Vems laajakaista/EGT kysymys.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Mostro
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 15:06
Paikkakunta: Hyvinkää

Vems laajakaista/EGT kysymys.

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Taitaa foorumilta löytyä ainakin muutamia moisen värkin käyttäjiä, niin olisi yksi juttu mielessä mikä askaruttaa.

Käytä itse melkein poikkeuksetta AFR näyttöä, mutta kysymys liittyy lambda näyttöön. Miksi lambda alkaa näyttämään AFR lukuja esim. moottorijarrutuksissa/vapaasti rullatessa ja paikallaan kierrätellessä kun kierrätyksen jälkeen lopettaa aineen syötön?

Luulin ensin että on oma mennyt bashaksi, tai tarttisi koittaa buutata ja päivittää värkki... Mutta katselin vähän YouTube videoita aiheesta jolloin huomasin että muillakin tekee samaa. Eli ominaisuudesta kai sittenkin kysymys :idea:

Mikä moisen idea, että alueelta sivussa ollessaan vaihtaa pilkun paikkaa? Pääsisiköhän tuosta päivittämällä eroon?
Saabiton mies on onneton mies.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Vems laajakaista/EGT kysymys.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Se on ominaisuus. Eipä oo itseä haitannut ja ei sillä käytön kannalta mitään väliä olekaan.

Jos asia askarruttaa, niin melkein kannattaa kysyä suoraan valmistajalta :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Mostro
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 15:06
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vems laajakaista/EGT kysymys.

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Lähinnä rupesin ihmettelemään, että onko tuo ollut tuollainen jo kolme kesää vai muuttiko itte ittensä. Eli ei se ole käyttöä haitannut :wink: . Oon oikeastaan aina käyttänyt tuota AFR puolella, mutta nyt softamaakari tykkäsi käyttää lambdaa ja siinä yhteydessä rupesin asiaa hämmästelemään.

Ihan hyvänä ja pirun simppelinä vehkeenä oon kaiken kaikkiaan tuota pitänyt, viispyttyysessä se kiinni...
Saabiton mies on onneton mies.
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Vems laajakaista/EGT kysymys.

Viesti Kirjoittaja jull3 »

Tollai se minullakin on aina alusta asti toiminut. Ite olen tykänny katella taas just kans aina lambdana vaan niin pannu ton merkille alusta asti. Jotenkin olen järkeillyt sen niin että AFR on kuvaavampi luku sitten kun mennään kovin kauas lambda ykkösestä, oisko se joku 1,2 minkä jälkeen se hyppää AFR:lle?
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
Mostro
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 15:06
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vems laajakaista/EGT kysymys.

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Jep, näin minäkin olen tuuminut että logiikan on oltava se, että luku on unkarin poikien mielestä kuvaavampi AFR:ränä. Ja siksi siis perusasetuksena niin toimii.
Saabiton mies on onneton mies.
Vastaa Viestiin