T5 männät T7 koneeseen mutta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Eli paljonko noista T5 männistä joutuu sorvaamaan pois jotta ovat passelit T7 koneeseen?
Puoli milliä??
Onko joku mittaillut niin voisin suoraan viedä männät koneistamoon?
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Omaan tuleva kokoonpano olisi T5 lohko + T5 männät + T7 kansi. Eli T5 lohkohan on korkeudeltaan ilmeisesti täysin sama kuin T7, jolloin männistä otettava siivu olisi sama kuin TURBOapc:lläkin? Aiemmin olen lukenut, että T7 kannentiiviste olisi millin verran ohuempi T5 verrattuna, jolloin männistä kannattaisi ottaa se milli pois?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mulla otettiin milli ja ilman ongelmia on pelannut, isommallakin ilmamääällä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

raimsshi kirjoitti:Omaan tuleva kokoonpano olisi T5 lohko + T5 männät + T7 kansi. Eli T5 lohkohan on korkeudeltaan ilmeisesti täysin sama kuin T7, jolloin männistä otettava siivu olisi sama kuin TURBOapc:lläkin? Aiemmin olen lukenut, että T7 kannentiiviste olisi millin verran ohuempi T5 verrattuna, jolloin männistä kannattaisi ottaa se milli pois?
Miks et vaan heitä T5 kansipahvia niin ei tarvi sorvailla mäntiä? :roll:
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Markkanenn kirjoitti:
raimsshi kirjoitti:Omaan tuleva kokoonpano olisi T5 lohko + T5 männät + T7 kansi. Eli T5 lohkohan on korkeudeltaan ilmeisesti täysin sama kuin T7, jolloin männistä otettava siivu olisi sama kuin TURBOapc:lläkin? Aiemmin olen lukenut, että T7 kannentiiviste olisi millin verran ohuempi T5 verrattuna, jolloin männistä kannattaisi ottaa se milli pois?
Miks et vaan heitä T5 kansipahvia niin ei tarvi sorvailla mäntiä? :roll:
Puristukset tippuu T5 pahvilla. Tarkoitus kuitenkin ajella pelkällä viinalla jos ja kun koko projekti joskus etenee.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja TTH »

Millä koneella tuo T7-vehjes on? Vois tulla aika mielenkiintoinen kombinaatio jos 2.3 heittäis vaparin 10:1 rojut sisään T5-pahvilla...
Tätä ainakin ite pyöritelly päässä, tuolla olis puristukset varmaan about 9.5:1 luokkaa?
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

vesa67 kirjoitti:Mulla otettiin milli ja ilman ongelmia on pelannut, isommallakin ilmamääällä

Tuliko nuo vesa aivan tuohon dekkitasoon tuolla millillä? Vai hivenen alle?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

TURBOapc kirjoitti:
vesa67 kirjoitti:Mulla otettiin milli ja ilman ongelmia on pelannut, isommallakin ilmamääällä

Tuliko nuo vesa aivan tuohon dekkitasoon tuolla millillä? Vai hivenen alle?
T5 mäntä tulee noin ~0.4mm yli dekkitason joten millin poistolla jää selvästi alle.
2.3 t5 mäntä on laeltaan laakea "kulho" joten madallus ottaa pois vaan pienen soiron männän reunalta.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

hyvä tietää, tosin nuo minun männät ovat muistaakseni tasaiset..

edittiä: ovat 96 vm 2,3 t nuo männät.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

eli ovat kulhomaiset, vai onko sua koijattu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

no pentele, pitää tänään tarkistaa...
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

niitä nyt ilmeisesti on tasalakisia ja kulhomaisia...omat on kulhomaiset.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

tästähän sain jo naurut naamalle ircin puolella, mutta ideana on laittaa T5 2.3 romut T7 pahvilla...sorvaamatta yhtään mitään.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

En ole yhtään 2,3 T5 turbotonnarin mäntää nähnyt mikä olisi tasalakinen, ja T5 takomännistä en tiedä miltä ne näyttää
Vaparin männät on tasalakisempia mutta niissä on venttiilien kohdilla sellaiset resessit.
T7 männät nyt erottaa sokeakin T5 männistä.

T5 männät T7 kansitiivisteellä modaamatta ... menee aikalailla marginaalit nolliin paljealueella eli ne puolikuun muotoiset alueet. Siitä pelkästään voi tulla hassuja ilmiöitä mutta pakkohan sun on koittaa. Kerro sitten miten kävi. Venttiilien kanssa pitäis olla pari milliä varaa kyllä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: T5 männät T7 koneeseen mutta

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Kulhomaiset olivat, projekti etenee niin isolla nopeudella että muisti ei pysy perässä :D

Taidanpa sanoa pojille jotta millin ottaisivat pois.
Entäs nuo kiertokanget? ovatko samat kuin tuossa T5 koneessa?

Toisin sanoen annanko olla männissä olevat kiertokanget paikoillaan vai laitanko alkuperäiset?
Vastaa Viestiin