Saab 9-5 Turbo
Saab 9-5 Turbo
2.0t turbon vaihtoa olisi tarkoitus vaihtaa isompaan. mitsun turbo(aero) on yksi vaihtoehto ja vissii menee iha bolt on mutta mitkä muut turbot saisi sopimaan siihen. esm. Holset t28 ? kokemuksia ( auto on rakenteilla ja hevosvoimia pitäs saavuttaa se 280-300 )
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9-5 Turbo
voitko ihan rehellisesti väittää että olet selaillut foorumia ja et ole löytänyt vastauksia kysymyksiisi?
hakusanalla "Holset t28" ei sitten kuulukkaan löytyä mitään...
joskus joku "viisas" sanonut että jos "viri" turboa hankkiessa tarvitsee kysyä että mikä holset? niin kannattaa jättää ne turbot sinne kauppaan...
hakusanalla "Holset t28" ei sitten kuulukkaan löytyä mitään...
joskus joku "viisas" sanonut että jos "viri" turboa hankkiessa tarvitsee kysyä että mikä holset? niin kannattaa jättää ne turbot sinne kauppaan...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Saab 9-5 Turbo
joo no muistun T28 valmistajan väärin mutta kuitenki tulitko aukoo päätä vai kertomaan kokemuksistalike_a_glove kirjoitti:voitko ihan rehellisesti väittää että olet selaillut foorumia ja et ole löytänyt vastauksia kysymyksiisi?
hakusanalla "Holset t28" ei sitten kuulukkaan löytyä mitään...
joskus joku "viisas" sanonut että jos "viri" turboa hankkiessa tarvitsee kysyä että mikä holset? niin kannattaa jättää ne turbot sinne kauppaan...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9-5 Turbo
kokeilitko hakua tai selata 10min foorumia?
tämä että halutaan ottaa 300hp ulos, on varmaan foorumin toistuvin topicin aihe...ihan henk.koht viitisen kertaa vastannu samat asiat ja 25 muuta varmaan ihan yhtä monta kertaa...
samat metodit käy kaikkiin saabin moniventtiilisiin turbo moottoreihin...
voisin toki kertoa sulle vaikka kymmenen eri tapaa miten se onnistuu...mutta kun et ole yksilöinyt sen kummemmin kysymystäsi niin varmasti saat vastauksia sen mukaan myös.
esimerkiksi...
paljonko olet valmis kuluttaamaan rahaa, aikaa ja hermoja?
onko paikkaa missä tehdä?
teetkö itse vai teetätkö kaikki jossain?
alkaako avautumaan?
ja en mä vittuile, turhauttaa vaan kun ei vaivauduta mitään itse tekemään asioiden eteen...
pahoittelut jos sain pahoitettua mielesi.
tämä että halutaan ottaa 300hp ulos, on varmaan foorumin toistuvin topicin aihe...ihan henk.koht viitisen kertaa vastannu samat asiat ja 25 muuta varmaan ihan yhtä monta kertaa...
samat metodit käy kaikkiin saabin moniventtiilisiin turbo moottoreihin...
voisin toki kertoa sulle vaikka kymmenen eri tapaa miten se onnistuu...mutta kun et ole yksilöinyt sen kummemmin kysymystäsi niin varmasti saat vastauksia sen mukaan myös.
esimerkiksi...
paljonko olet valmis kuluttaamaan rahaa, aikaa ja hermoja?
onko paikkaa missä tehdä?
teetkö itse vai teetätkö kaikki jossain?
alkaako avautumaan?
ja en mä vittuile, turhauttaa vaan kun ei vaivauduta mitään itse tekemään asioiden eteen...
pahoittelut jos sain pahoitettua mielesi.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Saab 9-5 Turbo
Pienkone korjaamo
Kaikki mahd. erikoistyökalut
nosturi
Monttu
Rahaa uppoo mitä uppoo 3 tonnia saa helposti upotettuu jos haluaa
Pikemminki kyselen mitä muita turboja suositellaa esm. Matalapaine turboa en haluasi
ja t25/t28/t30 olen miettiny mutta en tiedä onko kukaan muu asentanu omiin saabeihi ja mitä työ on vaatinu
Kaikki mahd. erikoistyökalut
nosturi
Monttu
Rahaa uppoo mitä uppoo 3 tonnia saa helposti upotettuu jos haluaa
Pikemminki kyselen mitä muita turboja suositellaa esm. Matalapaine turboa en haluasi
ja t25/t28/t30 olen miettiny mutta en tiedä onko kukaan muu asentanu omiin saabeihi ja mitä työ on vaatinu
Re: Saab 9-5 Turbo
Yli 300hp mennessä saat varautua vaihtamaan koneeseen ainakin männät. T7-koneiden männät eivät ole niin kestävät kuin vanhempien T5-koneiden.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saab 9-5 Turbo
Ja miksi teit uuden aiheen tästä?
Sullahan on jo oma aikaisempi topic.. 'Saab 9-5 viritys'
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=148973
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sullahan on jo oma aikaisempi topic.. 'Saab 9-5 viritys'
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=148973
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
#5824
93 B204
93 B204
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-5 Turbo
Tää threadi <3
Paras kuupavoorumi
Paras kuupavoorumi
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 9-5 Turbo
Maptun käyttää 300 hepan etanolisetissä Mitsun TD04HL15T#5 ahdinta. Mutta näkisin kuitenkin, että ehkä fiksumpi valinta olis TD04HL19T#6, niin ei jää heti pieneksi. Noihin mitsuihin löytyy hyvin öljy/vesiputket ja muutenkin saa cobrat jne sopimaan paljon pienemmällä vaivalla kuin vaikka johonkin Holsettiin.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Saab 9-5 Turbo
paralogiX kirjoitti:Ja miksi teit uuden aiheen tästä?
Sullahan on jo oma aikaisempi topic.. 'Saab 9-5 viritys'
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=148973
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
koska kukaan ei ole osannu muuta sanoa turboista ku mitsun turbo yms.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-5 Turbo
Kerroinhan minäkin siellä tarkkaa ahtimen mallia, suosittelin suuttimia, kytkintä ja pakoputkea sekä siellä mainittiin tehonkestosta (300hp) ja muutakin tietoa.
Jos luetun ymmärtäminen on vaikeeta niin kannattais jättää auto vakioksi koska virittäes hajoo aina paikat ennen aikojaan...
Jos luetun ymmärtäminen on vaikeeta niin kannattais jättää auto vakioksi koska virittäes hajoo aina paikat ennen aikojaan...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Saab 9-5 Turbo
en nyt ymmärrä miks aukoa päätä, en ole saanu mitään muita suosituksia kuin matalapine turboista. yksinkertainen kysymys ja pitää sekin vääntää vittuiluksi.
Kerrataan viellä onko kukaan asentanu saab 9-5 mitään muita kuin matalapaine turboja.
Eli semmoisia mitkä kerää painetta ja ei tukehdu kovilla kieroksilla niinkuin matalapine turbot.
Kerrataan viellä onko kukaan asentanu saab 9-5 mitään muita kuin matalapaine turboja.
Eli semmoisia mitkä kerää painetta ja ei tukehdu kovilla kieroksilla niinkuin matalapine turbot.
Re: Saab 9-5 Turbo
Käy ostamassa minun Garretin gt3071:llä piristetty Aero pois, kun siihen n.300hv tehoon tottuu alle puolessa vuodessa, niin jää tuo yksi vaihe välistä pois.
Jätä se 2.0t, vaikka talviautoksi.
Jätä se 2.0t, vaikka talviautoksi.
Re: Saab 9-5 Turbo
Huoh ehkä ihmiset eivät tajua korkea ja matalapaineen ahtimen eroja
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9-5 Turbo
paine erot ysifemmassa tehty softalla, ei ahtimella! ei nää mitään v*tun volvoja ole!
kaikissa muissa GT17 garrett paitsi 2,3 Iso Teessä ja Aerossa, joissa mitsu.
eli ei tajuta...
kaikki ahtimet rupeavat tukottamaan jossain vaiheessa...
kaikissa muissa GT17 garrett paitsi 2,3 Iso Teessä ja Aerossa, joissa mitsu.
eli ei tajuta...
kaikki ahtimet rupeavat tukottamaan jossain vaiheessa...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.