9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Oliskos jollain laittaa toimivaa ohjelmaa suunnilleen tolle kokoonpanolle (YV). Ja jos on ideoita mikä mättää, niin otetaan ilolla vastaan. Mielellään lähetän nykyisen softan luettavaksi.
Omasetti:
B235R, T5 nokat
Siemens 875cc
Peltisarja + 19T#7 + 3"putki
Ohjelma: 46S pohja, B235 19T.t7p, carlsonin 875cc.t7p, rev013 55p.tp7, Enabe85air nollaksi ei vaikuttanut mitään,
Konerempan jälkeen toi ahtopuoli ei oikein lähe toimimaan. En tiedä mikä nyt oikein mättää, kun ennen rikkoa kuitenkin toimi jouheesti.
Sama softa, sama ahdin korjattuna.
Peruspaine aika huima 1,2bar, tosin piti olla 0,7-0,8bar. Tekeekö tuo jo seuraavat oireet. Hukkaportin mekaaninen toiminta herkkää, myös kellon kanssa:
MAir karkaa 2000-4000rpm reippaasti Mregistä ja vedossa ahdot alkaa seilaamaan noin 3500 rpm jälkeen. Kolmosella noin 1barin ahdoilla nelosella karvan alle 1,5 barin ahdoilla. Vitosella voi vetää 1,5barin ahdoilla pitkäänkin, mutta ei kehtoo ku rupee olemaan jo vauhtia. Hetkellisesti ennen seilaamista voivat ahdot saada käymään 1,7bar tuntumassa. Ajatus oli vedossa max. 1,5bar.
Tän seilaamisen/puutumisen saa aikaan myös myös peruspaineilla kun C ja W yhdistettynä.
ECMSActiveAir kertoo seilatessa välillä koodia 55 APC error ja välillä on taas 10 pedal map. P1549 tulee välillä, oli sitten uusi tai vanha mankkuvena ??
By-passin magneettiventtiili poistettu. Imemällä by-pass tuntuu ehjältä.
EVAP poistettu R-letku menee suoraan cobraan.
Laajakaistalla E85 lambda vedossa 0,83.
Lähetääs tästä liikkeelle...
Omasetti:
B235R, T5 nokat
Siemens 875cc
Peltisarja + 19T#7 + 3"putki
Ohjelma: 46S pohja, B235 19T.t7p, carlsonin 875cc.t7p, rev013 55p.tp7, Enabe85air nollaksi ei vaikuttanut mitään,
Konerempan jälkeen toi ahtopuoli ei oikein lähe toimimaan. En tiedä mikä nyt oikein mättää, kun ennen rikkoa kuitenkin toimi jouheesti.
Sama softa, sama ahdin korjattuna.
Peruspaine aika huima 1,2bar, tosin piti olla 0,7-0,8bar. Tekeekö tuo jo seuraavat oireet. Hukkaportin mekaaninen toiminta herkkää, myös kellon kanssa:
MAir karkaa 2000-4000rpm reippaasti Mregistä ja vedossa ahdot alkaa seilaamaan noin 3500 rpm jälkeen. Kolmosella noin 1barin ahdoilla nelosella karvan alle 1,5 barin ahdoilla. Vitosella voi vetää 1,5barin ahdoilla pitkäänkin, mutta ei kehtoo ku rupee olemaan jo vauhtia. Hetkellisesti ennen seilaamista voivat ahdot saada käymään 1,7bar tuntumassa. Ajatus oli vedossa max. 1,5bar.
Tän seilaamisen/puutumisen saa aikaan myös myös peruspaineilla kun C ja W yhdistettynä.
ECMSActiveAir kertoo seilatessa välillä koodia 55 APC error ja välillä on taas 10 pedal map. P1549 tulee välillä, oli sitten uusi tai vanha mankkuvena ??
By-passin magneettiventtiili poistettu. Imemällä by-pass tuntuu ehjältä.
EVAP poistettu R-letku menee suoraan cobraan.
Laajakaistalla E85 lambda vedossa 0,83.
Lähetääs tästä liikkeelle...
Viimeksi muokannut arto, Ti Loka 08, 2013 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 -04 2.3 sentronic 19T7
Rekord GS2800 "Steinmetz" -67
#6124
Rekord GS2800 "Steinmetz" -67
#6124
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
_perus_ paineet
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Boost calibration säädetty päin persettä, siitä johtuu ahtokäytös ja vikakoodit. Sen suhteen ei ole oikotietä onneen, se regmap ja p_lim ja i_lim taulut pitää vaan mapata oikeilla arvoilla joko dynossa tai tien päällä. Tuo 19T tuning pack tuskin on kovin häävi eikä ainakaan noilla peruspaineilla toimi. Peruspaineiden saaminen 0,4-0,5 bar haarukkaan luultavasti korjaa enimmät.
Seokset näyttäisi sentään olevan kohdallaan, tosin tuo 875cc polttoainepuolen tuning pack jonka olen aikoinaan foorumille postannut on jo päivittynyt paremmin toimivalla suutinvakiolla 594. Efekti on lähinnä pienempi Amul E85:lla ajaessa ja lähempänä totuutta oleva etanolipitoisuus jos tankissa bensaa, ei liity tähän.
Seokset näyttäisi sentään olevan kohdallaan, tosin tuo 875cc polttoainepuolen tuning pack jonka olen aikoinaan foorumille postannut on jo päivittynyt paremmin toimivalla suutinvakiolla 594. Efekti on lähinnä pienempi Amul E85:lla ajaessa ja lähempänä totuutta oleva etanolipitoisuus jos tankissa bensaa, ei liity tähän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Kiitoksia vastauksista. Kokeilin myös 15T kellolla ja samanlainen käytös on silläkin vedossa, eli boostcal heittä hevonpersettä. Ei tosiaan ole kokemusta tuon säätämisestä sillä aattelin jos jollain sattuis olemaan tarjota edes jotain sinnepäin olevaa.
rekordgs@gmail.com
rekordgs@gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Immu paskana
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Immun vaihto ei vaikuttanut.
Koitan keretä testaa illalla 15T kellolla ja nuggen boostcal mapilla.
Koitan keretä testaa illalla 15T kellolla ja nuggen boostcal mapilla.
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Testattu 15T kellolla 0,45bar peruspainella. Nuggella toimivalla boostcalmapilla, mutta ongelma säilyy ennallaan.
Toki boostcalmapin muutokset tuntui positiivisesti muuten, mutta edelleen suhauttelee ahtoja pihalle 3500-4500rpm paikkeilla.
Nyt ECMs activeairissa näkyi ensi kerran 53, max turbo speed.
Pitääkö tässä nyt alkaa PID - arvojen mappaukseen..
Toki boostcalmapin muutokset tuntui positiivisesti muuten, mutta edelleen suhauttelee ahtoja pihalle 3500-4500rpm paikkeilla.
Nyt ECMs activeairissa näkyi ensi kerran 53, max turbo speed.
Pitääkö tässä nyt alkaa PID - arvojen mappaukseen..
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Ei näköjään tuo 19T tuning pack muuta lainkaan PID - karttoja eli koko ajan on ollut Aeron 15T:n vakiot.
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
joko sait korjattua vian? kerro, jos saat toimivat ahtokartat tuolle korkealle peruspaineelle...mikäli mahdollista, niin voisin vilkaista ohjelmaasi malliksi omaa rotteloa varten..mulla kanssa vastaavat kartat hakusessa (1,2 bar kello).
Saab 9-5 Aero +300hp +500Nm
Vikadiagnostiikka apua tarjolla Launch X431 laitteella lähes kaikkiin automerkkeihin
myös muuta autojen korjausapua tarvittaessa
Vikadiagnostiikka apua tarjolla Launch X431 laitteella lähes kaikkiin automerkkeihin
myös muuta autojen korjausapua tarvittaessa
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Eipä ole tullut paremmin nyt perehdyttyä. Täytyy nyt hommata canusb piuha ensin että pääsee mappaamaan. (Jos jollain on myydä voisin ostaa). Uudella MAFilla, By-Passilla ja Mankkuvenalla ja toisella hukkiksen kellolla kokeiltu, mitään eroa ei löytynyt. Imupuoli paineistettu kompuralla 1barin asti ja vuotoja ei ainakaan tuolla paineella löytynyt.
Sellainen tuli mieleen, että vaihtuihan tuossa samalla -07 Aeron Sentronic vaihdelaatikko vanhan -04 sentronicin tilalle. TCM pysyi vanhana -04 mallina. Onko kellään tietoa voisiko tuosta aiheutua jotain ongelmaa mikä vaikuttaisi ECUn softaan?
Sellainen tuli mieleen, että vaihtuihan tuossa samalla -07 Aeron Sentronic vaihdelaatikko vanhan -04 sentronicin tilalle. TCM pysyi vanhana -04 mallina. Onko kellään tietoa voisiko tuosta aiheutua jotain ongelmaa mikä vaikuttaisi ECUn softaan?
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
No niin... paineistin sitten vielä järjestelmän 1,5 bariin ja löytyihän se vuoto. Välijäähyttimen klemmari ahtoputkelle pihisti kiristyskohdan alta. Klemmarin vaihto kunnolliseen saumattomaan korjasi tilanteen. Eli kannattaa vaihtaa niitä tehdas klemmareita pois.
Suht koht tavallisella harrastaja softalla ja 1,2bar peruspaineilla toimii taas jouheesti ihan persdynolla säädettynä. Boost Cal mappia vielä muokkailen mieleiseksi.
Suht koht tavallisella harrastaja softalla ja 1,2bar peruspaineilla toimii taas jouheesti ihan persdynolla säädettynä. Boost Cal mappia vielä muokkailen mieleiseksi.
Viimeksi muokannut arto, Ma Heinä 01, 2013 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Dodiiarto kirjoitti:No niin... painestin sitten vielä järjestelmän 1,5 bariin ja löytyihän se vuoto. Välijäähyttimen klemmari ahtoputkella pihisti kiristyskohdan alta. Klemmarin vaihto kunnolliseen saumattomaan korjasi tilanteen. Eli kannattaa vaihtaa niitä tehdas klemmareita pois.
Suht koht tavallisella harrastaja softalla ja 1,2bar peruspaineilla toimii taas jouheesti ihan persdynolla säädettynä. Boost Cal mappia vielä muokkailen mieleiseksi.
Ite otin tos aamu tuntumas 18h päivän jälkeen sahut tosta omasta 2.3Tjurbosta. Perussäädöissä viel ja sisäänajos nyt
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Loistavaa että sait vian selville. Voitko kertoa tarkemmin paineistustekniikan millä sait 1,5bar pysymän sisällä ettei tulpat tms. lennelly?
T7 vm. 2001 9-3
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Cobran immun puoleinen pää tukkoon kunnon ilmastointiteippi klemmari patentilla. laitoin sisäpuolelle teipin tueksi vielä spraypurkin korkin. Cobralle menevään huohotin putkenliittimeen tein letku-klemmari liitoksen kompressorin liittimelle. Kaveri autoon lukemaan sidistä paineita kun niitä nostaa, ni ei mee vahingossa yli. Siinä kaikki. Jos joku paikka vuotaa 1,5barilla paikallaan, niin kyllä se vuotaa varmaan ajossakin.
Re: 9-5 sentronic B235R 19T biopower ohjelma
Millainen tämä ilmastointiteippipatentti oli? Pitää meinaan aika tiukkaan saada siihen kobraan ettei ammu tulppaa irti.
T7 vm. 2001 9-3