Turbo pois päältä talven ajaksi...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Turbo pois päältä talven ajaksi...

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Laakkosella sanoivat kun käytin omaa autoa mittauksissa, että heillä on ollut muutamia asiakkaita, jotka ovat pyytäneet kytkemään turbon pois päältä talven ajaksi. Että sillee... on varmaa hyvässä kunnossa kun taas kytketään päälle.
Meitä on moneen junaan

9-5 Nordic
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Ei perr..

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Mitenkähän se tapahtuu noin käytännössä?? 8O
Kuulostaa aika "mielenkiintoiselta"!
Ottaako koko puhaltimen pois..taitaa olla moottorinohjaus hieman sekaisin tuollaisen jälkeen. :?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Ei perr..

Viesti Kirjoittaja Vigge »

-valomerkki- kirjoitti:Mitenkähän se tapahtuu noin käytännössä?? 8O
Kuulostaa aika "mielenkiintoiselta"!
Ottaako koko puhaltimen pois..taitaa olla moottorinohjaus hieman sekaisin tuollaisen jälkeen. :?
Eiköhän tuo tapahdu ihan silleen, että magneettivenasta nypätään piuha pois ---> tiputtaa ahdot peruspaineille, eli ~ 0.4 bar.
#1730
500whp.net member
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

OK

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Okei..luuli että ne jotka halusi turbon pois "päältä" oli normaaleja pienpainetapauksia..
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Sit mielestäni joku sano et ainaki ng900 voi vetästä APC:n sulakkeen pois niin ajaa saman asian... :roll:
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

pade900 kirjoitti:Sit mielestäni joku sano et ainaki ng900 voi vetästä APC:n sulakkeen pois niin ajaa saman asian... :roll:
Eihän NG900 ole APC:tä ikinä ollut, 9000 ja og900 ainoastaan..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Haza kirjoitti:
pade900 kirjoitti:Sit mielestäni joku sano et ainaki ng900 voi vetästä APC:n sulakkeen pois niin ajaa saman asian... :roll:
Eihän NG900 ole APC:tä ikinä ollut, 9000 ja og900 ainoastaan..
Pade on ihan oikeessa. NG900:ssa on APC, kuten myös OG9-3:ssa ja 9-5:ssa, vaikka sitä ei enää erikseen mainitakaan. "GM -Saabeissa" APC on integroitu toiminto Trionicissa. OG9-3:ssa ja 9-5:ssa ei ole enää mitään "jälkeä" APC:stä, mutta NG900:n turbomittarin alapuolella lukee "turbo/APC".

Maptunin Fredrik neuvoi mua vetämään APC -sulakkeen irti ennen katsastukseen menoa. Tällöin auto ahtaa ainoastaan peruspainetta ja asiaan vihkiytymätön katsastusmies ei ymmärrä, että mistä on kysymys.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Turbo Sensonic kirjoitti: Pade on ihan oikeessa. NG900:ssa on APC, kuten myös OG9-3:ssa ja 9-5:ssa, vaikka sitä ei enää erikseen mainitakaan. "GM -Saabeissa" APC on integroitu toiminto Trionicissa. OG9-3:ssa ja 9-5:ssa ei ole enää mitään "jälkeä" APC:stä, mutta NG900:n turbomittarin alapuolella lukee "turbo/APC".

Maptunin Fredrik neuvoi mua vetämään APC -sulakkeen irti ennen katsastukseen menoa. Tällöin auto ahtaa ainoastaan peruspainetta ja asiaan vihkiytymätön katsastusmies ei ymmärrä, että mistä on kysymys.
Ahaa, siis se on vaan "siirretty" samaan lootaan/piirilevylle kuin moottorinohjaus jne. mutta toimii kuitenkin erillään moottorinohjauksesta jos sen kerta voi pois päältä kytkeä ilman että tapahtuu muuta häiriötä kuin peruspaineille jääminen..
Noh, taas opittiin jotain uutta
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Tuossa taas huomaa minkälaiset ihmiset e-i-v-ä-t tarvitsisi uutta saabbia.. "Kytketää turbo pois päältä..." Ei herranjumala. Ostaisivat sellaisen auton jossa sitä ei sit ole.. Käsittämätöntä. Ei ole montaa päivää sitten kun olin rampilla kiihdyttämässä, perävalot vastassa edessä 9-5 aero.. Jaksoi sitten kiihdyttää siihen yhdeksäänkymppiin juuri ja juuri.. Ja kuskina oli "yllätys.." sellainen vanha pappa... En tarkoita pilkata.. Olisin ollut valmis heti vaihtamaan autoa sen papan kanssa. Jos ostaa tuollaisen 9-5 aeron.. Niin pitää sitä uskaltaa vähän käskeäkin.. :)
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

niin...mutta kun tietää vahvuutensa ei tarvitse pullistella koolla, eh :oops:
Luulempa että itse tarvitsen samaa suorituskykyä kesät, talvet kelistä riippumatta.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Make kirjoitti:Ja kuskina oli "yllätys.." sellainen vanha pappa... En tarkoita pilkata.. Olisin ollut valmis heti vaihtamaan autoa sen papan kanssa. Jos ostaa tuollaisen 9-5 aeron.. Niin pitää sitä uskaltaa vähän käskeäkin.. :)
Hyvä vaan, että papat ostaa turboja, niin sitten muutaman vuoden päästä meillä nuoremmilla on varaa ostaa niitä vähän ajettuina. :) Tämähän se syy oli siihen minun päreiden palamiseen, kun GM keksi 9-3 1.8ruiskun. Hemmetti, kohta papat ostelee tyytyväisinä tuota karvalakkimoottorista autoa, ja sitten käytettynä joka toinen 9-3 on vapari. Olin jo ehtinyt riemuitsemaan kohtalaisen pitkään Saabin valinnasta ahtaa kaikki mallit.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

joo, toi vaparihomma on kumman kiinnostava papoille. AIkanaan kun ostin NG900:n kehui edellinen omistaja onnistuneensa ostamaan yhden viimeisistä turbottomista 9-3:sta kun ei halua niitä turbojen vikoja ja korjauskustannuksia.

Sota-ajan köyhyys ei ole ilo kenenkään...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin