitten tuo High.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

jarska kirjoitti:Mistäs noita LH:n custom lastuja saa tai kuka niitä tekee ja mihin hintaan? Käytääkö LH 12 ohmin suuttimia vai olenko käsittäny kaiken aivan väärin :?
Miltään löytämältäni nettisivuilta ei ole löytynyt tarkempaa tietoa noista boschin 0 280 150 791 suuttimien ohmi määrästa muutakuin "impedance = high" eli ovatko samaa kastia noiden LH:n suuttimien kanssa!
-791 on 12 ohmia
2.0T lh:n suuttimet -712 on 16 ohmia

pitäis toimia, kiinni vaan ja kokeileen 8)
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Mutta mistä uutta lastua LH:lle? Kuka niitä tyhjiä lastuja ohjelmoi/kopioi? Käyneekö muuten noiden 2,3 koneen suuttimien oma vakiolastu tämän 2.2LH:n kans ja/tai mitä eroa sillä on noihin teidän ko. suuttimille tarkoitettuun custom softaan?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

jarska kirjoitti: Käyneekö muuten noiden 2,3 koneen suuttimien oma vakiolastu tämän 2.2LH:n kans
veikkaan ettei käy. 2.3T lh on 2.4 tai 2.4.2, ja eprommkin on erilainen.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

jarska kirjoitti:Mutta mistä uutta lastua LH:lle? Kuka niitä tyhjiä lastuja ohjelmoi/kopioi? Käyneekö muuten noiden 2,3 koneen suuttimien oma vakiolastu tämän 2.2LH:n kans ja/tai mitä eroa sillä on noihin teidän ko. suuttimille tarkoitettuun custom softaan?

Moi !

Ruottista saanee passelit suuttimet ja softat ja nyt en tarkoita noita perinteisiä, kaupallisia virifirmoja vaan tota hyväksi havaittua STCS-foorumia naapurissa. Siellä tuntuu olevan ainakin muutama jannu jotka vääntävät koodia noille isommille suuttimille. Ns. asiakkaaksi pääseminen voi kuitenkin viedä jonkin aikaa mutta ei välttämättä. Ruotsin kielen taito, auttavakin, helpottaa kommunikointia vaikka englantiakin ymmärtänevät suht hyvin. Ei muuta kuin rohkeasti kirjoittelemaan tuolla toisella kotimaisella!
Vastaa Viestiin