Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Ja sit kun olet saanut hologrammit tehtyä ota yhteyttä allekirjoittaneeseen niin myllytetään se kuntoon :lol:

100 eurolla ei saa edes kelvollista konetta, laikan pohjaa, laikkoja, oikeata myllytystahnaa menzerna, presta tms. Toi collinite ei sano mulle oikeastaan mitään, voi olla toimivaa en tiiä?
Itse käytän lähinnä menzernaa, joskus vedän prestan medium fine cutilla, välillä tulee käytettyä myös virtuksen tuotteita. Yleisin combo mulle on suht pehmeä alusta, valkoinen karvalaikka, menzerna 2500, viimeistely vaha hieromalla tai sit joku oikea viimeistely tahna sinisellä vaahtomuovilaikalla. En muista minkä merkkisiä noi meidän laikat on, prescolta taitaa tulla.
Teippiä en käytä.
Ng900
Jzto
"Ruisku"
Viestit: 127
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja Jzto »

Jonkin verran itseäni myös päässyt puremaan tuo Detailing-kärpänen, aloittelija myös näissä hommissa. Pesukinnasta tullut lueskeltua ahkeraan ja tänään tuli tilattua eka setti tuolta projectechilta. Firmahan on lomilla mutta lupas tuoda huomenna tavarat kotiovelle kun lähtevät tekemään lomareissua, ei voi kuin suositella :wink:
Saab 9-3 Aero '02 2.3 Biopower
Ex Saab 9-3 SC TiDS '08
Ex Saab 9-3 SS TiDS '08
Ex Saab 9-3 Sport T5 19t6 RE85
#3884
Tampere
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Piti vielå mainita että itse teen työkseni vaihtoautojen meikkauksia, joihin ei haeta maksimaalista kiiltoa vaan siistiä pintaa ja yleisilmettä. Mutta aloittelijoille voin kyllä antaa vinkkejä ja näyttäähän toi joku foorumikin olevan aiheesta.
Ng900
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Muutaman auton olen myllyttänyt, eli nuo omat vessat ja tällä vähäisellä kokemuksella voin kertoa, että halvalla koneella ei kannata lähteä leikkimään. On tullut testattua cycloa ja motonetin halpis rotarya, molemmat kelpaa verkonpainoksi. Cyclot jättäisin testaamatta, kun on ihan pirun hidasta. Saksasta Flexin rotary, niin myllytys on lähes hauskaa ja haukkuu ittensä takaisin hinnassa jo 1,5 auton kohdalla. Siihen 3M perfect-it padi ja saman valmistajan oranssi laikka. Aineeksi Menzernan PF2500 tahna, niin näillä eväillä menee ranskikset, vag konsernin tuotteet ja näköjään ruåttalaisetkin.

Kuva
Kuva

edit: niin ja vahaksi Collinite 915
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mjooh tulipa tänään tehtyä klubilaisen Aero Cabbe. Väri on minusta erittäin hyvä.

Liikkeelle lähdettiin:
-Liuotin pesulla
-Kinnastelu kahden ämpärin taktiikalla
-Savestelua sen jälkeen. Eipä hirveästi jäänyt mitään saveen eli autoa on siis ennenkin pesty :)

Kiillottelua:
-Rotary toimi koneena
-Flexipadsin oranssi ja megun 101
-Flexipadsin musta ja megun 205

Pinta:
-Pyyhintä Cleanser fluidilla
-Pintaan Finish Kare Pink Paste Wax 8)

Tarkoitus ei ollut ottaa jokaista naarmua pois, vaan tehdä siistimpi ilme autolle ja opettaa klubilaista käyttämään rotarya. Sitten vähän kuva saastetta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Sori Ot, mutta ompas mukavan näköinen Cabbe :D

Ei ehkä ommimman näköiset vanteet, mutta kohtuu härski yhdistelmä jokatapauksessa... 8)
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Räpeltäjä
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Touko 02, 2014 18:29
Paikkakunta: Tampere

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja Räpeltäjä »

Kyllähän tuo myllytys tekee aivan ihmeitä kun on auringon poltama maalipinta. Tuossa vaiheessa ainakin tekisin tuon myllytyksen. Mutta jos pinta ei ole auringon poltama niin pyyhkäsisin vain vahauksen.
Jos pinnassa on sitä likaa joka ei lähe tavallisella autonpesulla pois niin sit käyttäsin liuotinta ja tussa vahauksessa myos irtoo sitä likaa pois.

No mahtaako kaikki olla samaa mielipidettä kun näin äkkiä tässä aattelin.
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Niin jokainen tallaa tavallaansa. Ei sen maalipinnan tarvi olla auringonpolttama. Naarmut ja muut kun ei lähde pelkällä vahalla pois. Tosiaan jos ei huoli myllyttää maalipintaa ja haluaa saada peittoon pyörteet jne, niin siihen sopiva vaha on Bilt Hamberin Auto-balm.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Affliction
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 09:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja Affliction »

Erittäin tyylikkään näköistä jälkeä nix0nilta! Väri on hyvännäköinen jo muutenkin, saatika hyvällä kiillolla ehostettuna. :)

Auto-balm ilmeisesti on erittäin pätevä tuote. Kuitenkin omasta mielestäni parempi, mikäli ensin otetaan naarmut pois ja sitten suojataan pinta laadukkaalla vahalla. :wink: Onko Auto-balmin kestosta kokemuksia?

Itselläni laitoin tuon Finis Karen 1000P vahan syksyllä ja talvella tuli elvytettyä muutaman kerran pintaa pesun yhteydessä tällä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/607153/S ... iler-750ml

Keväällä vielä oli mielestäni vahaa pinnassa, joten ei tuota FK:n vahaa ihan turhaan kehuta!
OG 9-3 2,0T stage 3
Ex-9000 CSE 2,0t vm.-97
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Itellä alustavasti vähän kissankakka maistuu suussa tuon FK1000P:n kanssa. Eka veto ei konepellissä kestänyt kuin pari viikkoa. Mahtanut ilmankosteus tai kuivumisaika vaikuttaa kestoon? Samana päivänä kun vahasin niin tuli vettä pariin otteeseen taivaalta vähän reippaammin. Kuivua en turhan kauaa antanut, koska sealant-tyyppisten LSP:iden pitäisi antaa suoja saman tien eikä sillä pitäisi olla merkitystä antaako sen olla pinnalla viis minuuttia vai viis tuntia.
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kiitoksia! Auto-balmin kestosta ei ole kokemusta. Nähnyt vain lopputuloksia sillä vahalla, tekee kyllä ihmeitä.

Kimm-o:lle ennenkuin levitit vahat, pyyhitkö rasvat ja muut pinnasta pois? Esim. Cleanserfluid on siihen hommaan hyvä ja sitten vasta levittää vahan.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Detailing (pesu, kiilloitus, vahaus ym.)

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

QD:llä oon yleensä pyyhkässy ja pessy taas astianpesuaineella jämät pois ennen vahausta, kun mielestäni Ultimate Compound ei loppuun työstettynä pahemmin mitään oo aikaisemmin jättänyt jälkeensä. Kinnaslaisilta olen rivien välistä lukenut eriäviä mielipiteitä IPA-pyyhinnän tarpeellisuudesta ennen vahausta joten olen budjettia ajatellen jättänyt sen itse pois välistä.

Nyt kun rupesin miettimään niin mahdoinko tolla kertaa pestä ihan tolla normi autoshamppoolla tossa välissä.... :roll:
Vastaa Viestiin