Aloittelia kysyy.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Tämä T7 aihe sinänsä kiinnostaa, onko joku saanut toimimaan Trionic 7 jossain muussa kuin Saab 9-5 tai uudemmissa OG9-3:ssa? Mitä muutoksia vaatii sähköpuolelle ja mitä sähköpalikoita pitää ottaa luovuttaja autosta mukaan kun siirtää tekniikkaa?
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
sirkaapo
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 13:21

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja sirkaapo »

Kiitos viesteistä.
Kyselen sitä mukaa kun tulee kysyttävää, ja jos tulee vielä jotain mieleen niin pistäkää tulemaan.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

aapee73 kirjoitti:Tämä T7 aihe sinänsä kiinnostaa, onko joku saanut toimimaan Trionic 7 jossain muussa kuin Saab 9-5 tai uudemmissa OG9-3:ssa? Mitä muutoksia vaatii sähköpuolelle ja mitä sähköpalikoita pitää ottaa luovuttaja autosta mukaan kun siirtää tekniikkaa?
En usko että T7 on ihan mahdoton saada toimiin muussakin autossa, se on kuitenkin aika itsenäinen palikka. Ennemminkin niin että T7 saappi kaipaa enemmän trionikkia kun trionikki saappia :), koko mittaristo sun muut on aika pitkälle trionicin tuottaman tiedon varassa. (pl nopeusmittari)
sirkaapo
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 13:21

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja sirkaapo »

runko saapuu noin kuukauden päästä...... lahjoituksia otetaan vastaan.... ;)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

aapee73 kirjoitti:Tämä T7 aihe sinänsä kiinnostaa, onko joku saanut toimimaan Trionic 7 jossain muussa kuin Saab 9-5 tai uudemmissa OG9-3:ssa? Mitä muutoksia vaatii sähköpuolelle ja mitä sähköpalikoita pitää ottaa luovuttaja autosta mukaan kun siirtää tekniikkaa?

On saanu.
Vaatii mm. Sidin, dicen, twicen, mittariston ja avaimen ajoneston lukijassa.
Ja tietysti väyläyhteyden kaikkien noiden välillä.

Hommaa siis piisaa...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos T5 -pata apulaitteineen on saatu istutettua sisäperämoottoriksi veneeseen, niin silloin sen saa mihin vain voimanlähteeksi. Unohtaisin T7:n ihan suoriltaan. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Markkanenn kirjoitti:
tomipee kirjoitti:Perus t5 ohjauksella oleva b204l (185hv), 9000,ng900, og93, täydellinen läpikäynti laakerit yms, vakio sisuskalut riittää kunhan ovat kunnossa, joku evo10 mitsun td05 ahdin? Helppo 400hv ja luulisi olevan melko kiva vetoalue. Mutta tärkeimpänä katso että ostat tosiaan t5 moottorin, ei T7 (B205/235). T7 moottoriin joudut vaihtamaan sisuskaluja noille tehoille, t5 taas kestää todistetusti.
T5 männät uutena n. 200e ja kanget kun etsii vaikka käytettynä niin ei tuu kalliiks, vaikka T7 koneeseen tehä kestäväpaketti.

Mihin hevosvoimaan asti T5 männät kestää? Entä onko vaparin ja turbon kiertokangissa eroa? Rakenteilla on b204 vapari kone, josta tulossa ahdettu. Vain männät hankinnassa ja ne kanget?
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

T5 männät "kestää" ainakin sen 650hv...varmaan enemmänkin...enempi kyse kaikesta muusta kun tehosta.

kanget tuskin on ongelma T5 moottoreissa, vaparin kanget tod.näk ihan yhtä kestävät kuin turbojenkin (ei kokemusta), muistelin että samaa tekoa kuin T5 moottoreissa.

vaparin kangen pituus voi olla ongelma joillain mäntä/kanki kombinaatioilla...eli siis turbon männillä ja vaparin kangella mäntä kolisee kanteen...

ps. kaiken saa paskaksi.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vaivanloisimmillaan homma menee taas siihen että pitää sovittaa osia ja katsoa minkäverran männästä pitää ottaa sorvilla pois. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Ok. Taas ollaan viisaampia. Jokohan kehtaisi avata projektiosioon uuden topicin tulevasta kilpa-autosta :lol:
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
sirkaapo
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 13:21

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja sirkaapo »

Osia haalittu kokoon....
Vaihdelaatikoksi päätyi getrakin 260 (sattu sopivasti kävelemään melkin syliin).
Jos joku tietää linkkiä b204\260 sovite levyyn niin saa laittaa.
Peräksi on valikoitumassa omegan 45% lukkoperä, pitäs tulla ennen pysyviä lumia.
B204e vielä puuttuu mutta mallia vapari on hankittu toimimaan sovite koneena ja kaveri kun halusi kokeilla kanavien tekoa cnc jyrsimellä siinäpäs oiva harjoittelu kappale.
Korin pitäisi saapua ensiviikolla.
ps. moottori hakusessa, ja rahat ryypätty.....
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja Risto »

sirkaapo kirjoitti:Jos joku tietää linkkiä b204\260 sovite levyyn niin saa laittaa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=153917
sirkaapo
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 13:21

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja sirkaapo »

Joo.....
ongelmia....
kone ei oikein mahu....
onko joku tehny matalampaa öljypohjaa tai jopa sumppua,


sovittelin konetta koriin ja jos laitoin riittävästi maanvaraa niin auto muistutti lähinnä remmiahin hot rodia ja kun laitoin moottorin oletetun konepeittolinjan alapuolelle niin jäi maanvaraksi sentti pari.
linkit aiheeseen olisi kivoja....taas.
niin ja kiitos edellisistä linkeistä, on ollut paljon apua.
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Itsellä totesin saman ongelman bemarin koriin moottoria sovitellessani. Piti sitten tehdä tämmöinen.

http://i3.aijaa.com/b/00297/13466741.jpg tilavuutta tuossan on karvan vajaa 6 litraa ja tuossa kuvassa ei vielä ole loiskelevyjä kiinni.
sirkaapo
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 13:21

Re: Aloittelia kysyy.

Viesti Kirjoittaja sirkaapo »

Piikkisika kirjoitti:Itsellä totesin saman ongelman bemarin koriin moottoria sovitellessani. Piti sitten tehdä tämmöinen.

http://i3.aijaa.com/b/00297/13466741.jpg tilavuutta tuossan on karvan vajaa 6 litraa ja tuossa kuvassa ei vielä ole loiskelevyjä kiinni.
paljonko tuli kokonaiskorkeudeksi??
Vastaa Viestiin