Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Kiitos vinkistä, täytyypä tuokin tarkistaa. Kyllä sinnekin uusi tiiviste laitettiin ja oikeaan momenttiin kiristeltiin, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
En tiedä, onko teistä ihan itsestään selvyys, mutta sanon kuitenkin oman kokemukseni. Meni eräässä autossani kannenpultti poikki ja vasta silloin heräsin siihen, että lainaamassani momenttiavaimessa on jotain vialla. Se ei vetänytkään alkuun oikeaan momenttiin, vaan laukaisi liian isossa arvossa. Omistaja sitten valisti, että kokeile sitä ja verryttele sitä ensin vaikka pyöränpulttiin. Aiheutti kyllä turhaa vaivaa, kun piti etsiä ehjä pultteja tilalle. Saattoi siinä kansi ja pahvi saada kipeää, kun pahvi kärähti jo melko pian uudestaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Lähtökohtaisesti tommosta momenttiavainta ei kannata käyttää ollenkaan, mutta umpipaskan momenttiavaimen verryttely kannattaa tehdä ns."oikein päin". Taannoin kaveri kokeili momenttiavainta ja se naksahteli ihan hienosti pyöränpulteissa. Sen jälkeen alkoi kannenpulttien kiristys ja ekan pultin kohdalla momentti ei pitänytkään paikkaansa. Seurauksena katkennut kannenpultti.
jeeeeeee!
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ei liene vaikea arvata, että en ole tuota avainta sen jälkeen lainannut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
ja toivottavasti ei kukaan muukaan,roskis kamaa.
Haluatko kertoa minkä valmistajan avain kyseessä? Vaikka ei se nyt ihan niin ole että "yksi mätä omena pilaa koko sadon"
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Selvittääkseni tuon, joutuisin lainaamaan avainta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Vanha (15v) motonetistä ostettu momenttiavain teki tuon tempun kesällä ja yllättäen ei naksahtanut enää ollenkaan. Sen sijaan naksahti iskarin yläpää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Vastaan itselleni.Ei ole haittaa,tuo inconel eristää lämpöä kyllä niin hyvin että hiljaseksi vetää. http://www.mwsteel.eu/store/hitsatut-in ... p-141.html
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mitäköhän tässä pitäis ruveta tekemään kun b204 pullautta kannentiivisteen paskaksi. Vakio t5 kellari josta tasopinta oikastu, kansi kunnossa ja suora. Käy viinalla ja ennakot siellä 13-9 astetta yläreservissä, ei nakuttele suiten mukaan. Ensimmäinen kesti vähemmän aikaa mitä nykyinen rajumpien ennakoiden takia ja tämä nykyinen kesti kuukauden aikamoista laulatusta, mutta yhtäkkiä taas ylävesiletku pullistui kuin otsasuoni dagen efterinä. Niin ja rautana hx40 #16, 1100cc ev14, 1,8bar ahdot jne. Ja kaverilla sama ongelma samalla setupilla ja softalla. Ei kiinnostaisi ruveta mäntiä sorvaamaan t7 pahvin takia jos kerran on t5 pahvillakin saatu toimimaan.
9000 CS 2.0t -98 Hx40 Super E85
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Minkä valmistajan kannenpultit ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Ihan alkuperäslaatuset pultit, oisko payenit tai jotkut. Ei mitään arppilaisia tms.
9000 CS 2.0t -98 Hx40 Super E85
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Kunhan ei Elringit
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Mikäs niitä sitten risoo? Voishan sitä uudet pultit vielä heittää kun vaihtaa tiivisteen.
9000 CS 2.0t -98 Hx40 Super E85
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Elringit pohjaa vaihtelevasti T5 lohkoissa ja niiden jousivoimakin kulmakiristyksessä tuntuu kuin lakritsia vääntäis. Meni aika monta t5 kansiremppaa hukkaan kun käytin hetken Elringin kansipultteja.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen
Onko teillä yhteinen momenttiavain käytössä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01