Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja ladis »

Oma tonnari dumpin kera kuullostaa samalta kuin tässä videossa.
https://www.youtube.com/watch?v=jEUWEsqoWz8

Ja voihan sen vakio pässin kääntää puhaltamaan uloskin, ja laittaa suodattimen päähän. broblem solved
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ei ollukkaa vikaa.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3104
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja V-M »

Onko lamda arvoja vedosta? Pakolämmöt?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ajoitus väärin/huono(säädettävillä nokkapyörillä)?

oletan että säätäjä tän ottanu huomioon mut, ennakkoa liikaa/liian vähän?

Ja olihan tää sun pata 2.3L?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

okei, eli vaikuttais siltä että ennakkoa jo lähtökohtasesti liikaa...ehkä.

Ennakkoa saa spooli vaiheessa olla reilusti mutta yläkierroksilla ja paineella ennakko sais olla aika maltillinen.


tässä referenssiksi oma low boost veto @1.6bar hx35 #16 2.3L E85 ~10.5 puristussuhteella

Ennakko pyynnit @1.6bar 5500-7000rpm ~11,5 astetta ja @2.0bar ~10 astetta 5500-7000rpm

Ajoitus lukemiin en osaa ottaa kantaa kun ei oo tarvinnu noihin säädettäviin hiluihin ja virinokkiin sekaantua. Tuntuma vaan siitä et ois ehkä persiillään sulla.

Tornihuhut kertoo että lähinnä pakonokkaa säädetään. täysin mutua tosin tämäkin.



https://www.dropbox.com/s/pxmzyjvm1p36zva/019.jpg?dl=0
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
lart
"Turbo"
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 16:36
Paikkakunta: Jönköping/Ruotsi

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja lart »

Onko pakosarja homemade? Tuo hukkaportin liitäntä on hieman huonossa paikassa juuri ulkokurvin puolella.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mulla pakopaine nousee vasta 6000rpm kohdalla yli ahtopaineen, joka on 1,4. Nokat on Enemin kopiot, 9,6 ja 268. Ahdin Holset HX35 ja 12# pakopuoli ulkoisella 44mm hukkiksella. Nokkien ajoitus on muistaakseni luokkaa 1,2 ja 0,8. Kone tuo Saabin 2.3.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Onpas mukava tuo excel...tuo ihan mukavan helppouden käppyröiden vertailuun.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Keme,

Pistäs mitaten paljon kompuran edessä on imua ja paljonko putkessa on painetta hukkiksen yhtymäkohdan jälkeen. #14 pesä ei mikään järjin suuri ole, tosin #16 ei asiaa liikaa muuta mutta jos #18 löydät niin suosiolla se.
mitä kannelle on tehty muutakuin nokat?
#1730
500whp.net member
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin