Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kivasti on kyl banaanilla.

jokuhan sitä on vituttanu ihan lähtökohtasesti kun oli jo aiemmin ongelmaa...toivottavasti löytyy syy.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kumpi on parempi aihio 2.0 vai 2.3 ?
2.3 olisi enemmän iskutilavuutta, mutta onko siinä pidemmän iskunpituuden takia sitten noita kampiakselin värähtely ongelmia?

Onko turbossa ja vaparissa samat kiertokanget ja kampura?
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kumpihan nyt ois parempi aihio, b204 vai b234?

Ja onko b234 turbossa ja vaparissa sama kampura?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja G-mies »

2.3 koneissa on sama kampura, riippumatta onko ahdinta vai ei.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

https://www.facebook.com/SaabelGarage/p ... =3&theater

B234 koneeseen 10:1 rutut ja B235 koneeseen T5 pahvilla ~9.6:1 rutut.
jeeeeeee!
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Kaikki kuvassa näkyvä tuli paketissa mukana (männät, männänrenkaat, tapit ja sokat)?
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Näyttäs että paskimpaan vakio-osaan ois saatavilla ehkä parempi korvike:
http://www.alibaba.com/product-detail/C ... 55005.html

Saattas tollasella jengata ilosesti ylemmäks ja tehonpaskooki vois irrota saabinki motista se nelinumeroinen luku.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Onko joku ihan mielenkiinnosta kysynyt hintaa tuollaiselle osalle..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

varsinkin jos ilmoituksessa mainittaisiin mihin saabin moottoriin tuo on...ei ole sama kampura kaikissa saabin moottoreissa. Tämä selvää kaikille muille ilmeisesti paitsi tuotteen myyjälle.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Samalle alibaba-sivustolle päädyin jokunen kuukausi sitten googletellessa. Oma veikkaus on, etteivät ole ikinä Saabin kampuraa nähneetkään. Mainosmielessä on tuollainen laitettu ja toki tilaamalla varmasti on mahdollista saada. Yritin etsiä yleisemmistä moottoreista käyttäjäkokemuksia noista kampuroista mutta en ikinä löytänyt.

Ongelma varmaan sama, mitä kaikissa noissa halpis kiina osissa. Jostakin saattaa saada hyvin huokealla laadukasta tavaraa mutta paljon mahtuu huonoakin mukaan ja laatu vaihtelee. Joku tuollainen olisi kuitenkin ainoa vaihtoehto tavalliselle rakentelijalle saada toimivampi kampura, koska laatuvalmistajien tekeleet kohonnevat hinnaltaan helposti useampaan tuhanteen euroon. On varmasti mahdollista, että laatumerkin nimelläkin myytävää tavaraa tehdään oikeasti Kiinassa. Veivien kohdalla törmäsin surffaillessa joskus vastaavaan.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

CC Aero kirjoitti:Samalle alibaba-sivustolle päädyin jokunen kuukausi sitten googletellessa. Oma veikkaus on, etteivät ole ikinä Saabin kampuraa nähneetkään. Mainosmielessä on tuollainen laitettu ja toki tilaamalla varmasti on mahdollista saada. Yritin etsiä yleisemmistä moottoreista käyttäjäkokemuksia noista kampuroista mutta en ikinä löytänyt.

Ongelma varmaan sama, mitä kaikissa noissa halpis kiina osissa. Jostakin saattaa saada hyvin huokealla laadukasta tavaraa mutta paljon mahtuu huonoakin mukaan ja laatu vaihtelee. Joku tuollainen olisi kuitenkin ainoa vaihtoehto tavalliselle rakentelijalle saada toimivampi kampura, koska laatuvalmistajien tekeleet kohonnevat hinnaltaan helposti useampaan tuhanteen euroon. On varmasti mahdollista, että laatumerkin nimelläkin myytävää tavaraa tehdään oikeasti Kiinassa. Veivien kohdalla törmäsin surffaillessa joskus vastaavaan.
Arvailuja että tuo kiinalaisten kampura on perää siittä ruotsalaisten 1000hp prokkiksesta. Joo ja kyllä jos alkaa eu/usa valmistajilta kyseleen niin hinta lienee siellä 3..5ke välissä. Harmi että V**ssa se kampura kestää vakiona sinne nelinumeroisten puolelle... :wink:
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

http://www.zrp-rods.com

Varmaan järkevintä olisi ostaa jonkun tuon kaltaisen firman kautta kiinakampura, jos rohkeutta riittäisi. :D Noille Saabin kiinaveiveille ja kampuroille löytyisi pieni markkinarako. Tosin kiinaveivejä on tainnut jo useamman vuoden saada exd:n ja spm:n kautta Ruotsista..
Vastaa Viestiin