Saabin uudelleen verhoilusta
Saabin uudelleen verhoilusta
Terveppä terve taas!
Onkos kukaan täältä verhoillut saappiaan sisältä? Onko vaikeakin urakka? Montako päivää projektiin meni? Mitenkäs nuo ovien materiaalit... onko helppo lähteä vaihtamaan?
Itse olen ajatellut verhoilla penkit mustalla nahalla/muulla kankaalla katsoo nyt paljon tuohon tuohta uppoaa. Tilatkin ovat vielä vähän auki mutta eiköhän se järjestyne.
Kaikkia mahdollisia vinkkejä otan mielelläni vastaan. Jos jollain on joku verhoilua koskeva sivusto tiedossa niin se voisi auttaa paljon. Kiitos.
Niin ja projektina on Saab 900i -89
Onkos kukaan täältä verhoillut saappiaan sisältä? Onko vaikeakin urakka? Montako päivää projektiin meni? Mitenkäs nuo ovien materiaalit... onko helppo lähteä vaihtamaan?
Itse olen ajatellut verhoilla penkit mustalla nahalla/muulla kankaalla katsoo nyt paljon tuohon tuohta uppoaa. Tilatkin ovat vielä vähän auki mutta eiköhän se järjestyne.
Kaikkia mahdollisia vinkkejä otan mielelläni vastaan. Jos jollain on joku verhoilua koskeva sivusto tiedossa niin se voisi auttaa paljon. Kiitos.
Niin ja projektina on Saab 900i -89
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Moro Siriam,
Kuten varmaan tiedät, on verhoilu aika pitkälti ammattilaisen hommaa, jos haluaa sen kunnolla tehtyä.
Jos kuitenkin sinulla on kokemusta ja taitoa, niin siitä vain.
Saat varata noin viikonpäivät siihen urakkaan. Kaiken pitää sujua kuitenkin aivan nappiin.
Jos olet katsonut nurjalle puolelle, esim nahkapenkeissä. Tiedät sitten kuinka monesta palasta puhutaan.
Tuttu on autoverhoilija ja hän teki tuossa yhteen maasturiin nahat. Jo pelkästään kuskin penkkiin meni yhteensä n. 100 nahan palaa, tai jotain sinne päin, en muista.
Sinulla pitää olla ennen nahan leikkausta oikeat sapluunat paloista jne jne...
Tarjoitan tällä sitä, että sinun on helpompi ostaa esim. AEROn nahkapenkit tai vastaavat ja laittaa ne suoraan Saabiisi. Ehostat ne valjasrasvalla. Laitat massiivisen kerroksen ja annat sen imeytyä pari päivää. Sitten ylimääräiset pois nukkaamattomalla liinalla ja saat aivan mahtavan nahan tuoksun autoosi!
En tahdo lannistaa, mutta tuo mainitsemasi prokkis on taitoa ja tarmoa vaativa. Noh, nehän ovat niitä parhaita prokkiksia
Onnea yritykseen. Pidä minut ja muut päiväntasalla...
-H-
Kuten varmaan tiedät, on verhoilu aika pitkälti ammattilaisen hommaa, jos haluaa sen kunnolla tehtyä.
Jos kuitenkin sinulla on kokemusta ja taitoa, niin siitä vain.
Saat varata noin viikonpäivät siihen urakkaan. Kaiken pitää sujua kuitenkin aivan nappiin.
Jos olet katsonut nurjalle puolelle, esim nahkapenkeissä. Tiedät sitten kuinka monesta palasta puhutaan.
Tuttu on autoverhoilija ja hän teki tuossa yhteen maasturiin nahat. Jo pelkästään kuskin penkkiin meni yhteensä n. 100 nahan palaa, tai jotain sinne päin, en muista.
Sinulla pitää olla ennen nahan leikkausta oikeat sapluunat paloista jne jne...
Tarjoitan tällä sitä, että sinun on helpompi ostaa esim. AEROn nahkapenkit tai vastaavat ja laittaa ne suoraan Saabiisi. Ehostat ne valjasrasvalla. Laitat massiivisen kerroksen ja annat sen imeytyä pari päivää. Sitten ylimääräiset pois nukkaamattomalla liinalla ja saat aivan mahtavan nahan tuoksun autoosi!
En tahdo lannistaa, mutta tuo mainitsemasi prokkis on taitoa ja tarmoa vaativa. Noh, nehän ovat niitä parhaita prokkiksia

Onnea yritykseen. Pidä minut ja muut päiväntasalla...
-H-
Tiedän ettei todellakaan ole helppo urakka mutta eipä tässä tavoitellakkaan mitään uber leet hienoja sisuksia vaan teen tämän ihan tekemisen tahdon takia.
Teen vähä vähältä ja katson kuinka työ edistyy. Vain tekemällä oppii.
Lisää vinkkejä vain kehiin.

Teen vähä vähältä ja katson kuinka työ edistyy. Vain tekemällä oppii.

Lisää vinkkejä vain kehiin.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Tämä homma rupes kiinnostamaan minuakin. Pari ongelmaa tulee heti mieleen:
-minkälainen ompelukone pitäsi olla, että se jaksaa ommella tarpeeksi paksua nahkaa
-penkkien sähkölämmitykset, pitääkö näitä modifioida myös (eikös ne alkuperäiset vastukset ole nahkapenkeissä erilaiset)
-kulutuskestävyys, eli minkälaista nahkaa pitäis ostaa?
Tuli tossa keväällä otettua päälliset irti kun korjasin lämmityksiä. Samalla tuli pestyä ja ommeltua ne kuntoon. Tuttua puuhaa sinänsä, mutta luulen että nahkaisten tekeminen on vaikeaa. Kaikki vihjeet otetaan vastaan...
-minkälainen ompelukone pitäsi olla, että se jaksaa ommella tarpeeksi paksua nahkaa
-penkkien sähkölämmitykset, pitääkö näitä modifioida myös (eikös ne alkuperäiset vastukset ole nahkapenkeissä erilaiset)
-kulutuskestävyys, eli minkälaista nahkaa pitäis ostaa?
Tuli tossa keväällä otettua päälliset irti kun korjasin lämmityksiä. Samalla tuli pestyä ja ommeltua ne kuntoon. Tuttua puuhaa sinänsä, mutta luulen että nahkaisten tekeminen on vaikeaa. Kaikki vihjeet otetaan vastaan...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Hienoa että täällä on muitakin joita homma kiinnostaa! Kertokaapa tänne sitten kuinka työ edistyy. 
Turbo16
Mitä tarkoitat noilla puolinahkaisilla?
Kaveri asenteli hondansa penkit sillä tavalla, jotta nahkaa oli vain reunoilla ja keskelle jäi noin 15cm rako alkuperäistä kangasta näkyviin. Tuskin kuitenkaan tämmöistä tarkoitit?

Turbo16
Mitä tarkoitat noilla puolinahkaisilla?
Kaveri asenteli hondansa penkit sillä tavalla, jotta nahkaa oli vain reunoilla ja keskelle jäi noin 15cm rako alkuperäistä kangasta näkyviin. Tuskin kuitenkaan tämmöistä tarkoitit?
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Noh,
Se nahka pitää olla jotain alcantra tyyppistä tjsp. Siinä on hyvä kestävyys ja voi pestä miedolla saippualiuoksella.
Mitä tulee ompelukoneeseen, on sen oltava nahalle suunniteltu. Normaali kone jaksaa jonkin aikaa, mutta siitä paukkuu moottorin hihna tai itse moottori pian.
Singeriltä löytyy oikein teollisuuskone siihen hommaan. Kysele suutareilta.
Tee tarkat sapluunat ja muista saumavara. Ei mene kallista nahkaa hukkaan. Lanka pitää olla esim. karhunlankaa. Kestää varmasti isommankin miehen painon sitten saumoista.
En osaa nuihin persgrilleihin sanoa mittään, sorry...
-H-
Se nahka pitää olla jotain alcantra tyyppistä tjsp. Siinä on hyvä kestävyys ja voi pestä miedolla saippualiuoksella.
Mitä tulee ompelukoneeseen, on sen oltava nahalle suunniteltu. Normaali kone jaksaa jonkin aikaa, mutta siitä paukkuu moottorin hihna tai itse moottori pian.
Singeriltä löytyy oikein teollisuuskone siihen hommaan. Kysele suutareilta.
Tee tarkat sapluunat ja muista saumavara. Ei mene kallista nahkaa hukkaan. Lanka pitää olla esim. karhunlankaa. Kestää varmasti isommankin miehen painon sitten saumoista.
En osaa nuihin persgrilleihin sanoa mittään, sorry...
-H-
volkkaristien sivuilta: http://ffp-motorsport.com/tuning/verhoil.php
Kiitos linkistä, homma näyttää olevan mahdollista.hannuk kirjoitti:volkkaristien sivuilta: http://ffp-motorsport.com/tuning/verhoil.php
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Itseasiassa alcantara ei ole pintanahan, vaan mokkanahan tuntuistaTeemu kirjoitti:Mutta alcantara ei ole nahkaa vaan kangasta. Toki on nahkamaisen tuntuista, mutta ei ole aitoa. Kulutuskestävyys on huippuluokka ja puhdistettavuuskin, mutta se hinta..

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74