Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Pitää muistaa että pakopaine tuottaa myös paljon pakolämpöä.Esim, omassa og 9-5 stage3 jossa ahdin ihan tapissa ni pakolämmöt huitelee hetkellisesti siellä tuhannen asteen lukemissa.Tosin bensasofta mulla.Viinallahan pakolämmöt tippuu parhaimmillaan n200 astetta.Pakopaineet ja lämmöt on näitten pilleri kokoluokan pakopesien tuottamaa ongelmaa.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Minkä verran Viggenin kykä sietää vääntöä?
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

450Nm forever, 500Nm jonku aikaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

vesa67 kirjoitti:
Su Maalis 03, 2019 19:56
450Nm forever, 500Nm jonku aikaa
Jepulis.Tonnarissa Viggenin kytkin ja näyttää hyvältä,miltei pakasta vedetyltä.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Kysellään nyt täällä, kun virikonetta rakennetaan.

Eli monta hammasta on B204 koneen triggerikehässä? Joku hatara muistikuva oli että 60-2.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Piikkisika kirjoitti:
Ma Maalis 04, 2019 14:51
Eli monta hammasta on B204 koneen triggerikehässä? Joku hatara muistikuva oli että 60-2.
Juurikin noin. Millasella reseptillä virikonetta rakennetaan? Ilmeisesti ainakin moottorinohjaus vaihtuu.
jeeeeeee!
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Kiitoksia tästä!

käytännössä vakiossa B204 koneessa pysytään, tehdään perus kikat.

-tasapainoakselit pois ja tulpataan öljylinjat niille.
-dual plenum imusarja ja tieteki customi pakosarja.
-volvon venttiilijouset vakio T5 nokilla.
-Garretin GT2871r.
-flexfuelin/tutun säätäjän takia siirrytään Maxxecuun.
-samalla pääsee eroon sytkäkassusta, joka omassa takavetoasennuksessa oli murheenkryyni tilankäytön kannalta
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Piikkisika kirjoitti:
Su Maalis 10, 2019 17:07
Kiitoksia tästä!

käytännössä vakiossa B204 koneessa pysytään, tehdään perus kikat.

-tasapainoakselit pois ja tulpataan öljylinjat niille.
-dual plenum imusarja ja tieteki customi pakosarja.
-volvon venttiilijouset vakio T5 nokilla.
-Garretin GT2871r.
-flexfuelin/tutun säätäjän takia siirrytään Maxxecuun.
-samalla pääsee eroon sytkäkassusta, joka omassa takavetoasennuksessa oli murheenkryyni tilankäytön kannalta
Kuulostaa asialliselta!
Maxxecun sivulta löytyy valmiit triggausasetukset Saabin koneelle, niin ei sitä tarvi sen enempää pähkäillä :)
jeeeeeee!
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Onko kukaan asennellu/tietoinen noista polttoaineen jäähdyttimistä? Kattelin tuolta Kkd:n sivuilta siellä olis myynnissä ja ajattelin jos asentaisi tonnariin,ei paha hinta 90e.Pumppuina on 2kpl 044 Bosch,vakio tankki,keruusäiliö joutilaana odottaa pöydällä ja isommat linjat tulee. Nii ja bensalla ajellaan jatkossakin.Onkohan höpö, höpö hifistelyä vai onko käytännössä hyötyä? Eihän lämmin bensa huonosta ole höyrystyy paremmin..Mut mikä se raja siinä on..mut, mut tällästä tänään pohdiskelen.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Avatar
vessirs
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Loka 30, 2014 09:32
Paikkakunta: Laukaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja vessirs »

Itse laitoin Setrab:in kennon paluulinjaan. 5 litraa bensaa lämpee nopeasti kahdella -044 pumpulla. Hyödystä en sitten tiedä :)
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

vessirs kirjoitti:
Ke Maalis 13, 2019 22:04
Itse laitoin Setrab:in kennon paluulinjaan. 5 litraa bensaa lämpee nopeasti kahdella -044 pumpulla. Hyödystä en sitten tiedä :)
Miten paljon ja millaisissa ulkolämpötiloissa?
jeeeeeee!
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Miten jos noita jäähdytyskennoja laittas 2kpl, mutkaahan siinä tulee kyllä. Mut ei se käytännössä haittaa..
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Avatar
vessirs
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Loka 30, 2014 09:32
Paikkakunta: Laukaa

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja vessirs »

Keme kirjoitti:
To Maalis 14, 2019 07:41
vessirs kirjoitti:
Ke Maalis 13, 2019 22:04
Itse laitoin Setrab:in kennon paluulinjaan. 5 litraa bensaa lämpee nopeasti kahdella -044 pumpulla. Hyödystä en sitten tiedä :)
Miten paljon ja millaisissa ulkolämpötiloissa?
Totesin tämän tyhjäkäynillä käytössä että kenno lämpeää kohtuu paljon jo tallin 16 asteen lämpötilassa. Enempää ei mittailtu mutta näin käsituntumalla muutama litra lämpeää nopeasti.
-04 9-5 Aero "Biopower
-98 Ng900 Turbo
-90 Fiesta rs turbo
-Sitruuna Xsara Vts 2.0
-95 Volvo 850
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mä kattelin tos just, kun käyttelin 6 asteen lämpötilassa koneen käyntilämpöön niin polttoaineen lämpö nousi kolme astetta. Pumppuna yksi 450 Walbro ja polttoainettakin varmaan reilu 40 litraa.
jeeeeeee!
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Keme kirjoitti:
La Maalis 16, 2019 20:28
Mä kattelin tos just, kun käyttelin 6 asteen lämpötilassa koneen käyntilämpöön niin polttoaineen lämpö nousi kolme astetta. Pumppuna yksi 450 Walbro ja polttoainettakin varmaan reilu 40 litraa.
Kannattaa laittaa kenno linjaan.Itellä tulee nyt kahdella kennolla.Kyllä nuo tehokkaat pumput tuottaa sen verta lämpöä ja lämmittää polttoainetta,että ihan paikallaan on laittaa jäähdytystä väliin. Juttelin tässä yhen rallicross äijän kanssa ja sillä on kans kilpurissa kahdella 044 pumpulla,niinkuin mullakin. Ni kysyin onko katuautoon "liioteltua" laittaa polttoaineen jäähdytystä,tuumas hetken ja sanoi että katuautoon se vasta kantsii laittaakkin..
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Vastaa Viestiin