Bilsport Saab Special

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Bilsport Saab Special

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Tuli luettua ko. lehti. Ihan siistejä autoja. Ihmetyttää ne radalla kellotetut ajat. Isoja heittoja, moni asia niihin tietysti vaikuttaa, mutta silmiin pisti, että uudemman tekniikan Saabit olivat tiukilla og900 kanssa... Eikö niiden luulis lyövän vanhat Saabit mennen tullen???
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Bilsport Saab Special

Viesti Kirjoittaja Vigge »

usvaa putkeen kirjoitti:Tuli luettua ko. lehti. Ihan siistejä autoja. Ihmetyttää ne radalla kellotetut ajat. Isoja heittoja, moni asia niihin tietysti vaikuttaa, mutta silmiin pisti, että uudemman tekniikan Saabit olivat tiukilla og900 kanssa... Eikö niiden luulis lyövän vanhat Saabit mennen tullen???
Luin itse myös jutun ja katsoin ajat läpi. Itse kun en niin hyvin tunne saabin historiaa niin voisiko joku täsmentää hieman autojen painoja.
Mitä esim painaa OG-satku verrattuna NG93/ SS.
#1730
500whp.net member
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

mun 5-ovinen OGsatanen painaa 1280 kiloa muistaakseni. Älkää koskaan aliarvioiko OGsatasen nopeutta! ;) Siinä on alusta sellainen että siitä saa melkoisen hyvän ajettavan mutkatiellä. Ja koneestahan tunnetusti saa vaikka mitä irti.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Se P-A Johanssonin NG900 on aika "tykki" :twisted: Tosin ei sekään pystynyt radalla (Bilsport Superstage) vetämään parasta aikaa, mikäli oikein muistan. Tais olla liikaa tehoa tuolle Superstage -pätkälle :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:Se P-A Johanssonin NG900 on aika "tykki" :twisted: Tosin ei sekään pystynyt radalla (Bilsport Superstage) vetämään parasta aikaa, mikäli oikein muistan. Tais olla liikaa tehoa tuolle Superstage -pätkälle :wink:
Eikö siinä jutussa lukenut että P-A:n auto oli "ner skruvad", eli tehoja oli jotain ~300 hp käytössä. Täytyy tarkistaa...
#1730
500whp.net member
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

QG900 / 99 alustarakenne on hyvä ja siinä on paljon säätöjä kulmille

etupäähän on kuin formulasta :)

tehtaalta se on tehty varman päälle puskevaksi mutta sitähän voi muuttaa

paljon auttaa jo vaikka Kilen tai H&R madallusjouset + Koni sport tai Bilstein sport

sitten vielä kun etupään kulmia muuttaa...
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

lehteä en vielä ole nähnyt mutta seuraavaksi ajankin Nesteelle sen hakemaan :)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Eikö siinä jutussa lukenut että P-A:n auto oli "ner skruvad", eli tehoja oli jotain ~300 hp käytössä. Täytyy tarkistaa...
Uhups :oops: Eipä ole tullut tota Superstage -juttua luettua niin tarkkaan, kun keskityin 100%:sti tuon P-A:n NG900:n stooriin ja siihen mitä autolle on tehty :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Joo kävin ite kans hakemas kyseisen lehden eilen ja olihan siinä kerrankin aimo annos Saabeja :D
PA:n 900 on kyl aika sairas, tehoja niin että riittää ja ulkonäkökin kohdallaan :)
Ja tosta Superstagesta niin kaikki vissiin ajoi omilla autoilla niin luultavasti noi aikaerot johtuu ainaki osittain kuskeista...En sit tiiä.. :roll:
Mut kaikenkaikkiaan oikeen kiva lehti :)
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Ja tästä tuppukylästä sitä ei ees saa :cry:
Jokainen lehtipiste tuli kierrettyä :x
BMW 320dA Coupe LCI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AC kirjoitti:Ja tästä tuppukylästä sitä ei ees saa :cry:
Jokainen lehtipiste tuli kierrettyä :x
No lehden artikkelit vois tietty skannata jollekin nettisivulle, mutta se on kyllä aika työlästä, sillä lehdessä on monta sivua Saab -juttua. Itse en ainakaan nyt valitettavasti ehdi sitä skannausta tekemään työkiireideni takia :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pade900 kirjoitti: PA:n 900 on kyl aika sairas, tehoja niin että riittää ja ulkonäkökin kohdallaan :)
Tiedä sitten tosta P-A:n "sairaudesta, eikös me kaikki saabistit olla sairaita :?: :wink:

Tosin jos tollaista virittelyä harrastelisi itse, niin kyllä olisi itse ihan P-A :wink:
Eli kysymys kuuluukin, mistä tolla Johanssonin pojalla riittää "pätäkkää" harrastukseensa? Varmaan sponsorit tukee toimintaa taloudellisesti jollakin tavalla, mutta kyllä tuohon harrastukseen voi upottaa rahaa kuin "suohon" :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
MV
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 18:00

Viesti Kirjoittaja MV »

Turbo Sensonic kirjoitti:
AC kirjoitti:Ja tästä tuppukylästä sitä ei ees saa :cry:
Jokainen lehtipiste tuli kierrettyä :x
No lehden artikkelit vois tietty skannata jollekin nettisivulle, mutta se on kyllä aika työlästä..
Ja lisäksi laitonta ilman lehden lupaa. Vaan olisihan nuo edes jossain mukava nähdä.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

On siinä mahtanut olla hommaa asentaa Sport Sedan Aeron kuusilovinen laatikko tuohon Ng 900:een vai mitä luulette? En niin kauhean paljoa tekstistä ymmärtänyt mutta voihan sitä jo arvata. Aika hurja on P-A:n Saabi, ei voi muuta sanoa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

MV kirjoitti:Ja lisäksi laitonta ilman lehden lupaa. Vaan olisihan nuo edes jossain mukava nähdä.
No eihän sitä tarvitsisi "julkisesti toitottaa" :wink: Laittaisi linkin vaikka tuonne "klubikarsinan" puolelle ja jos asiasta nousisi haloo, niin sitten poistaisi sen. Kyllä sen ehtisi kuitenkin melko moni downloadata itselleen ennen aiheen deletoimista :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin