Kompiprojekti karkasi käsistä
Kompiprojekti karkasi käsistä
Alunperin oli tarkoitus päivittää oikkuileva ruiskutekniikka hieman tehokkaampaan 8v turboon, samalla vaihtui automaatti manuaaliksi.
Tekniikanvaihtoa varten sain tutulta maalaamon omistajalta tilat ja vehkeet lainaan, lähes pyyteettä, hieno mies kaikin puolin.
Maalaamon linkki: http://jp-fixi.raketti.net/ (päivitys kesken)
Tekniikanvaihdon lähes valmistuttua pajan omistaja ehdotti jos maalattaisi saappi samalla ja niinhän sitä sitten tehtiin. Kuuden viikon pakkeloinnin, hitsilöinnin ja hiomisen jälkeen kompi sai uuden maalipinnan, väri löytyi chryslerin värikartasta, "silver pearl effect" tjsp. tämä pitää vielä tarkistaa ja pistää ylös, helmasarjaan rinnakkaisväri ilman helmiäistä.
Samassa yhteydessä hävisi korin kaikki ruosteet, helmasarja lisättiin ja muuta pientä tuunausta, ei ollut tarkoitus kyllä, lähes 4kk aherruksen jälkeen kompi sai leiman 27.12.2004.
Seuraavaksi on vuorossa sisustan läpikäynti, kattoverhoilun korjaus, popin asennus, mahdollisesti vaihtuu myös penkit parempiin.
Kuvia projektin vaiheista löytyy täältä:
http://kotisivu.dnainternet.net/tobbana ... /galleria/
-Sami
ps. whaletail hakusessa, joko huonokuntoinen korjattavissa oleva orkkis, tai sitten hyvätasoinen replica käy myös, rahaa ei ole paljoa työttömällä sijoittaa.
Viimeksi muokannut Tobbana, To Elo 11, 2005 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kylläpä on nätti! Onnittelut leimasta ja upeasta kiesistä. Tuollainen lopputulos antaa tsemppiä itsellekin
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
dagen efter
tuo http://kotisivu.dnainternet.net/tobbana ... _after.jpg kertoo paljon. todella hieno projekti
9-3 Coupe 2.0T
On tyylikäs
-Hyvä väri.
-Pystäri Satkussa kyllä pääsee toi Airflow ja kirkkaat vilkut oikeuksiinsa.
-Hyvä väri.
-Pystäri Satkussa kyllä pääsee toi Airflow ja kirkkaat vilkut oikeuksiinsa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Kompin päivitys jatkuu, talvipakkasilla tuli ostettua '87 tonnarista t16-tekniikka. Hiljalleen osia keräillen meni kevät, tänään saan viimeiset osat koneeseen paikoilleen, lukuunottamatta kytkintä ja vaihdelaatikkoa.
Megasquirtiin tuli myös tänään toimiva prosessori, ja sekin heräsi eloon, tuskin maltan odottaa että saan sen pultattua t16:n kaveriksi ruiskua ohjaamaan.
Myös alusta saa osakseen päivitystä, iskarit (sasch advantage) ja jouset(~35mm madaltavat lesjöt) vaihtuvat järeämpiin, samalla tulee molempiin päihin kallistuksenvakaajat, lisäksi takajousien sisään tulee ilmapussit kuormaominaisuuksien säilyttämiseksi.
Uuden jaon navat jarruineen on myös hommattu, edessä jäähdytetyt levyt ja takana ilman.
Kattoverhoilu tuli vaihdettua tuossa jokunen viikko sitten, kaverin purkusatkusta löytyi priima uudelleenverhoiltu pahvi. Ja samaisesta satkusta on löytynyt lähes kaikki alustan/jarrujenkin osat.
Penkit vaihtuivat kevään aikana kangaspäällysteisiin contoureihin. Ruiskun penkitkään eivät mitkään huonot olleet, mutta noissa p**se oikein lepää.
Lisää aiheesta kunhan saan tekniikan keulalle, tuskin maltan odottaa sitä päivää kun ensimmäiset savut saan otettua, toivottavasti ei mene pitkään.
-Sami
ps. ylijäämäosia myynnissä jahka t8 lähtee keulalta. mm. itse kone ilman vaihdelaatikkoa, vesijäähyllä varustettu t03, tonnarin apulaitteita yms. vaihdossa voi tarjota whaletailia ja mahdollisesti uuden jaon tykkivanteita/sunbursteja.
Megasquirtiin tuli myös tänään toimiva prosessori, ja sekin heräsi eloon, tuskin maltan odottaa että saan sen pultattua t16:n kaveriksi ruiskua ohjaamaan.
Myös alusta saa osakseen päivitystä, iskarit (sasch advantage) ja jouset(~35mm madaltavat lesjöt) vaihtuvat järeämpiin, samalla tulee molempiin päihin kallistuksenvakaajat, lisäksi takajousien sisään tulee ilmapussit kuormaominaisuuksien säilyttämiseksi.
Uuden jaon navat jarruineen on myös hommattu, edessä jäähdytetyt levyt ja takana ilman.
Kattoverhoilu tuli vaihdettua tuossa jokunen viikko sitten, kaverin purkusatkusta löytyi priima uudelleenverhoiltu pahvi. Ja samaisesta satkusta on löytynyt lähes kaikki alustan/jarrujenkin osat.
Penkit vaihtuivat kevään aikana kangaspäällysteisiin contoureihin. Ruiskun penkitkään eivät mitkään huonot olleet, mutta noissa p**se oikein lepää.
Lisää aiheesta kunhan saan tekniikan keulalle, tuskin maltan odottaa sitä päivää kun ensimmäiset savut saan otettua, toivottavasti ei mene pitkään.
-Sami
ps. ylijäämäosia myynnissä jahka t8 lähtee keulalta. mm. itse kone ilman vaihdelaatikkoa, vesijäähyllä varustettu t03, tonnarin apulaitteita yms. vaihdossa voi tarjota whaletailia ja mahdollisesti uuden jaon tykkivanteita/sunbursteja.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Projekti etenee, t16 on keulalla, vkl tarkoitus saada savut otettua, sitten alustaa laittamaan paikoilleen ja ensi viikolla leimalle->ajoon.
Kuvia moottorihommeleista -> http://kotisivu.dnainternet.net/tobbana ... ission_t16
Jos joku ihmettelee miksi tuo pannu on noin likaisen näköinen, niin tuolla tallilla ei ole juoksevaa vettä, joten pesu onnistui ainoastaan löpöä, pensseliä ja paperia käyttäen, enkä ole tuota näyttelyyn viemässäkään, ajoon on autot tehty. :)
-Sami
Kuvia moottorihommeleista -> http://kotisivu.dnainternet.net/tobbana ... ission_t16
Jos joku ihmettelee miksi tuo pannu on noin likaisen näköinen, niin tuolla tallilla ei ole juoksevaa vettä, joten pesu onnistui ainoastaan löpöä, pensseliä ja paperia käyttäen, enkä ole tuota näyttelyyn viemässäkään, ajoon on autot tehty. :)
-Sami
Viimeksi muokannut Tobbana, To Elo 11, 2005 16:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Pystäri
Ihan pirun nätti!Pitää ihan nostaa hattua ku joku jaksaa, olispa itelläki aikaa ja varaa,tuntuu että tuo omakin tarttis täyskäsittelyn kaikilla herkuilla.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)