Mair suurempi kuin Mreq

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Eli kuuluuko T7 tehdä niin, että kun boksi nollataan ja järjetelmä adaptoituu heittää Mair arvo pitkään yli Mreq. Saattaa olla niin monta päivää.

Eli jos omassa (aero steg 1) nollataan boksi, niin Mair menee 1150-1250 paikkeille vaikka mreq on luokkaa 1100-1150. Ahdot saattaa tällöin käydä 1,1-1,2 bar. Käyttäytyy näin muutaman päivän, jonka jälkeen mair tasoittuu hyvin lähelle mreq koko kierrosalueen läpi. Ahdot tippuvat myös sinne 1 bar pintaan. Onko tämä normaalia, vai viittaisko vikaan.

Mielestäni auto tuntuu vähän nuhjuiselta kun se on stabiloitunut muutaman päivän ajon jälkeen verrattuna mitä se on ollut aikaisemmin. Amul arvo on yleensä +100-150.

Uusi DI (saab orginal), ngk tulpat ja bensapumppu(mekonomen harakiri ämpäri), ei vikakoodeja muistissa, kuukauden ajon jälkeen.
Voisiko huono bensapumppu (lue harakiriämpäri), vaikuttaa, niin että nakuttaa ja myöhäistää sytkää?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Normaalia jos peruspaine on hieman liian korkea, tai jos ahtosäätimen feedforward-taulu on liian kireä (esim. 3" dp mutta säädin kalibroitu vakioputkelle). Ahtopaineensäädin adaptoituu alaspäin, että mAir ei ammu yli mReq:stä ja samalla ahtopaineen nousu hidastuu hieman. Lopputulos voi olla parempi jos peruspainetta ruuvaa aavistuksen alaspäin mekaanisesti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Aha, pitääpä tarkistaa tuo feed forward-taulun arvot ja peruspaine. Autossa 3" DP ja 2,5 catback juu. Eikai siinä, pitää laittaa lisää jengaa ohjelmaan kun tuntuu nuhjuiselta. Saa jotain hyötyä noista T5 männistä. =)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin