Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Paljos noilla Volvon jousilla uskaltaa t5 koneen rajoitinta hilata ylöspäin? Vakio nokat siis edelleen paikoillaan.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5, Insignia ST 4x4 -20
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

7000 vetäny ite
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mulla pelas vakio jousilla 7200 trionicilla tonnari hyvin, 7490 ei, rajoitin meni sokeaksi muutaman(kymmenen) kerran josta seurasi vahinkoa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Ok, eli vakiojousilla otit 7200 rpm? Mikäs muiden mielipide paljon niillä uskaltaa ottaa, jos ei sitten toinna vaihtaa ku noin hyvin kiertää muutenkin..?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5, Insignia ST 4x4 -20
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Kysehän ei ole kiertämisestä, vaan pelko siitä ettei venttiili tule enää nokan mukana.. En ainakaan hlökohtaisesti paukuttas edes 7000 vakiojousilla jos kokoonpano olisi luokkaa hx35/40
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

No jos sitä ~6700 rpm heittäis sisään. Nyt taitaa olla 6200 tai 6300. Kokoonpanohan mulla on GT3071R .64
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5, Insignia ST 4x4 -20
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Niin eipä siitä vakionokilla mitään hyötyä ole huudattaa paljoa yli 6000 kiekkoja, kiertäähän se b204 vaikka kuinka mut se just et pyöriviä massoja aika paljon pikkuvaihteilla ja rajoitin kyllä on sokea silloin.. Joitain kertoja pääs yläkerta "leijumaan".. :roll:
Mukavahan se on paukuttaa konetta kun vaan rajoitin pitää. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jussi.p
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 23:08

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja jussi.p »

Onko porukka sovitellut isompi venttiilejä t5 kanteen? Jos niin minkä laisia ja mistä olette hommanneet?
rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

en heti löytänyt ni kysyn onko t7 laakeroinnissa syytä käyttää race laakereita vai kestääkö vakiot noin 400hp kokoonpanolla? kierrokset vaan maltillisesti 7000rpm
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mutuilin ja arvailin väärin.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Löytyy myös runkolaakereita ainakin maptunilta.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

Janicoil:ilta saa kans king race laakereita.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Emmäätiiä, mut mulla ei kestänyt 19T mitsun kaverina orkkislaakerit(runko, kaikki 5 kappaleiksi) syystä tai toisesta. Kiertokangen laakereissa ei ollut mitään kulumaa.. Pohdin samaa tässä itsekkin että ostaakko race laakerit uuteen kone-evoluutioon. Mielipiteitäkin on vaan kuullut, että ne race laakerit ei sen kummallisempia ole, että niiden idea olisi vain se, että jos kisan aikana porsii niin pystyy ajamaan sen kisan loppuun asti ettei meno hyydy siihen. Mikä lie sitten lopullinen totuus racelaakereista..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Kyllä ne laakerit kestää jos kone tehty oikein.race laakerit kylläkin vielä eri luokkaa kestossa mutta kyllä ne vakiotkin kestää.

moottorin teko ei ole sitä että vain romut kasaan vieläpä monesti hiekalla kyllästettynä.
itse tehnyt kilpurin moottoreita usean eri merkin eikä ole laakereitten kanssa ollut ogelmia.käyttänyt aina oikeanlaisia öljyjä ja käytetty moottoreita läpimiksi enne kovempaa ajoa.

t5 moottori kestää kyllä 500tkm jos huolettu kunnolla.alle 400hv virillä vielä 300tkm.kaverilla juuri 9-3 stage4 virillä nyt ajettu 270tkm ja koko moottorilla kohta 480tkm.ventiilivarren kumit vaihdettu 400tkm kohdalla ja turbo.öljyt vaihdettu 10tkm välein vaihteisto vielä alkuperäinen ja siihen öljyt 50tkm välein. :)
Vastaa Viestiin