9000 Turbo 16, paljonko max. tehoa vakioaht. ja coolerilla?
9000 Turbo 16, paljonko max. tehoa vakioaht. ja coolerilla?
Otsikossa onkin itse kysymys.
Sitten kiinnostaa myös max-tehoja tavoitellessa:
1. Mitä APC-systeemille pitää tehdä?
2. Bensanpaine 4 bar?
3. Paljoko sietää / on järkevää max-ahtopaineet vakioahtimella ja coolerilla?
4. Mihin tehoihin vakiputki riittää?
Vakioarvot näytti olevan:
8,3 sek 0-100 km/h
220 km/h
Mihin arvoihin on päästy ylläolevilla. toimenpiteillä
Kiitokset vastauksitanne!
Sitten kiinnostaa myös max-tehoja tavoitellessa:
1. Mitä APC-systeemille pitää tehdä?
2. Bensanpaine 4 bar?
3. Paljoko sietää / on järkevää max-ahtopaineet vakioahtimella ja coolerilla?
4. Mihin tehoihin vakiputki riittää?
Vakioarvot näytti olevan:
8,3 sek 0-100 km/h
220 km/h
Mihin arvoihin on päästy ylläolevilla. toimenpiteillä
Kiitokset vastauksitanne!
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Ite ajelin muutaman kympin n. 250hp, mutta keulilla oli isompi cooleri. Loppuajasta oli varmaan hitusen enemmänkin, paineet ~1.5bar . Isot pojat väittävät, että 1.2bar on aika maksimi vakio-kolmoselle. Noillakin ahdoilla pakopaineet on melkoiset.
1. Googlettamalla löytyy modausohjeita, haulla tältäkin foorumilta.
2. Oikea paine löytyy kokeilemalla, mieluummin dynossa laajakaistalambdan
kera
3. Tulikin jo esille.
4. Kyllä sillä pääsee vaikka kolmensataan, mutta suosittelen kyllä päivitystä 3":seen, ainakin downpipen osalta jo mentäessä yli 200hp:n.
Edellinen tonttu meni A´Pexin mukaan 6.38s 0-100kmh, huiput tyssäsi rajoittimeen. Vartti 14.6s/160kmh (loppunopeutta en nyt muista ihan varmaksi). Testit tehty luonnollisesti suojetulla radalla
.
1. Googlettamalla löytyy modausohjeita, haulla tältäkin foorumilta.
2. Oikea paine löytyy kokeilemalla, mieluummin dynossa laajakaistalambdan
kera
3. Tulikin jo esille.
4. Kyllä sillä pääsee vaikka kolmensataan, mutta suosittelen kyllä päivitystä 3":seen, ainakin downpipen osalta jo mentäessä yli 200hp:n.
Edellinen tonttu meni A´Pexin mukaan 6.38s 0-100kmh, huiput tyssäsi rajoittimeen. Vartti 14.6s/160kmh (loppunopeutta en nyt muista ihan varmaksi). Testit tehty luonnollisesti suojetulla radalla
.
Foxbody turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
http://www.900aero.com/ apc vinkkejä...
http://www.saabclub.fi/gallery/9000/car2/1.jpg
http://www.saabclub.fi/gallery/9000/car2/2.jpg
http://www.garaget.org/show.php?model=Saab paljon kuvia...
kyllä sillä vakioputkellä 200 irtoo, 3" siitä ylöspäin avittaa,,,
250 heppaa väittää tämä 1,4bar:
http://www.garaget.org/show.php?car=2183
Sanoisin että 220 heppaa vakioturbolla on hyvin ja 1.3 bar ahtoja apc vielä salliin suht hyvin...
noilla pärjää kesän, sitte tekee mieli uuempaa ja enemmän kaikkee...
http://www.garaget.org/show.php?car=3230
http://www.saabclub.fi/gallery/9000/car2/1.jpg
http://www.saabclub.fi/gallery/9000/car2/2.jpg
http://www.garaget.org/show.php?model=Saab paljon kuvia...
kyllä sillä vakioputkellä 200 irtoo, 3" siitä ylöspäin avittaa,,,
250 heppaa väittää tämä 1,4bar:
http://www.garaget.org/show.php?car=2183
Sanoisin että 220 heppaa vakioturbolla on hyvin ja 1.3 bar ahtoja apc vielä salliin suht hyvin...
noilla pärjää kesän, sitte tekee mieli uuempaa ja enemmän kaikkee...
http://www.garaget.org/show.php?car=3230
Vakioturbolla 0.85bar paineilla 242hp, AMW:n välärin avustamana .saabracing kirjoitti:
250 heppaa väittää tämä 1,4bar:
http://www.garaget.org/show.php?car=2183
Sanoisin että 220 heppaa vakioturbolla on hyvin ja 1.3 bar ahtoja apc vielä salliin suht hyvin...
Foxbody turbo
Omassa vanhassa-88 tonnarissa oli parhaillaan 1.5 bar paineita T25:lla. Bensanpaineet 4bar ja JT:n 3# hormi. Dynossa ei tullut käytyä, mutta kyllä tuolla tuntui ihan kivasti kerkeävän ja laatikoita hajoavan
Aika kevyesti nappasi 5:lla rajottimeen ja alapykälillä pienoisia pitovaikeuksia.
Bokisina siiinä oli TYP-M boksi jota hieman vielä itse kolvailtiin jotta saatiin paineet potikoita säätämällä nousemaan tuonne 1.5 bar hujakoille. Pakkasi vaan noilla paineilla jo hieman nakuttelemaan, parempi turbo, cuuleri ja suuttimet olisivat jo varmaan hieman auttanut!
Aika kevyesti nappasi 5:lla rajottimeen ja alapykälillä pienoisia pitovaikeuksia.
Bokisina siiinä oli TYP-M boksi jota hieman vielä itse kolvailtiin jotta saatiin paineet potikoita säätämällä nousemaan tuonne 1.5 bar hujakoille. Pakkasi vaan noilla paineilla jo hieman nakuttelemaan, parempi turbo, cuuleri ja suuttimet olisivat jo varmaan hieman auttanut!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mulla oli vanhassa -89 2.0T DI tonnarissa speedpartsin lastut, uusi orkkis turbo TE05-12B ja itse väännetty 3" putkisto (kiitos myös kaverille), myös downpipe 3", tehoa ~230hv, vääntö ~ 370Nm, paineet parhaimmillaan 1.4 bar noilla muutoksilla ja vakiocoolerilla.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Kiitokset vinkeistä ja linkeistä!
Juu, kyllä se nälkä tahtoo kasvaa syödessä.
Pari autoa takaperin (V70 2,5T Aut) varttimaili 14,39 sek ja loppunopeus 160,5 km/h.
Kesän ajeltuna tuntui, ettei kulje mihinkään ja taas olisi pitänyt saada lisää, mutta tuli sitten Dieseliin vaihto; Väännöt pysyi, mutta tehot ei.
Juu, kyllä se nälkä tahtoo kasvaa syödessä.
Pari autoa takaperin (V70 2,5T Aut) varttimaili 14,39 sek ja loppunopeus 160,5 km/h.
Kesän ajeltuna tuntui, ettei kulje mihinkään ja taas olisi pitänyt saada lisää, mutta tuli sitten Dieseliin vaihto; Väännöt pysyi, mutta tehot ei.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl