...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5:n steg1

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

ng900aero kirjoitti:Steg1 kiinnostaisi, mutta ainakin SP:llä hinta on suorastaan posketon, 748,72e 8O Siis pelkästä trionicin uudelleenohjelmoinnista ja käsittääkseni aivan turhasta ilmansuodattimesta lähes 4500 mummoa 8O
Löytyykö edullisempia vaihtoehtoja 2.0t:n trimmaamiseen :?:
En näe 9-5:sen virittämiseen mitään muuta järkevää keinoa kuin trionicin ohjelmointi.
Katso myyntipalstalta jos joku haluaa halvalla luopua käytetystä viriecusta esim. auton myynnin yhteydessä.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

....
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Eipä se ohjelmointi itsessään juuri mitään maksa mutta mietippä paljonko aikaa ja vaivaa on menny softan vääntämiseen, testaukseen jne ja jotain vaivanpalkkaakin tarvis firman saada :roll:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ainakin MapTun antaa sitten seuraavat "ilmaiseksi" eli kun stage-1 on liian lussu niin seuraava ohjelmointi on jo huom. halvempi (1000-2000sek??), tosi alkaa rautakin vaihtua eli se taas maksaa... :wink:
Päivitykset on neuvottelu kysymyksiä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

tarjouskysely päälle seuraaviin osoitteisiin:

http://www.hirsch-performance.ch/
http://nordictuning.com/
http://www.maptun.fi/
http://www.speedparts.se/
http://www.sqr.se/
http://www.bsrab.se/

Eiköhän noilla pääse eteenpäin ja kilpailu asiakkaista on välillä kova kun kuljettajat aihtavat valmistajasta toiseen
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No Speedparts ja BSRAb on samalla softalla liikeellä ja softassa on pari kohtaa jotka ei ole moottoriystävällisiä. Maptun tekee vaikka custom softan. Nordic on myös vahva tekijä softissa. Hirsch on sitten tehtaan oma virittäjä ja se ainut "laillinen". SQR ei ole paljon tietoa olemassa.

Softan vaihto = vaihtaa metalliboksin toiseen annettujen ohjeiden mukaan. Siihen pystyy jokainen ja ei tarvitse erityistä huoltohemmoa avustamaan.

Softia saa
Pro Carservice Speedparts
Länsiauto Nordic tai suoraan ruotsista
BSRAB ruotsista (PPC = tulee erillinen laite jolla siiretään uusi softa moottoriohjaukseen ja vanha menee laitteeseen)
Hirsch Sveitsistä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: PPC

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

ng900aero kirjoitti:Ehdinkin jo ihastelemaan tuota PPC:tä BSR:n sivuilta, heti tietysti tuli mieleen kuinka ovat tehneet ecun ja PPC:n yhteennaittamisen :P Tai pikemminkin kuinkahan sen saisi disabloitua..
Käteväähän tuossa PPC:ssä olisi tietenkin mahdollisuus palauttaa alkuperäinen softa, mutta mitäs järkeä olisi palauttaa omapainoltaan 1555kg:n autoon 110kW:n tehoja ja hieman suurempaa bensankulutusta.
No joka tapauksessa tuo BSR:n Steg1-ohjelmisto luultavastikin tulee hankinnan kohteeksi, vai ovatko nuo moottoriepäystävälliset piirteet kuinka fataaleja ja onko tiedossa konerikkoja tuolta saralta?
Saabilta kaiketikaan ei ole ollut saatavilla kuin sitä 185hv:n täyspainesoftaa?
Ota haku toiminto käyttöön ÄLÄ OTA RISKIÄ konerikosta. Pitis löytyä kommenttia. Eri viripajojen nimillä vaan hakua.
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Niin, olet kai ottanut huomioon, että viriboksilla on jonkilainen jälleenmyyntiarvo. PPC:llä nolla. Tuskin PPC nostaa auton jälleenmyyntiarvoa? Harva ostaja on mielissään "pelottavasta" virisoftasta. Aika moni perusautoilija kavahtaa virisoftaa.

Rellukuskit ei uskalla lähteä edes koeajolle jos mainitsee autossa olevan kolmattasataa kaakkia :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä tiedän tapauksen jossa 2.0T kone on viritetty yli 400Nm väännöille ja autolla on ajettu viritettynä jo 100 000km ilman mitään ongelmia. Salaisuus piilee siinä, että autolla ei lähetetä 0-100 lähtöjä. Nopeet repäsyt lootan rikkoo.

Normaalilla ajolla ja huolloilla moottori kestää kuten vakiokin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

BSR

Viesti Kirjoittaja S32 »

potkuhousu kirjoitti:No Speedparts ja BSRAb on samalla softalla liikeellä ja softassa on pari kohtaa jotka ei ole moottoriystävällisiä.
Itse olen keskustellut Doc Powerin kanssa, joka myy BSR:n PPC:tä. Doc Power on kuulemma Suomessa myynyt yli 200 PPC:tä, joista noin puolet Saabeja. BSR Ab on kuulemma myynyt n 3500 PPC:tä maailmanlaajuisesti.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin