Tonnarin bensan paineen säätimistä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
- Paikkakunta: Helsinki
Tonnarin bensan paineen säätimistä
Tervehdys!
Omassani, 2.0T -89, on toistaiseksi tuo orggis 2.8 bar säädin mutta mitä muut käytätte noissa viritonnareissa?
Millaista suosittelette kokemustenne perusteella? Rising rate, säädettävä vai kiinteä 3.0 bar? Kannattaako maksaa säädettävästä tai rising rate- säätimestä enemmän kuin esim. tuosta kiinteästä 3.0 bar vehkeestä?
T. TimoH
Omassani, 2.0T -89, on toistaiseksi tuo orggis 2.8 bar säädin mutta mitä muut käytätte noissa viritonnareissa?
Millaista suosittelette kokemustenne perusteella? Rising rate, säädettävä vai kiinteä 3.0 bar? Kannattaako maksaa säädettävästä tai rising rate- säätimestä enemmän kuin esim. tuosta kiinteästä 3.0 bar vehkeestä?
T. TimoH
jos painetta nostaa ei tarvitse ottaa omaa säädintä pois
uusi säädettävä säädin vain sen perään paluuletkuun
säädin kiinni vaikka moottorinkorvaan sitten että letkut eivät jää jännitykseen
(ota huomioon mahdollinen kolari, ei siis tuliseinän ja korvan väliin vaan korvan viereen)
tietenkin myös alipaine/ahtopaineletku siirretään uuteen säätimeen
mulla on kuva asennuksesta, sen saa e-maililla
FSE/Malpassi 3-kalvosäädin on ihan toimiva ja maksaa alle 80e
uusi säädettävä säädin vain sen perään paluuletkuun
säädin kiinni vaikka moottorinkorvaan sitten että letkut eivät jää jännitykseen
(ota huomioon mahdollinen kolari, ei siis tuliseinän ja korvan väliin vaan korvan viereen)
tietenkin myös alipaine/ahtopaineletku siirretään uuteen säätimeen
mulla on kuva asennuksesta, sen saa e-maililla
FSE/Malpassi 3-kalvosäädin on ihan toimiva ja maksaa alle 80e
itselläni on tuo fse/malpassi säädin ja letkussa on vielä painemittari. Oon säätäny nuo paineet reiluun 3.5baria mutta miten tuo säädin muka nostaa bensanpaineet vielä korkeammaksi ahtojen noustessa? Siis jos mittari näyttää tyhjäkäynnillä tuota reilua 3.5baria niin paljonko paineet on esim 1barin ahdolla? Säätimen mukana kun ei moposportilta tullut mitään lappuja/ohjeita/tietoa tuosta säätimestä...
No normaalilla säätimellähän jos sulla on letku irroitettuna 3.5bar, niin 1 bar ahdoilla sulla ois 4.5bar. Tuo FSE on muistaakseni 1:1.2, joten paineet ovat silloin 4.7bar, jos osasin ajatella oikein tuon.. Mutta kässäät varmaan idean?itselläni on tuo fse/malpassi säädin ja letkussa on vielä painemittari. Oon säätäny nuo paineet reiluun 3.5baria mutta miten tuo säädin muka nostaa bensanpaineet vielä korkeammaksi ahtojen noustessa? Siis jos mittari näyttää tyhjäkäynnillä tuota reilua 3.5baria niin paljonko paineet on esim 1barin ahdolla? Säätimen mukana kun ei moposportilta tullut mitään lappuja/ohjeita/tietoa tuosta säätimestä...
yleistä:
ahdettuun tarkoitettu lineaarinen säädin nostaa painetta ahtojen verran eli 1,0 suhteessa
Saabin vakio lienee tällainen
FSE 3-kalvo nostaa suunnilleen suhteessa 1,2 suhteessa
ruuvisäätö
FSE 3-kalvo Hi-Rate nostaa suunnilleen 1,4 suhteessa
ruuvisäätö
kun autoa viritetään, tarvitaan jokin em malleista mutta ruuvisäädöllä, jotta jarrupenkissä voi korjata tilannetta tarvittaessa
--------------------
perusbensanpaine mitataan tyhjäkäynnillä alipaine/ahtopaineletku _irrotettuna_
eli alipaine on 0
eli ahtopaine on 0
ahdettuun tarkoitettu lineaarinen säädin nostaa painetta ahtojen verran eli 1,0 suhteessa
Saabin vakio lienee tällainen
FSE 3-kalvo nostaa suunnilleen suhteessa 1,2 suhteessa
ruuvisäätö
FSE 3-kalvo Hi-Rate nostaa suunnilleen 1,4 suhteessa
ruuvisäätö
kun autoa viritetään, tarvitaan jokin em malleista mutta ruuvisäädöllä, jotta jarrupenkissä voi korjata tilannetta tarvittaessa
--------------------
perusbensanpaine mitataan tyhjäkäynnillä alipaine/ahtopaineletku _irrotettuna_
eli alipaine on 0
eli ahtopaine on 0
En tiedä paljon se adapteri suutintukkiin maksaa, mutta helpoimmalla päässee sen avulla, ei tarvitse jättää ylimääräisiä osia konehuoneeseen. Sain Malpassin käytettynä jostain viriviri Bemusta, missä oli adapteri valmiina (Sama LH-Jetronic siinä Bemussa).öljysormi kirjoitti:jos säädettävän bensapaineen säätimen laitaa alkup. lisäksi, niin tarviiko MOLEMMAT säätimet alipaineletkut vai riittääkö se että alkup. säätimen alip.letku siirretään uuteen säätimeen?
Jooh, olis ollut minullakin joku manuska tarpeeseen, säädin paineet alipaineletku kiinni . Noh, ensi keväänä sitten osaan tehdä tuonkin oikein, kun lykkää painetta pesään lumien sulettua..T16 kirjoitti: perusbensanpaine mitataan tyhjäkäynnillä alipaine/ahtopaineletku _irrotettuna_
eli alipaine on 0
eli ahtopaine on 0
Corvette C5