E85 Conversion Kit

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

E85 Conversion Kit

Viesti Kirjoittaja wesku »

Onko kokemusta tämäntapaisista ?

http://www.change2e85.com/servlet/Page? ... structions

Mihin tuollaisten toiminta yleensä perustuu kun ei näytä muita liitäntöjä kuin suuttimiin ja akkuun (miinukseen) olevan ? Mistä laite tietää miten paljon suuttimen pulssia pitää pidentää milläkin seoksella ?
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: E85 Conversion Kit

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Yksinkertaistettuna laitteen toiminta perustuu auton omaan Ecuun.

Eli toi mööbeli syöttää kiinteää peruskakkua ja auton oma ecu säätelee
sitten löysät pois, käsittääkseni aika yleinen "säätöikkuna" autojen omissa
softissa on +-25%.

Eli kun tuo lisämööbeli syöttää esim +25% ja täydellä etanoolilla tarve on
joku +40% , niin auton oman ecun tehtäväksi jää huolehtia tosta 15% osuudesta.

Kyllä tuommonen jollain lailla toimii... riippuu vähän autosta ja omasta
kärsivällisyydestä.

Isoin miinus on että kylmärikastuksen säätömahdollisuus liian yksinkertainen.

Noin 150€ sijoituksella saa jo sellaisen jossa kylmästartti arvoja voi jo
säädellä hieman monipuolisemmin...

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=123027

Esim PT-85 merkkisessä boxissa on jo jonkunlaiset kylmäsäädöt.

Tossa suomalainen myyjä:

http://www.bioboxi.fi/
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: E85 Conversion Kit

Viesti Kirjoittaja wesku »

Saattaa olla minulla hiukan perusteoriat hukassa tuon E85:n suhteen. Olen ymmärtänyt ainoastaan sen verran että seossuhteen pitäisi olla rikkaampi jos etanolia on enemmän.

Linkin mukaisessa kitissä ei käsittääkseni lisälaitteelle tule muuta informaatiota kuin alkuperäisen ECUn suutinpulssit. Eikä alkuperäisellä ECUlla ole tietoa että polttoaineena olisi jotain muuta kuin bensaa. Miten tällaisessa systeemissä voi homma toimia 100 % bensalla, 100 % etanolilla, ja kaikilla suhtella siinä välissä niinkuin väitetään ?
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: E85 Conversion Kit

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Toimii sellaisissa autoissa jossa on lambda >> lambdasäätöön perustuu.

Itsellä on tollanen:
http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45

Siinä on siten noita valmiita perusasetuksia joita voi nappia painamalla muuttaa.
(ja säätää noiden nappuloiden alle haluttuja prosentteja)

Eli automaatti ei tuokaan ole , jos ei autossa ole lambdaa.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: E85 Conversion Kit

Viesti Kirjoittaja wesku »

Ok, katsoin http://ethanolpro.tripod.com/id213.html, onko siis niin että riippumatta etanolin ja bensan suhteessa lambdan arvo pyritään aina säätämään suunnilleen samaan (noin yhteen) ja normaalissa ECUssa säätöalue ei riitä niin pitkälle että homma toimisi ? Ja siksi tarvitaan tällainen laite joka antaa lisää polttoainetta, niin että päästään alueelle jossa ECUn säätö riittää ?
Jasuli
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 22:24
Paikkakunta: Kuopio

Re: E85 Conversion Kit

Viesti Kirjoittaja Jasuli »

Jos ja kun tarpeen noiden konversio-boxien kansaa alkaa pelaamaan, niin kannattaa hommata sellainen, jossa löytyy esim. kylmäkäynnistykselle säätöä. Kaiketikin kaikki E85-boksit toimivat jotenkin tuon lisäkakun antamisessa ECU:n suutinpulssia pidentämällä.

Omaan (Hollannissa tehtyyn) toiseen ruotsalaisautoon ruuvasin kiinni loppukesästä Flexitune Auto X4-boksin. Tuon saa lambdan rinnalle kytkettyä, siinä on erillinen lämpötila-anturi ja kylmäkäynti-rikastusta sekä kylmästartti-rikastusta voi säätää. Noilla kaiketikin pitäisi ainakin teoriassa saada kulutuksen kasvua hieman pienemmäksi, ja helpotusta kylmäkäynnistyksiin etanolin kanssa - ja hyvin tuo tulppaanipuimuri on käyntiin lähtenyt...

Ei ole mikään halvimman pään laite, mutta on pohjoimaista tekelettä, eli voisi ainakin olettaa toimivan talvisissakin olosuhteissa. Käsittääkseni tuon valmistajan bokseja on menestyksellä myös vanhempiin Saabeihin laitettu.

http://www.flexitune.se on tuo valmistajan kotisivu.
Vastaa Viestiin