Raskaampia vanhoja lotjia (Volvo, Saab) on kevennetty poraamalla erinäisiin koteloihin ja palkkeihin sisustassa 50mm reikiä... aina mihin katsari ei näe
Tuollaista löytyi eräältä merkkifoorumilta. Miten paljon muuten painaa tuollainen 50mm halkasijaltaan oleva lätkä jos sen paksuus on 1mm/2mm Paljon saa ainakin reikiä porata jotta auto kevenesi edes 10kg
paino kyllä pitäis saaha puotettua mikäli jos se vaikuttii saman lailla kuin vaikka +250kg sillon aerokin tuntuu aika laiskalta, valoista lähtiessä vois jäähä jollekkin corollallekkin, mutta jos ottaa 200kg pois niin tuliskohan suoritus kykyä suhteessa yhtä paljon?
Tiedän joitakin kavereita kun tekevät kaikkensa auton keventämiseks, mutta ei ole tullut koskaan mieleen käydä vaalla Sillä omasta painosta sais helpolla pudotettua 10 kg.
Ei nyt pahalla ketään kohtaan ....ja jos painoo liikaa, niin emännänhän voi aina jättää kotiin
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Ottakaas lattian äänieristematot pois ja kainaloon. Epäilen että et jaksa kantaa niitä samassa kasassa.
Takakontti, ovet ja konepelti hiilarista.
Taitais mennä neljännes perusmassasta pois.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
No, on kyllä reikäjuustoa tehty Näinhän tää homma näköjään etenee.
On muuten livakoita menijöitä esim. nuo vanhat Golf GTI mallit joissa painoa taitaa olla jotain 800kg kieppeillä ja vaikka kone tehoa ei ole hirvittävästi yli 100hv. En kyllä kehtaa lähteä nykyistä sabaa tuolla tavalla keventämään
Ottakaas lattian äänieristematot pois ja kainaloon. Epäilen että et jaksa kantaa niitä samassa kasassa.
Juu, toi on hyvä keino lähteä keventämään autoa jos melu ei hirveästi häiritse Kyllähän se saabikin lähtisi vähemmillä tehoilla livakkaasti jos sais painosta pois parisataa kiloa. ex og900i16 tuli joskus punnittua, tulos hivenen alle 1500kg muistaakseni kuskin kanssa.
Monien auto kevenee helposti 20kg kun siivoaa takakontista ylimääräiset romut pois
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900aero-84 kirjoitti:paino kyllä pitäis saaha puotettua mikäli jos se vaikuttii saman lailla kuin vaikka +250kg sillon aerokin tuntuu aika laiskalta, valoista lähtiessä vois jäähä jollekkin corollallekkin, mutta jos ottaa 200kg pois niin tuliskohan suoritus kykyä suhteessa yhtä paljon?
Aloita ossi siitä, et jätä ne neljä koria keikee sieltä morkusta kotia.. Johan sillä auto kevenee monta kymmentä kiloa..
Minäkään en keventäisi/ottaisi pois etupäästä, viime kolari opetti sen että kyllä sen etupään tarvii kestää, samoin sivuista.. T
Takapää on tietysti eri, onhan sieltä matka etupenkeille, tosin se on takapenkin matkustajilta pois..
Mikäs se wanhan kansan laskusääntö olikaan, 15hp/100kg? Itsellä on ollut jo pitkään haaveissa jonkun halvan T8:n metsästys ja virittäminen 0-budjetilla, eli ahdot tappiin ja painoa pois niin paljon kuin lähes laillisesti lähtee. Ilmeisesti kuitenkin tulee prosentteja jos esim. ajelee ilman ovipahveja ja lattiaverhoilua katsastukseen?