Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Kajaani

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja Ekitheman » Ti Loka 17, 2017 11:45

Paljos noilla Volvon jousilla uskaltaa t5 koneen rajoitinta hilata ylöspäin? Vakio nokat siis edelleen paikoillaan.
#3839
9000 Aero -94 st±5, Insignia ST 1,5T -18
Entiset:Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87

tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja tiirikkav2 » Ti Loka 17, 2017 12:53

7000 vetäny ite

Keme
"Viggen"
Viestit: 541
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja Keme » Ti Loka 17, 2017 14:33

.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!

jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1518
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja jannevillepetteri » Ti Loka 17, 2017 20:20

Mulla pelas vakio jousilla 7200 trionicilla tonnari hyvin, 7490 ei, rajoitin meni sokeaksi muutaman(kymmenen) kerran josta seurasi vahinkoa.
Nyt taas:Saab 9-3 ttdi-09 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-

Ekitheman
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Kajaani

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja Ekitheman » Ti Loka 17, 2017 20:31

Ok, eli vakiojousilla otit 7200 rpm? Mikäs muiden mielipide paljon niillä uskaltaa ottaa, jos ei sitten toinna vaihtaa ku noin hyvin kiertää muutenkin..?
#3839
9000 Aero -94 st±5, Insignia ST 1,5T -18
Entiset:Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87

tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja tiirikkav2 » Ke Loka 18, 2017 04:40

Kysehän ei ole kiertämisestä, vaan pelko siitä ettei venttiili tule enää nokan mukana.. En ainakaan hlökohtaisesti paukuttas edes 7000 vakiojousilla jos kokoonpano olisi luokkaa hx35/40

Ekitheman
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Kajaani

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja Ekitheman » Ke Loka 18, 2017 07:49

No jos sitä ~6700 rpm heittäis sisään. Nyt taitaa olla 6200 tai 6300. Kokoonpanohan mulla on GT3071R .64
#3839
9000 Aero -94 st±5, Insignia ST 1,5T -18
Entiset:Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87

jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1518
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja jannevillepetteri » Ke Loka 18, 2017 14:12

Niin eipä siitä vakionokilla mitään hyötyä ole huudattaa paljoa yli 6000 kiekkoja, kiertäähän se b204 vaikka kuinka mut se just et pyöriviä massoja aika paljon pikkuvaihteilla ja rajoitin kyllä on sokea silloin.. Joitain kertoja pääs yläkerta "leijumaan".. :roll:
Mukavahan se on paukuttaa konetta kun vaan rajoitin pitää. :wink:
Nyt taas:Saab 9-3 ttdi-09 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-

jussi.p
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 23:08

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja jussi.p » Ma Marras 13, 2017 11:49

Onko porukka sovitellut isompi venttiilejä t5 kanteen? Jos niin minkä laisia ja mistä olette hommanneet?

rock n roll
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja rock n roll » Ke Marras 15, 2017 19:58

en heti löytänyt ni kysyn onko t7 laakeroinnissa syytä käyttää race laakereita vai kestääkö vakiot noin 400hp kokoonpanolla? kierrokset vaan maltillisesti 7000rpm

Keme
"Viggen"
Viestit: 541
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja Keme » To Marras 16, 2017 10:40

Mutuilin ja arvailin väärin.
Viimeksi muokannut Keme, To Tammi 11, 2018 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!

t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja t.t.j » To Marras 16, 2017 13:38

^Löytyy myös runkolaakereita ainakin maptunilta.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977

rock n roll
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja rock n roll » To Marras 16, 2017 17:37

Janicoil:ilta saa kans king race laakereita.

Pakari
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 3845
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja Pakari » To Marras 16, 2017 17:45

Emmäätiiä, mut mulla ei kestänyt 19T mitsun kaverina orkkislaakerit(runko, kaikki 5 kappaleiksi) syystä tai toisesta. Kiertokangen laakereissa ei ollut mitään kulumaa.. Pohdin samaa tässä itsekkin että ostaakko race laakerit uuteen kone-evoluutioon. Mielipiteitäkin on vaan kuullut, että ne race laakerit ei sen kummallisempia ole, että niiden idea olisi vain se, että jos kisan aikana porsii niin pystyy ajamaan sen kisan loppuun asti ettei meno hyydy siihen. Mikä lie sitten lopullinen totuus racelaakereista..
#4752 & TeamYlläpito 8/14 eteenpäin..
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 2,2TiD -01 & 9000 CSE 2,0T Jubilee -97
ex: NG900 2,0T -96, NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector, 900c, Ford Escort 1,8 GT...

veini siekkinen
"Viggen"
Viestit: 670
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Random vinkkejä virikoneen rakentamiseen

ViestiKirjoittaja veini siekkinen » To Marras 16, 2017 20:29

Kyllä ne laakerit kestää jos kone tehty oikein.race laakerit kylläkin vielä eri luokkaa kestossa mutta kyllä ne vakiotkin kestää.

moottorin teko ei ole sitä että vain romut kasaan vieläpä monesti hiekalla kyllästettynä.
itse tehnyt kilpurin moottoreita usean eri merkin eikä ole laakereitten kanssa ollut ogelmia.käyttänyt aina oikeanlaisia öljyjä ja käytetty moottoreita läpimiksi enne kovempaa ajoa.

t5 moottori kestää kyllä 500tkm jos huolettu kunnolla.alle 400hv virillä vielä 300tkm.kaverilla juuri 9-3 stage4 virillä nyt ajettu 270tkm ja koko moottorilla kohta 480tkm.ventiilivarren kumit vaihdettu 400tkm kohdalla ja turbo.öljyt vaihdettu 10tkm välein vaihteisto vielä alkuperäinen ja siihen öljyt 50tkm välein. :)