Aloittelia kysyy.
Re: Aloittelia kysyy.
Tämä T7 aihe sinänsä kiinnostaa, onko joku saanut toimimaan Trionic 7 jossain muussa kuin Saab 9-5 tai uudemmissa OG9-3:ssa? Mitä muutoksia vaatii sähköpuolelle ja mitä sähköpalikoita pitää ottaa luovuttaja autosta mukaan kun siirtää tekniikkaa?
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Aloittelia kysyy.
Kiitos viesteistä.
Kyselen sitä mukaa kun tulee kysyttävää, ja jos tulee vielä jotain mieleen niin pistäkää tulemaan.
Kyselen sitä mukaa kun tulee kysyttävää, ja jos tulee vielä jotain mieleen niin pistäkää tulemaan.
Re: Aloittelia kysyy.
En usko että T7 on ihan mahdoton saada toimiin muussakin autossa, se on kuitenkin aika itsenäinen palikka. Ennemminkin niin että T7 saappi kaipaa enemmän trionikkia kun trionikki saappia , koko mittaristo sun muut on aika pitkälle trionicin tuottaman tiedon varassa. (pl nopeusmittari)aapee73 kirjoitti:Tämä T7 aihe sinänsä kiinnostaa, onko joku saanut toimimaan Trionic 7 jossain muussa kuin Saab 9-5 tai uudemmissa OG9-3:ssa? Mitä muutoksia vaatii sähköpuolelle ja mitä sähköpalikoita pitää ottaa luovuttaja autosta mukaan kun siirtää tekniikkaa?
Re: Aloittelia kysyy.
runko saapuu noin kuukauden päästä...... lahjoituksia otetaan vastaan....
Re: Aloittelia kysyy.
aapee73 kirjoitti:Tämä T7 aihe sinänsä kiinnostaa, onko joku saanut toimimaan Trionic 7 jossain muussa kuin Saab 9-5 tai uudemmissa OG9-3:ssa? Mitä muutoksia vaatii sähköpuolelle ja mitä sähköpalikoita pitää ottaa luovuttaja autosta mukaan kun siirtää tekniikkaa?
On saanu.
Vaatii mm. Sidin, dicen, twicen, mittariston ja avaimen ajoneston lukijassa.
Ja tietysti väyläyhteyden kaikkien noiden välillä.
Hommaa siis piisaa...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Aloittelia kysyy.
Jos T5 -pata apulaitteineen on saatu istutettua sisäperämoottoriksi veneeseen, niin silloin sen saa mihin vain voimanlähteeksi. Unohtaisin T7:n ihan suoriltaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Aloittelia kysyy.
Markkanenn kirjoitti:T5 männät uutena n. 200e ja kanget kun etsii vaikka käytettynä niin ei tuu kalliiks, vaikka T7 koneeseen tehä kestäväpaketti.tomipee kirjoitti:Perus t5 ohjauksella oleva b204l (185hv), 9000,ng900, og93, täydellinen läpikäynti laakerit yms, vakio sisuskalut riittää kunhan ovat kunnossa, joku evo10 mitsun td05 ahdin? Helppo 400hv ja luulisi olevan melko kiva vetoalue. Mutta tärkeimpänä katso että ostat tosiaan t5 moottorin, ei T7 (B205/235). T7 moottoriin joudut vaihtamaan sisuskaluja noille tehoille, t5 taas kestää todistetusti.
Mihin hevosvoimaan asti T5 männät kestää? Entä onko vaparin ja turbon kiertokangissa eroa? Rakenteilla on b204 vapari kone, josta tulossa ahdettu. Vain männät hankinnassa ja ne kanget?
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Aloittelia kysyy.
T5 männät "kestää" ainakin sen 650hv...varmaan enemmänkin...enempi kyse kaikesta muusta kun tehosta.
kanget tuskin on ongelma T5 moottoreissa, vaparin kanget tod.näk ihan yhtä kestävät kuin turbojenkin (ei kokemusta), muistelin että samaa tekoa kuin T5 moottoreissa.
vaparin kangen pituus voi olla ongelma joillain mäntä/kanki kombinaatioilla...eli siis turbon männillä ja vaparin kangella mäntä kolisee kanteen...
ps. kaiken saa paskaksi.
kanget tuskin on ongelma T5 moottoreissa, vaparin kanget tod.näk ihan yhtä kestävät kuin turbojenkin (ei kokemusta), muistelin että samaa tekoa kuin T5 moottoreissa.
vaparin kangen pituus voi olla ongelma joillain mäntä/kanki kombinaatioilla...eli siis turbon männillä ja vaparin kangella mäntä kolisee kanteen...
ps. kaiken saa paskaksi.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Aloittelia kysyy.
Vaivanloisimmillaan homma menee taas siihen että pitää sovittaa osia ja katsoa minkäverran männästä pitää ottaa sorvilla pois.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Aloittelia kysyy.
Ok. Taas ollaan viisaampia. Jokohan kehtaisi avata projektiosioon uuden topicin tulevasta kilpa-autosta
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
Re: Aloittelia kysyy.
Osia haalittu kokoon....
Vaihdelaatikoksi päätyi getrakin 260 (sattu sopivasti kävelemään melkin syliin).
Jos joku tietää linkkiä b204\260 sovite levyyn niin saa laittaa.
Peräksi on valikoitumassa omegan 45% lukkoperä, pitäs tulla ennen pysyviä lumia.
B204e vielä puuttuu mutta mallia vapari on hankittu toimimaan sovite koneena ja kaveri kun halusi kokeilla kanavien tekoa cnc jyrsimellä siinäpäs oiva harjoittelu kappale.
Korin pitäisi saapua ensiviikolla.
ps. moottori hakusessa, ja rahat ryypätty.....
Vaihdelaatikoksi päätyi getrakin 260 (sattu sopivasti kävelemään melkin syliin).
Jos joku tietää linkkiä b204\260 sovite levyyn niin saa laittaa.
Peräksi on valikoitumassa omegan 45% lukkoperä, pitäs tulla ennen pysyviä lumia.
B204e vielä puuttuu mutta mallia vapari on hankittu toimimaan sovite koneena ja kaveri kun halusi kokeilla kanavien tekoa cnc jyrsimellä siinäpäs oiva harjoittelu kappale.
Korin pitäisi saapua ensiviikolla.
ps. moottori hakusessa, ja rahat ryypätty.....
Re: Aloittelia kysyy.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=153917sirkaapo kirjoitti:Jos joku tietää linkkiä b204\260 sovite levyyn niin saa laittaa.
Re: Aloittelia kysyy.
Joo.....
ongelmia....
kone ei oikein mahu....
onko joku tehny matalampaa öljypohjaa tai jopa sumppua,
sovittelin konetta koriin ja jos laitoin riittävästi maanvaraa niin auto muistutti lähinnä remmiahin hot rodia ja kun laitoin moottorin oletetun konepeittolinjan alapuolelle niin jäi maanvaraksi sentti pari.
linkit aiheeseen olisi kivoja....taas.
niin ja kiitos edellisistä linkeistä, on ollut paljon apua.
ongelmia....
kone ei oikein mahu....
onko joku tehny matalampaa öljypohjaa tai jopa sumppua,
sovittelin konetta koriin ja jos laitoin riittävästi maanvaraa niin auto muistutti lähinnä remmiahin hot rodia ja kun laitoin moottorin oletetun konepeittolinjan alapuolelle niin jäi maanvaraksi sentti pari.
linkit aiheeseen olisi kivoja....taas.
niin ja kiitos edellisistä linkeistä, on ollut paljon apua.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Aloittelia kysyy.
Itsellä totesin saman ongelman bemarin koriin moottoria sovitellessani. Piti sitten tehdä tämmöinen.
http://i3.aijaa.com/b/00297/13466741.jpg tilavuutta tuossan on karvan vajaa 6 litraa ja tuossa kuvassa ei vielä ole loiskelevyjä kiinni.
http://i3.aijaa.com/b/00297/13466741.jpg tilavuutta tuossan on karvan vajaa 6 litraa ja tuossa kuvassa ei vielä ole loiskelevyjä kiinni.
Re: Aloittelia kysyy.
paljonko tuli kokonaiskorkeudeksi??Piikkisika kirjoitti:Itsellä totesin saman ongelman bemarin koriin moottoria sovitellessani. Piti sitten tehdä tämmöinen.
http://i3.aijaa.com/b/00297/13466741.jpg tilavuutta tuossan on karvan vajaa 6 litraa ja tuossa kuvassa ei vielä ole loiskelevyjä kiinni.