Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Kysytääs hieman viisaammilta neuvoja turbon modaukseen. Tarkoitus siis tässä keväällä käydä huollattamassa käytettynä hommattua Mitsun 15T#6:sta ja samalla hieman kairata kompressoripuolta isommaksi ja muotoilla hukkaporttia virtaavammaksi.
Tähän liittyen mitäs raati sanoo kompressoripuolen modeista:
- 18T vai 19T, pakopesä pysyy #6
- siipien leikkaus vai ei
Turbo tulee 2-litraiseen T5:seen, bensa vaihtuu viinaksi ja kaasut virtaa pois 3" DP + 2,5" catback -yhdistelmän kautta.
Tähän liittyen mitäs raati sanoo kompressoripuolen modeista:
- 18T vai 19T, pakopesä pysyy #6
- siipien leikkaus vai ei
Turbo tulee 2-litraiseen T5:seen, bensa vaihtuu viinaksi ja kaasut virtaa pois 3" DP + 2,5" catback -yhdistelmän kautta.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
19T kompura virtaa aavistuksen enemmän. Turbiinisiipien leikkauksen jättäisin etenkin 2-litraisessa tekemättä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Tyhjentävä vastaus. Mainitaan vielä, että yhtenä sulakkeena toimii ainakin tuo Aeron kytkinpaketti n. 450nm väännönkestoillaan. Eli ns. helppo ratkaisu kuten turbokin, tokikaan ahtimesta ei tarvitse kaikkia mehuja puristaa irti.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Mun mielestä on turha ruveta modaamaan n.30hv hyödyn takia, jos se td04 on ehjä ja toimiva jo nyt.
Eri asia, jos on klappia ja kuluttaa öljyä ja on muutenkin huollon tarpeessa.
Se kuitenkin piisaa aika tarkkaan 300hv jo nyt.
Omien kokemusten mukaan noi mitsut on yleensä aikamoisia ikiliikkujia, mutta toki nekin kuluu loppuun jos olosuhteet on sopivat
Mielummin vaikka gt28rs sinne tilalle, plussana herää suhteessa paremmin kuulalaakerointinsa ansiosta ja riittää sitten oikeesti vähän pidemmälle.
...Jos nyt välttämättä haluaa sen yli 300hv lyödä etupyörien kautta tiehen![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Eri asia, jos on klappia ja kuluttaa öljyä ja on muutenkin huollon tarpeessa.
Se kuitenkin piisaa aika tarkkaan 300hv jo nyt.
Omien kokemusten mukaan noi mitsut on yleensä aikamoisia ikiliikkujia, mutta toki nekin kuluu loppuun jos olosuhteet on sopivat
Mielummin vaikka gt28rs sinne tilalle, plussana herää suhteessa paremmin kuulalaakerointinsa ansiosta ja riittää sitten oikeesti vähän pidemmälle.
...Jos nyt välttämättä haluaa sen yli 300hv lyödä etupyörien kautta tiehen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Huoltoon tuo menee joka tapauksessa, hankittu STCS:n foorumilta käytettynä putkineen. Irroitettu -96 Aerosta ja kilometreistä ei tietoa.
Samallahan siis tekee tuon kompuran päivityksen, lisähintaa sille tulee n. 200€.
Samallahan siis tekee tuon kompuran päivityksen, lisähintaa sille tulee n. 200€.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Paljonko kustantaa kokonaisuudessaan ja missä firmassa teetät, itsellä olisi sama edessä jossain vaiheessa...pamppu kirjoitti:Huoltoon tuo menee joka tapauksessa, hankittu STCS:n foorumilta käytettynä putkineen. Irroitettu -96 Aerosta ja kilometreistä ei tietoa.
Samallahan siis tekee tuon kompuran päivityksen, lisähintaa sille tulee n. 200€.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Kokonaisuutena osat+huoltotyö+koneistukset pyörii siellä 450-550€ luokassa:9000cst kirjoitti:Paljonko kustantaa kokonaisuudessaan ja missä firmassa teetät, itsellä olisi sama edessä jossain vaiheessa...pamppu kirjoitti:Huoltoon tuo menee joka tapauksessa, hankittu STCS:n foorumilta käytettynä putkineen. Irroitettu -96 Aerosta ja kilometreistä ei tietoa.
Samallahan siis tekee tuon kompuran päivityksen, lisähintaa sille tulee n. 200€.
- Hätönen/KH-Motors: sanoi puhelimessa hinnaksi noin 500€ koko projektille
- Turbotohtori.fi: huolto 200€, laakerisarja 80-110€ riippuen ahtimen kunnosta, koneistukset 80-100€ ja kompurapyörä 85€ normaali/~140€ billet
Vielä en ole ehtinyt huoltoon viedä, todennäköisesti ensi viikolla soittelen vielä paikat ja kysyn aikataulut.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Ilmoitetaan tarinan lopputuloskin:
Eli turbo on nyt huollettu Turbotohtorin/Hevosvoima.comin toimesta. Ruotsista uitetussa 200€ Mitsussa oli (yllätys yllätys) akselissa häikkää, joten tehtiin seuraavanlainen "huolto": uusi core, uusi 19T kompressorisiipi, kompurapuolen kairaus ja hukkaportin kanavien siistiminen. Koko huollon hinta 514€ posteineen ja siihen päälle uudet 80€ vesi+öljyletkut banjoineen eli koko roska 800€.
Olisihan tuohon rahaan kaiketi saanut ihan oikeankin turbon (HX35 tms) tälläisen lastenversion sijasta, tosin tämä tippuu mukavasti vakiopaikalle ja riittää niihin lukemiin mitä Aeron kytkimellä viitsii ottaa. Alkuperäinen 315tkm maailmaa nähnyt eli juuri sisäänajettu T25 saa siis kohta väistyä...
Eli turbo on nyt huollettu Turbotohtorin/Hevosvoima.comin toimesta. Ruotsista uitetussa 200€ Mitsussa oli (yllätys yllätys) akselissa häikkää, joten tehtiin seuraavanlainen "huolto": uusi core, uusi 19T kompressorisiipi, kompurapuolen kairaus ja hukkaportin kanavien siistiminen. Koko huollon hinta 514€ posteineen ja siihen päälle uudet 80€ vesi+öljyletkut banjoineen eli koko roska 800€.
Olisihan tuohon rahaan kaiketi saanut ihan oikeankin turbon (HX35 tms) tälläisen lastenversion sijasta, tosin tämä tippuu mukavasti vakiopaikalle ja riittää niihin lukemiin mitä Aeron kytkimellä viitsii ottaa. Alkuperäinen 315tkm maailmaa nähnyt eli juuri sisäänajettu T25 saa siis kohta väistyä...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Hyvä tietää koska itsellä on sama projekti edessä oman paikallaan olevan TD04 kanssa ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
Tilaa kinugawalta suoraan sen 20T #6sen.... 750€ tjsp.... :/
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Tonnari-Aeron TD04:n modaus
750e +alv 24% + tulli 2.4% =952.32enugge kirjoitti:Tilaa kinugawalta suoraan sen 20T #6sen.... 750€ tjsp.... :/
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)