Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pikkuville
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja pikkuville »

Kiitos vinkistä, täytyypä tuokin tarkistaa. Kyllä sinnekin uusi tiiviste laitettiin ja oikeaan momenttiin kiristeltiin, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

En tiedä, onko teistä ihan itsestään selvyys, mutta sanon kuitenkin oman kokemukseni. Meni eräässä autossani kannenpultti poikki ja vasta silloin heräsin siihen, että lainaamassani momenttiavaimessa on jotain vialla. Se ei vetänytkään alkuun oikeaan momenttiin, vaan laukaisi liian isossa arvossa. Omistaja sitten valisti, että kokeile sitä ja verryttele sitä ensin vaikka pyöränpulttiin. Aiheutti kyllä turhaa vaivaa, kun piti etsiä ehjä pultteja tilalle. Saattoi siinä kansi ja pahvi saada kipeää, kun pahvi kärähti jo melko pian uudestaan... :facepalm_man:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

Mertmi kirjoitti:
Pe Loka 18, 2019 06:21
Se ei vetänytkään alkuun oikeaan momenttiin, vaan laukaisi liian isossa arvossa. Omistaja sitten valisti, että kokeile sitä ja verryttele sitä ensin vaikka pyöränpulttiin.
Lähtökohtaisesti tommosta momenttiavainta ei kannata käyttää ollenkaan, mutta umpipaskan momenttiavaimen verryttely kannattaa tehdä ns."oikein päin". Taannoin kaveri kokeili momenttiavainta ja se naksahteli ihan hienosti pyöränpulteissa. Sen jälkeen alkoi kannenpulttien kiristys ja ekan pultin kohdalla momentti ei pitänytkään paikkaansa. Seurauksena katkennut kannenpultti.
jeeeeeee!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei liene vaikea arvata, että en ole tuota avainta sen jälkeen lainannut. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Mertmi kirjoitti:
Pe Loka 18, 2019 10:18
Ei liene vaikea arvata, että en ole tuota avainta sen jälkeen lainannut. :lol:
ja toivottavasti ei kukaan muukaan,roskis kamaa.
Haluatko kertoa minkä valmistajan avain kyseessä? Vaikka ei se nyt ihan niin ole että "yksi mätä omena pilaa koko sadon"
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Selvittääkseni tuon, joutuisin lainaamaan avainta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vanha (15v) motonetistä ostettu momenttiavain teki tuon tempun kesällä ja yllättäen ei naksahtanut enää ollenkaan. Sen sijaan naksahti iskarin yläpää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Marakatti kirjoitti:
Su Loka 06, 2019 17:01
Onkohan järkeä laittaa Black satin pinnoitetun pakopesän päälle vielä hitsattava inconel lämpöeriste? Lähinnä haen että onkohan jotain haittaa ton pinnoitteen kanssa.
Vastaan itselleni.Ei ole haittaa,tuo inconel eristää lämpöä kyllä niin hyvin että hiljaseksi vetää. http://www.mwsteel.eu/store/hitsatut-in ... p-141.html
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Kepuuu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2016 23:17
Paikkakunta: Sauvo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Kepuuu »

Mitäköhän tässä pitäis ruveta tekemään kun b204 pullautta kannentiivisteen paskaksi. Vakio t5 kellari josta tasopinta oikastu, kansi kunnossa ja suora. Käy viinalla ja ennakot siellä 13-9 astetta yläreservissä, ei nakuttele suiten mukaan. Ensimmäinen kesti vähemmän aikaa mitä nykyinen rajumpien ennakoiden takia ja tämä nykyinen kesti kuukauden aikamoista laulatusta, mutta yhtäkkiä taas ylävesiletku pullistui kuin otsasuoni dagen efterinä. Niin ja rautana hx40 #16, 1100cc ev14, 1,8bar ahdot jne. Ja kaverilla sama ongelma samalla setupilla ja softalla. Ei kiinnostaisi ruveta mäntiä sorvaamaan t7 pahvin takia jos kerran on t5 pahvillakin saatu toimimaan.
9000 CS 2.0t -98 Hx40 Super E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Minkä valmistajan kannenpultit ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Kepuuu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2016 23:17
Paikkakunta: Sauvo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Kepuuu »

Ihan alkuperäslaatuset pultit, oisko payenit tai jotkut. Ei mitään arppilaisia tms.
9000 CS 2.0t -98 Hx40 Super E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kunhan ei Elringit
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Kepuuu
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2016 23:17
Paikkakunta: Sauvo

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Kepuuu »

Mikäs niitä sitten risoo? Voishan sitä uudet pultit vielä heittää kun vaihtaa tiivisteen.
9000 CS 2.0t -98 Hx40 Super E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Elringit pohjaa vaihtelevasti T5 lohkoissa ja niiden jousivoimakin kulmakiristyksessä tuntuu kuin lakritsia vääntäis. Meni aika monta t5 kansiremppaa hukkaan kun käytin hetken Elringin kansipultteja.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kepuuu kirjoitti:
Su Touko 10, 2020 11:44
Mitäköhän tässä pitäis ruveta tekemään kun b204 pullautta kannentiivisteen paskaksi.
Onko teillä yhteinen momenttiavain käytössä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin