Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie luulen että ne "rajummat " olisi näitä ahdettuja varttimailille tms. tehtyjä? :-D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

92mm poraus ainakin toimii.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ruotsissa ainakin Robert Uhr on käyttänyt 94mm porausta aikanaan B206 lohkon kanssa. Tehoa taisi olla luokkaa 600 hp. Muistan hänen kirjoitelleen stcs:n foorumilla, että toimi ongelmitta.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja nugge »

CC Aero kirjoitti:Ruotsissa ainakin Robert Uhr on käyttänyt 94mm porausta aikanaan B206 lohkon kanssa. Tehoa taisi olla luokkaa 600 hp. Muistan hänen kirjoitelleen stcs:n foorumilla, että toimi ongelmitta.
Sen jäbän sanoihin nyt uskoo ken tahtoo.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

nugge kirjoitti:
CC Aero kirjoitti:Ruotsissa ainakin Robert Uhr on käyttänyt 94mm porausta aikanaan B206 lohkon kanssa. Tehoa taisi olla luokkaa 600 hp. Muistan hänen kirjoitelleen stcs:n foorumilla, että toimi ongelmitta.
Sen jäbän sanoihin nyt uskoo ken tahtoo.
Juu pieni kriittisyys kannattanee säilyttää niin kuin kaikissa nettikirjoitteluissa ylipäänsäkin.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Kuinka itsenäinen järjestelmä Trionic 5 on, onko mahdollista saada toimimaan täysin ei-saabin moottorissa? Sytkäkassu ja asentoanturin soveltaminen kinkkisimmät?
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mitä noista projekteista lukenut niin nopeustieto trionicille aika oleellinen jotta saa ahtojen ohjauksen toimimaan. Laatikostahan se sen ilmeisimmin ottaa..eihän siinä muuten käytännössä vaikeutta ole..johtosarja elinluovuttajasta talteen.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jossain näin kuvan paketista, jossa sytkäkasetti oli sivussa ja tulpanjohdoilla oli kytketty moottoriin. Kuparisydämmiset varmaan pitäisi laittaa, jotta ei tule resistanssia. Asentoanturi lukee hammaskehää samallatapaa, kuin muissakin kampiakselin asentoa lukevissa ruiskuissa. Hihnapyörän päähän niitä ymppäillään ja joku oli jyrsityttänyt vauhtipyörään saman hammastuksen. PSA:n moottoreissa olen törmännyt tuohon ratkaisuun ihan sarjatuotantomoottoreissakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mertmi kirjoitti:Jossain näin kuvan paketista, jossa sytkäkasetti oli sivussa ja tulpanjohdoilla oli kytketty moottoriin
Tuossahan se. Kasitappiseen paha laittaa suoraan tulppien niskaan. :)
http://saabworld.net/showthread.php?t=27163
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Luin joskus netistä Briggs&Strattonista jota ohjaa Trionic. En tiedä oliko totta vai ei... :) Mutta eihän nuo moottorinohjaukset sinänsä katso mikä kone siinä on ympärillä, jos kaikki anturit saa kiinnitettyä ja softan karttoja saa riittävästi muokattua. Sylinterimäärä voi tietysti olla rajoittava tekijä.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

BMW M10B18 moottoriin eli 4sylinteriseen kaavailin. 8)
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja arto »

Mites mankkuvenan suhteen pitää tehdä esim ton hx35 virin kanssa että saa toimimaan.

1barin peruspaine käyrän saa logattua ja vetää ilman mankkua hyvin kierrosalueen läpi.
PWM loggauksia kun alkaa tekemään niin suhauttaa paineet pihalle.

Esim:
PWM 5% (50 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1630
mAir 1290-1120 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.06 bar
rpm 6370

Esim:
PWM 15% ( 150 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1650
mAir 1430-1366 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.25 bar
rpm 5400

Esim:
PWM 25% (250 BoostProt.PWMCalc )
mReg 1650
mAir 1535-1410 kun suhahtaa paineet pihalle
pInl 1.40 bar
rpm 4900

Eli mitä enemmän mankussa prossia ja paineita, niin sitä aikaisemmin suhahtaa paineet pihalle.

Ajatuksia mikä mättää?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Taitaa se vika olla hukkiksessa eikä mankussa tai sen ohjauksessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja arto »

Ok, täytyy vielä hoonailla sitä uudemman kerran.
Jännä vikahan toi on.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mites isoks lohkon öljykanavan poraajat on porannu ton pääöljykanavan? Alunperinhan se on 11mm.
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin