Volvo chockar med 500 hv
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Volvo chockar med 500 hv
Olis makeeta jos Saabiltakin tulisi seuraavan sukupolven 9-5:een kunnon tykki. Luulisi että GM:ltä löytyisi sopiva kone, esim V8, johon istutettaisiin Saabin turbo-osaaminen.
V......taa lukea noista Volvon R-peleistä, vaikka toi 500 hv:n malli onkin viripajan tekemä.
Vaikka henk koht reilu 200 hv on ihan riittävästi, merkin imagon kannalta lähtökohta on että mallistosta on tehokkaampi peli kuin Volvolla.
9-5 Nordic
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 37,00.html
V......taa lukea noista Volvon R-peleistä, vaikka toi 500 hv:n malli onkin viripajan tekemä.
Vaikka henk koht reilu 200 hv on ihan riittävästi, merkin imagon kannalta lähtökohta on että mallistosta on tehokkaampi peli kuin Volvolla.
9-5 Nordic
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 37,00.html
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Saab performance by Hirsch
Eikös tuo Saab performance by Hirsch 305hv ja 420Nm ole enemmän kuin Volvon-R malleissa? Minun käsittääkseni Volvossa on 300hv ja 400Nm. Ja Tonnareistahan revitään kanssa tuota 500hv. Mutta ymmärän kyllä pointtisi kun puhuit tuosta turbo v-8:sta 

-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Oma moka!!
Sori. En lukenut juttua ihan kokonaan
..siis Volvolla oli ihan "virallinen" viriversio siitä S60:sta,josta otetaan tuo 500hv. Mun moka 


Saabin passiivisuus alkaa ottamaan pikkihiljaa päähän. Reilu 200 heppaa oli vielä 1990 luvun alussa paljon mutta ei enää ritä mihinkään imagon kannalta ajatellen. Esimerkiksi 9-3 Sport Sedanista olisi alunpitäen täytynyt tuoda vähintään 250 heppainen malli, jotta Aero nimeä voitaisiin edes harkita. Nykyinen Aero jää ihan jalkoihin verrattuna muiden merkkien tehokkaimpiin malleihin( V#lvo T5, BMW 330, Audi A4 3.0) puhumattakaan S4 tai R malleista. Missä on Saabin 300hp/400Nm + kaltaiset mallit? Missä on Saabin neliveto?
Niin typerältä kuin se kuulostaakin, hyvin monet ihmiset rakentavat mielikuvansa tehokkaasta mallista ainoastaan 0-100 km/h kiihtyvyysarvon mukaan ja ei nuo Sport Sedan Aeron arvot enää nykyaikana ihmeellisiltä näytä.
Onko se niin h#lvetin vaikeaa tehdä tehokas ja täysin varusteltu sporttimalli(S4 tyyliin)
Hetken päästä saadaan todeta kuinka esim Mazdan, Hondan ja Toyotan kaltaiset merkitkin ovat tuoneet vastaavista malleistaan rivakampia pelejä markkinoille.. Sitten ihmetellään, miksi muilta ominaisuuksiltaan loistava Sport Sedan ei enää kiinnostakaan. Aamen. 
Niin typerältä kuin se kuulostaakin, hyvin monet ihmiset rakentavat mielikuvansa tehokkaasta mallista ainoastaan 0-100 km/h kiihtyvyysarvon mukaan ja ei nuo Sport Sedan Aeron arvot enää nykyaikana ihmeellisiltä näytä.
Onko se niin h#lvetin vaikeaa tehdä tehokas ja täysin varusteltu sporttimalli(S4 tyyliin)


-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
niinpä.....
Ei ole mitenkään voitollinen tuo Saabin tulos jos oikein muistan...
Uskoisin, että suurin syy erikoisempien mallien puutteeseen on se ettei Saabilla ole varaa kehitellä uusia tehokkaampia malleja, joiden imagoarvo voisi olla suuri mutta myyntimäärät vain marginaalisia.
Luulen, että enemmän keskitytään malliston laajentamiseen ja jos tulevaisuus alkaa näyttää valoisammalta eiköhän sieltä tule uusia erikoisempia Saabeja...
Volvo taas on Ford Motorin premium segmentin "valopilkku", joka tuottaa voittoa ja näin mahdollistaa uusien mallien tuomisen markkinoille.
Mutta joka tapauksessa täytyy toivoa, että kumpikin ruotsalaismerkki pysyy tuotannossa, että saadaan jatkossakin ajella AUTOILLA
En kyllä valittaisi jos tuollaisen 500 heppaisen S60:sen saisin
Uskoisin, että suurin syy erikoisempien mallien puutteeseen on se ettei Saabilla ole varaa kehitellä uusia tehokkaampia malleja, joiden imagoarvo voisi olla suuri mutta myyntimäärät vain marginaalisia.
Luulen, että enemmän keskitytään malliston laajentamiseen ja jos tulevaisuus alkaa näyttää valoisammalta eiköhän sieltä tule uusia erikoisempia Saabeja...

Volvo taas on Ford Motorin premium segmentin "valopilkku", joka tuottaa voittoa ja näin mahdollistaa uusien mallien tuomisen markkinoille.
Mutta joka tapauksessa täytyy toivoa, että kumpikin ruotsalaismerkki pysyy tuotannossa, että saadaan jatkossakin ajella AUTOILLA

En kyllä valittaisi jos tuollaisen 500 heppaisen S60:sen saisin

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Rommitommi kirjoitti:
Älkää kyseisen merkin ystävät vetäkö herneitä nenään, on se V#lvo ihan hyvä auto. Minulla on vain mielleyhtymä, että V#lvo=ruumisauto 
Näinhän se menee.. Lopettaisivat esimerkiksi sen juupas-eipäs leikin "katumaasturi" 9-7:n osalta, niin varmasti löytyisi rahaa vähän muuhunkin. Valehtelematta kolme kertaa ainakin erinäisten kirjoitusten mukaan kyseinen projekti aloitettu ja taas lopetettu. Huhupuheiden mukaan myös 9-X konseptin pohjalta suunnitellun tuotantomallin kehitystyö olisi lopetettu hyvin myöhäisessä vaiheessa. Ei varmaankaan ihan halpaa huvia. Voi kun GM myisi Saabin hieman osaavimpiin käsiin. GM ei muuta kuin tuhoa Saabin jahkailullaan.Uskoisin, että suurin syy erikoisempien mallien puutteeseen on se ettei Saabilla ole varaa kehitellä uusia tehokkaampia malleja, joiden imagoarvo voisi olla suuri mutta myyntimäärät vain marginaalisia.
Minulla on ollut periaatteena, että V#lvon kyytiin mennään sitten kun ollaan arkussa matkalla hautausmaalle. Nehän käyttävät niitä kartanovolvoja tuohon tarkoitukseen.Mutta joka tapauksessa täytyy toivoa, että kumpikin ruotsalaismerkki pysyy tuotannossa, että saadaan jatkossakin ajella AUTOILLA.


Ennenkuin sitä lisätehoa annetaan saisi vetotapa muuttua. Ok, onhan nyt nelikko tulossa, mutta se pitäisi tuoda näihin perusmalleihinkin.
Tuo 250hp alkaa olla aika katto etuvedolle, jos yhtään puhutaan tehon käytöstä muissakin kuin ohitustilanteissa. Ja talvella toki nelivedon hyödyt ulottuvat pitkälle päälle 150km/h:kin.
Mutta ei sillä, että ajaisin mielummin Aerolla, kuin Hirschin laittamalla Aerolla. Mutta mieluiten takavetoisella Hirschillä
Tuo 250hp alkaa olla aika katto etuvedolle, jos yhtään puhutaan tehon käytöstä muissakin kuin ohitustilanteissa. Ja talvella toki nelivedon hyödyt ulottuvat pitkälle päälle 150km/h:kin.
Mutta ei sillä, että ajaisin mielummin Aerolla, kuin Hirschin laittamalla Aerolla. Mutta mieluiten takavetoisella Hirschillä

STCF #3
hetki sitten luin Bilsportin Saab specialia taas pätkän eteenpäin
(ikinä ei ehdi lukee koko lehteä kun jo uusi tulee...
)
tuleva Saab 9-2X olisi nelivedolla ja 227hv turbomoottorilla
olisi Subarun kone + voimansiirto /sukua sille
siitähän se alkaa
300+hv isommalla turbolla jne...
KW inox-line alustasarjaa on jo Subaruun
ja viritysosia
ja...
(ikinä ei ehdi lukee koko lehteä kun jo uusi tulee...

tuleva Saab 9-2X olisi nelivedolla ja 227hv turbomoottorilla
olisi Subarun kone + voimansiirto /sukua sille
siitähän se alkaa
300+hv isommalla turbolla jne...
KW inox-line alustasarjaa on jo Subaruun
ja viritysosia
ja...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mä en taas omistaisi, saati ajaisi takavetoista Saabia. Se on yksi homma, mistä Saabin ei pitäisi koskaan tinkiä ja jos GM:n Bob "Bitch" sellaista joskus Saabilta vaatii, niin silloin pitäisi Peter Augustssonissa olla miestä haistattaa vSpeedou kirjoitti:Mutta mieluiten takavetoisella Hirschillä


Kun Saab aloitti vuonna 1947, ensimmäinen 92001 oli etuvetoinen ja siitä lähtien jokainen Saab on ollut etuvetoinen.
Varmaan sama "mielentila" tulisi bemaristille, joka kuvittelisi ajavansa etuvetoista Bemua, eli ei taitais oikein "kolahtaa" tosi bemumiehelle

Tosin Saabin neliveto olisi kyllä poikaa

No sitä odotellessa suditetaan noita eturenkaita

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Meitä on moneen junaanTurbo Sensonic kirjoitti:Mä en taas omistaisi, saati ajaisi takavetoista Saabia. Se on yksi homma, mistä Saabin ei pitäisi koskaan tinkiä ja jos GM:n Bob "Bitch" sellaista joskus Saabilta vaatii, niin silloin pitäisi Peter Augustssonissa olla miestä haistattaa vSpeedou kirjoitti:Mutta mieluiten takavetoisella Hirschillät
t koko "Bitchille".
Kun Saab aloitti vuonna 1947, ensimmäinen 92001 oli etuvetoinen ja siitä lähtien jokainen Saab on ollut etuvetoinen.
Varmaan sama "mielentila" tulisi bemaristille, joka kuvittelisi ajavansa etuvetoista Bemua, eli ei taitais oikein "kolahtaa" tosi bemumiehelle![]()
Tosin Saabin neliveto olisi kyllä poikaa![]()
No sitä odotellessa suditetaan noita eturenkaita

Itse en ainakaan panisi pahaksi jos tuo Viggen olisi takapotku!
Olisihan se kivaa jos voisi joskus viivalta lähettää ihan oikeasti.
Mutta kuten sanottu toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Hmm eli nää nelivedon kannattajat tykkää...Vigge kirjoitti: Mutta kuten sanottu toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä.

Siitä alkaa oleen pian 20 vuotta ku 175 kaakkinen satku tuli markkinoille ja sillon se oli rautaa. Tosia-asia on että Flagship-mallissa pitää olla vähintään 300hp nykypäivänä Eikä sitten mitään Gm koneitaa vaan kaivetaan pakasta se saabin oma V8.
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm
Toi oli joissain tonnarien nokalla. Ekan tonnarin 20v juhlavuonna voitas julkasta tollanen V8 upgrade kit. Oisko se sit vaikka STEG-8

Joku 250 heppainen 9-3SS olisi tuhonnut 9-5 aeron myynnin täysin. Nuo kaksi automallia ovat hyvin herkässä suhteessa toisiinsa. Olettaisinkin että seuraava 9-5 on entistä kalliimpi(ja hienompi).
Onhan tuosta haldex tyyppisestä Saabin nelivedosta ollut juttua jo vuosia siitä lähtien kun sopimus julkaistiin. Myös takaveto tullaan näkemään ilmeisesti 2-paikkaisessa urheiluautossa elleivät sitten tee sitä ennen uuden 9-5:n perusmallia takavetoiseksi.
Onhan tuosta haldex tyyppisestä Saabin nelivedosta ollut juttua jo vuosia siitä lähtien kun sopimus julkaistiin. Myös takaveto tullaan näkemään ilmeisesti 2-paikkaisessa urheiluautossa elleivät sitten tee sitä ennen uuden 9-5:n perusmallia takavetoiseksi.