Kläppi asennettu - kokemuksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Kläppi asennettu - kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Nyt kun on tuo "Tepan klämppi" asennettu niin alan laittamaan tänne kokemuksia ja tunteita asian tiimoilta.
Tästä on siis kyse: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13146

Ensin on sanottava että alakierrosvääntö tuntuu hieman parantunee :lol: Näin käy aina kun autoon laittaa jotain, eiks vaan :wink: Jopa uudet sulat aiheuttaa kyseisen asian :wink:

Mutta asiaan. 8)

Plussat:
+ tänään aamulla lumimyräkässä huomasin että tuulen vaikutus auton "hakemiseen" on vähentynyt, mielestäni jopa huomattavasti :D

Miinukset:
-
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Hakemaasi aihetta tai viestiä ei löydy

eli en tiiä miks ei toimi tuo linkki
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

900aero-84 kirjoitti:Hakemaasi aihetta tai viestiä ei löydy

eli en tiiä miks ei toimi tuo linkki
...varmaan siksi kun se on poistettu (clampit myyty).

Tästä on kuitenkin kyse: http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/clamppi.jpg
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Sain klämpin eilen enkä malttanut olla asentamatta sitä heti samana iltana. Osat sopivat hienosti paikalleen, eikä isompia ongelmia ollut.

Kuten 93t sport tuossa mainitsi, alakierrosvääntö parani selkeästi ja kierrosherkkyys myös... :wink:
Tämä voi tietenkin johtua myös poistetusta turbo silenceristä.

Ajossa kuvittelin huomaavanani tukevuutta. Ainakin kaistanvaihto sohjon yli sujui selkeästi rauhallisemmin. Vetelyä esiintyy edelleen, puslat ja jäykemmät iskunvaimentajat auttaisivat varmasti siihen.

Vinkki: Kun olette poraamassa tukitangolle reikää lokasuojaan, kiinnittäkää huomiota myös reiän paikkaan sivuttais suunnassa.
Itse keskityin enemmän ylös-alas paikkaan ja jouduin aavistuksen viilaamaan reikää leveämmäksi, että sain pultin tulemaan läpi.
Paikan mittaaminen kannattaa, itse porasin silmämääräisesti.
Mahdollisimman pitkä poranterä auttaa myös, koska iskunvaimentaja ja jousi ovat siinä tiellä.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tuumer kirjoitti:
Vinkki: Kun olette poraamassa tukitangolle reikää lokasuojaan, kiinnittäkää huomiota myös reiän paikkaan sivuttais suunnassa.
Itse keskityin enemmän ylös-alas paikkaan ja jouduin aavistuksen viilaamaan reikää leveämmäksi, että sain pultin tulemaan läpi.
Paikan mittaaminen kannattaa, itse porasin silmämääräisesti.
Mahdollisimman pitkä poranterä auttaa myös, koska iskunvaimentaja ja jousi ovat siinä tiellä.
Totta joka sana.
Itse vaan vetäsin reijän "sinne päin" mutta osui täydellisesti kohdalleen :D
Omani on samassa pystylinjassa niiden nastojen (ei renkaan!:)) kanssa ja n. 1,5cm siitä alemmasta ylöspäin, liekö sitten eri vm samoilla kohdilla nuo nastat :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tässä kuva omasta asennuksesta:

Kuva


Kuten "93t sport" sanoi, voi olla vuosimallikohtaisia eroja. Kannattaa siis mittailla hyvin ennen porailua. Aika lähellä kuitenkin tuota kuvassa olevaa kohtaa.

Ja jos on tullut otettua kuvia asennuksen eri vaiheista. Niitä varmaan kannattaa laittaa esille tähän viestiketjuun.
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

tevisu kirjoitti: Ja jos on tullut otettua kuvia asennuksen eri vaiheista. Niitä varmaan kannattaa laittaa esille tähän viestiketjuun.
Mulla on jotain kuvia, mutta kamera unohtui tallille. Laitan kuvia esille jos joku niistä onnistui sen verran, että kehtaan esille laittaa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ohos, mä asensin sen takaluukkuun ja tuntuu pitävän jotain kolinaa :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ollin kanssa ropattiin hänen autoon tuossa illasta kiinni. Olli voi tarkemmin kertoa ajokokemuksista. Kyydissä istuneena väittäisin alakierrosväännön parantuneen persdynon perusteella. :D
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

CC Aero kirjoitti: Olli voi tarkemmin kertoa ajokokemuksista.
Eli tiedossa on tieteellinen selitys asiasta ja tunnelmista :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:
CC Aero kirjoitti: Olli voi tarkemmin kertoa ajokokemuksista.
Eli tiedossa on tieteellinen selitys asiasta ja tunnelmista :lol:
Tietellistä selitystä ei tule, mutta sen mitä olen päässyt kokeilemaan niin ihan positiivisiltä vaikuttaa nuo tuolokset. Toki pito on niin onnettoman heikko, ettei vetelyä saa kaivettua kunnolla esiin. Toiseksi renkaat kun ovat mallia "pallot" niin eivät ne muutenkaan yhtä innokkaasti hae uriin kuin mitä kesägummit tekevät.

Itse asennukseen, menihän se mutta suurin osa ajasta paloi oikeiden työkalujen etsimiseen. Yllättäen kaikki räikät rikki, sopivat lenkit hukassa jne jne. Onneksi jakari sentään löytyi ja sain kiristettyä osan ruuveista sillä. Reikä tuli porattua muutama milli hutiin...

Täytyy odotella ensimmäisiä kuivia kelejä, niin ollaan viisaampia vetelyn suhteen.
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Luulin pääseväni vanhalla tonnarilla ajelun jälkeen ajamaan uudemmalla ja hienostuneella 9-3:lla Jyväskylästä Saloon. Väärin. Aika nopeasti kävi ilmi, että sittenkin jouduin ajamaan 9-3:lla pääsemisen sijaan. Liukkaalla kelillä kaistanvaihdot polanteen yli jännittivät niin paljon, että mulla on kolmen viikon fysioterapiaa ja akupunktiota pakaralihasten rentouttamiseksi. Tonnarilla samalla olisi voinut lukea lehteä ja räplätä radiota, mutta 9-3:ssa oli hytti täynnä käsiä polanteen yli ajaessa. Sieluni silmin näin mitenkä raidetanko veteli vasemmalta oikealla renkaitten kohdatessa tien epätasaisuuksia. Mahtaakohan tuolla tangossa olla Opelin leima jossain?

Summa summarun, ei tuo klämppi voi sitä ainakaan huonontaa. Pistähän
tevisu sorvi pyörimään ja äkkiä lisää klämppejä jakoon.

Mulla on kaikki mahdolliset alustan puslat Powerflexiä ja vielä vaan jaksaa veivata. Kyllä kaarreajo ja muu tiellä ajo on vakautunut, mutta tuo ohjaus pitäisi saada vielä kireämmäksi.

Laitoitteko muuten suoraan vakiopuslan päälle tuon klämpin vai hankittikeko powerflexit sisuksiin?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla on vakiopuslat ainakin toistaiseksi, mutta kunhan tossa keväämmällä jaksais alkaa asetamaan tota klämppiä. Lunta pitää olla vielä maassa jotta saan kolan kylmäksi.

Vetelyyn auttoi paljon jäykempi alusta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti: Laitoitteko muuten suoraan vakiopuslan päälle tuon klämpin vai hankittikeko powerflexit sisuksiin?
Öööh siinä on alumiini suoraan teräksessä kiinni, ei nitku :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kerrottakoon, että toinen sarja noita tulossa. Valmistumisajankohta jossain vaiheessa vuotta -05 ...kuitenkin ennen kesää... 8)
Vastaa Viestiin