On tullu kyllä huomattua että harrastaminen varsinkin autojen kanssa on kallista. Tälle kesälle tilattu saabiin uutta osaa jo aika reilustikkin ja kaikki vielä uusia.
on:
308mm jarrut eteen
stage 3 kytkinpaketti
bosch 044 pumppu
ahin garrett gt2860rs 0.64 pakopesällä
17" vanteet 225/45 kummeilla
sytkäkasetti
mankkuvena
Tiivisteitä erinäinen läjä
yms yms yms.
Hankipa harrasteeksi 50+ vuotta vanha jenkki, jonka alkuperäistä valmistajaa ei ole ollut olemassa lähes 30 vuoteen ja jota on tiettävästi euroopassa yksi ja jenkkilässä neljä kappaletta. Mitään uustuotantoa ei ole olemassa, joten NOS-osaa on metsästettävä jos jotain tarvitsee. Todellakin ihanan kallista.
Eihän niitä saiskaan laskea yhteen. Kuluvaa osaa joutuu vaihtaan oli se harrastus tai ei.
Tiedänpä ainaki etten hanki koskaan jenkkiautoa harrastepeliksi
ja onpa ainaki kivaa taas enskesänä ellei virkavalta vie korttia tai auto leviä xD
Viimekesänä meni auto rikki niin varmaan nyt lähtee kortti.....
Mawerick kirjoitti:Hankipa harrasteeksi 50+ vuotta vanha jenkki, jonka alkuperäistä valmistajaa ei ole ollut olemassa lähes 30 vuoteen ja jota on tiettävästi euroopassa yksi ja jenkkilässä neljä kappaletta. Mitään uustuotantoa ei ole olemassa, joten NOS-osaa on metsästettävä jos jotain tarvitsee. Todellakin ihanan kallista.
Tälle kesälle ei nyt kummoisia, jos tuohon vanhempaan tonnariin hankkisi Stage1 softan. Mutta viime kesänä uudempi tonnari tuli kokonaan ylimaalautettua ja ruostesuojattua. Ja tuli siihen laitettua useita uusia orkkisosia (mm. pultteja, ym. kiinnikkeitä).
Jaa niin...onhan tuohon vanhempaan tonnariin Ruotsissa Aero sisusta odottamassa hakua. Se on tän kesän kenties kallein hankinta siihen. Tai onhan se jo maksettu puolivuotta sitten ja odottaa sukulaisenluona vain noutoa.
Hintojahan saa halvemmaksi , jos kysyy klubikavereilta käyttisosia . Mulla on esim. Garrettin 25/28 -turbo - ajettu alle 30Kkm , virtaussovitetut käyttämättämättömät vihreät 465 cc suuttimet ja muuta . Tätähän varten tää klubi on - jaetaan tietotaitoa ja autetaan korjaamisessa ja rakentamisessa??? Eikä unohdeta Saab-päiviä !
AnttiR kirjoitti:Hintojahan saa halvemmaksi , jos kysyy klubikavereilta käyttisosia . Mulla on esim. Garrettin 25/28 -turbo - ajettu alle 30Kkm , virtaussovitetut käyttämättämättömät vihreät 465 cc suuttimet ja muuta . Tätähän varten tää klubi on - jaetaan tietotaitoa ja autetaan korjaamisessa ja rakentamisessa??? Eikä unohdeta Saab-päiviä !
niin ja jos maailma ois täydellinen ja mä oisin naimisissa Kate Uptonin kans...
tainnu aika monelta unohtuu se tietojen jakaminen täällä...eikö?
900 2.3T -95RE85, BMW 335da -07 NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Näinhän se on että täällä pitäs kysellä ite ja muiden jakaa tietoa osista mitä on ylimääräsenä. Aina se vaan tulee keväällä kiire ja ottaa aina sen ekan minkä saa hinnasta riippumatta
nyt ois kuitenki kulkupeli ajokunnossa jo, pientä viimeistelyä aina tosin on
Näin on, pienelläkin rahalla voi harrastaa. Pelkillä huolloilla on menty harrastepelien osalta useampi kesä. Kun on kunnossa oleva auto, niin ei se välttämättä muuta kaipaa. Mutta tämä on tietenkin autokohtaista, ja toisille harrastaminen tarkoittaa jatkuvaa vehkeiden parantamista.
Ton allekirjoituksen 99:n harrastus on ollut tosi halpaa viimeiset 10 vuotta , nyt sitten hankittiin elinten luovuttajaksi 900 S vuodelta 1991 , ja oli ihan muuta mistä puhe , joten kone uusiksi , eli menee enempi rahaa kuin viimeisessä kymmenessä vuodessa ? Toivottavasti tehoakin on ainakin 3 kertaa aikaisempi ? Mutta allekirjoituksen volvoon verraten ilmaista harrastamista ...
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975