Kevennä Saabiasi :)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Kevennä Saabiasi :)

Viesti Kirjoittaja patse »

:idea: :idea: :!: :!:
Raskaampia vanhoja lotjia (Volvo, Saab) on kevennetty poraamalla erinäisiin koteloihin ja palkkeihin sisustassa 50mm reikiä... aina mihin katsari ei näe
Tuollaista löytyi eräältä merkkifoorumilta. Miten paljon muuten painaa tuollainen 50mm halkasijaltaan oleva lätkä jos sen paksuus on 1mm/2mm :?: Paljon saa ainakin reikiä porata jotta auto kevenesi edes 10kg :roll:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

paino kyllä pitäis saaha puotettua mikäli jos se vaikuttii saman lailla kuin vaikka +250kg sillon aerokin tuntuu aika laiskalta, valoista lähtiessä vois jäähä jollekkin corollallekkin, mutta jos ottaa 200kg pois niin tuliskohan suoritus kykyä suhteessa yhtä paljon?
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kyllä jenkki ainakin kevenee yllättävän paljon.
http://koti.mbnet.fi/~skote/Oviprojekti/Ranchero4.html
Ja kyllä saapinkin ovista useamman kilon sais poistettua.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Tiedän joitakin kavereita kun tekevät kaikkensa auton keventämiseks, mutta ei ole tullut koskaan mieleen käydä vaalla :roll: Sillä omasta painosta sais helpolla pudotettua 10 kg.

Ei nyt pahalla ketään kohtaan :P ....ja jos painoo liikaa, niin emännänhän voi aina jättää kotiin :wink:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Ottakaas lattian äänieristematot pois ja kainaloon. Epäilen että et jaksa kantaa niitä samassa kasassa.
Takakontti, ovet ja konepelti hiilarista.
Taitais mennä neljännes perusmassasta pois.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

hewidero kirjoitti:Kyllä jenkki ainakin kevenee yllättävän paljon.
http://koti.mbnet.fi/~skote/Oviprojekti/Ranchero4.html
Ja kyllä saapinkin ovista useamman kilon sais poistettua.
No, on kyllä reikäjuustoa tehty :) Näinhän tää homma näköjään etenee.
On muuten livakoita menijöitä esim. nuo vanhat Golf GTI mallit joissa painoa taitaa olla jotain 800kg kieppeillä ja vaikka kone tehoa ei ole hirvittävästi yli 100hv. En kyllä kehtaa lähteä nykyistä sabaa tuolla tavalla keventämään :)
Ottakaas lattian äänieristematot pois ja kainaloon. Epäilen että et jaksa kantaa niitä samassa kasassa.
Juu, toi on hyvä keino lähteä keventämään autoa jos melu ei hirveästi häiritse :) Kyllähän se saabikin lähtisi vähemmillä tehoilla livakkaasti jos sais painosta pois parisataa kiloa. ex og900i16 tuli joskus punnittua, tulos hivenen alle 1500kg muistaakseni kuskin kanssa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Monien auto kevenee helposti 20kg kun siivoaa takakontista ylimääräiset romut pois :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa... otappas golffilla hirvenkassa kisaa... :mrgreen:
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

900aero-84 kirjoitti:paino kyllä pitäis saaha puotettua mikäli jos se vaikuttii saman lailla kuin vaikka +250kg sillon aerokin tuntuu aika laiskalta, valoista lähtiessä vois jäähä jollekkin corollallekkin, mutta jos ottaa 200kg pois niin tuliskohan suoritus kykyä suhteessa yhtä paljon?
Aloita ossi siitä, et jätä ne neljä koria keikee sieltä morkusta kotia.. Johan sillä auto kevenee monta kymmentä kiloa..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Ja onhan siellä Ossin kontissa se miehekkään kokonen supparikin joka ei varmaan kovin vähää paina :wink:
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Jos on vararengas, sinne heliumia. On vaan pirun kallista. Kaveri meinasi käyttää henkilö->pakettiautopelleilyyn, mutta lakimuutos kerkis ensin.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kevennän ehkä, mutta en turvapalkeista/muutoinkaan ohjaamokehikosta..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Minäkään en keventäisi/ottaisi pois etupäästä, viime kolari opetti sen että kyllä sen etupään tarvii kestää, samoin sivuista.. T
Takapää on tietysti eri, onhan sieltä matka etupenkeille, tosin se on takapenkin matkustajilta pois.. :roll:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Mikäs se wanhan kansan laskusääntö olikaan, 15hp/100kg? Itsellä on ollut jo pitkään haaveissa jonkun halvan T8:n metsästys ja virittäminen 0-budjetilla, eli ahdot tappiin ja painoa pois niin paljon kuin lähes laillisesti lähtee. Ilmeisesti kuitenkin tulee prosentteja jos esim. ajelee ilman ovipahveja ja lattiaverhoilua katsastukseen?
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

hakuba2 kirjoitti:
Aloita ossi siitä, et jätä ne neljä koria keikee sieltä morkusta kotia.. Johan sillä auto kevenee monta kymmentä kiloa..
Jos noita keventää niin korkeintaan omaan suuhun :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin