Mistä tietoa turbon ominaisuuksista? (garret t28, 200sx:sta)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Mistä tietoa turbon ominaisuuksista? (garret t28, 200sx:sta)

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Eli tuollainen garretin puhallin olisi kaverilla hyllyssä, pitäisi olla n.150tkm ajettu ja pintapuolisella tarkastelulla vaikuttaisi uskottavalta, sivuttaisvälystä ei sormilla tunnu ja puhallin ei ole öljyinen, muttei vaikuta pestyltä. Mikä tärkeintä, hintapyynti on erittäin kohtuullinen, laippa ymmärtääkseni suoraan t16-pakosarjaan sopiva ja sisäinen hukkaportti. Lähtöjä ja banjoja pitäisi toki mallailla, mutta ei mikään mahdoton homma.

Mutta, miten nyt tuollaisesta selvittää onko puhallin omiin tarkoituksiin soveltuva? Isommalta se ainakin näyttää kun matalapaineen orggis Mitsu... Mitkä numerot ahtimen kyljessä merkkaa mitäkin?
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mistä tietoa turbon ominaisuuksista? (garret t28, 200sx:sta)

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

eikös T16 tekniikat oo Garrettin T03 ahtimella jolloin myös T3 laippa? uusimmissa pitkälohko tonnareissa(ei T5) taitaa olla T25 laipalla varustettu pienempi ahdin jo...

ja lyhyt lohkot aika järjestäen T25 laipalla...

T28 ahdin on T25 laipalla...ja T28 ahtimen tuotto karvan yli 300hp ainakin 200sx(sr20det) penkattu 300 -320 tehoja.

eli siis T28 ahdin on sama kuin T25 ahdin mutta isommalla kompura puolella, pakopuoli on sama.

T3 ahtimella pitäisi päästä suht samoihin tehoihin kun T28 (n.300hp) tosin noistakin kun on eri variaatioita niin tuotoissa on eroja...

korjatkoon viisaammat.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mistä tietoa turbon ominaisuuksista? (garret t28, 200sx:sta)

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Pitää tarkistaa tuo laippa vielä, mutta päädyttiin siihen että t3-laippa pitäisi olla, kun tuo on Volvo 240-turboon ollut tarkoitus laittaa, ja Volvossahan on sama t3-laippa kun turbosatkussa.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Mistä tietoa turbon ominaisuuksista? (garret t28, 200sx:sta)

Viesti Kirjoittaja haffu »

IMHO alunperin tosiaan T25-laipalla. Ja ei siihen isoa ahdinta tarvita, että näyttää jo silmin pikkumitsua isommalta. Siihen riittää jo tavan T3. Omassa satkussa tällä hetkellä T35, eli jonkinlainen T3/T4 hybridi. On kyllä mielestäni ihan kiva ahdin. Ja jaksaa jopa ahtaa läpi kierrosalueen toisin kuin tuo vakio pikkumitsu.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mistä tietoa turbon ominaisuuksista? (garret t28, 200sx:sta)

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Survoin taannoin omaan silloiseen harrasteautooni tuon samasen nissan sx200 ahtimen. http://www.saabclub.fi/foorumi/viewtopi ... &start=660
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin