Volvo chockar med 500 hv

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Volvo chockar med 500 hv

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Olis makeeta jos Saabiltakin tulisi seuraavan sukupolven 9-5:een kunnon tykki. Luulisi että GM:ltä löytyisi sopiva kone, esim V8, johon istutettaisiin Saabin turbo-osaaminen.
V......taa lukea noista Volvon R-peleistä, vaikka toi 500 hv:n malli onkin viripajan tekemä.
Vaikka henk koht reilu 200 hv on ihan riittävästi, merkin imagon kannalta lähtökohta on että mallistosta on tehokkaampi peli kuin Volvolla.

9-5 Nordic

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 37,00.html
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Saab performance by Hirsch

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Eikös tuo Saab performance by Hirsch 305hv ja 420Nm ole enemmän kuin Volvon-R malleissa? Minun käsittääkseni Volvossa on 300hv ja 400Nm. Ja Tonnareistahan revitään kanssa tuota 500hv. Mutta ymmärän kyllä pointtisi kun puhuit tuosta turbo v-8:sta :twisted:
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Oma moka!!

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Sori. En lukenut juttua ihan kokonaan :oops: ..siis Volvolla oli ihan "virallinen" viriversio siitä S60:sta,josta otetaan tuo 500hv. Mun moka :D
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

harmi että se saabin v-8 vapari ei toteutunut

funtsaa 4,0 ainakin kasvatettavissa oleva 32v v8 vapari

=> 400hv kadulle ilman viivettä laajalla rekisterillä 3000-7500rpm :)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Saabin passiivisuus alkaa ottamaan pikkihiljaa päähän. Reilu 200 heppaa oli vielä 1990 luvun alussa paljon mutta ei enää ritä mihinkään imagon kannalta ajatellen. Esimerkiksi 9-3 Sport Sedanista olisi alunpitäen täytynyt tuoda vähintään 250 heppainen malli, jotta Aero nimeä voitaisiin edes harkita. Nykyinen Aero jää ihan jalkoihin verrattuna muiden merkkien tehokkaimpiin malleihin( V#lvo T5, BMW 330, Audi A4 3.0) puhumattakaan S4 tai R malleista. Missä on Saabin 300hp/400Nm + kaltaiset mallit? Missä on Saabin neliveto?

Niin typerältä kuin se kuulostaakin, hyvin monet ihmiset rakentavat mielikuvansa tehokkaasta mallista ainoastaan 0-100 km/h kiihtyvyysarvon mukaan ja ei nuo Sport Sedan Aeron arvot enää nykyaikana ihmeellisiltä näytä.

Onko se niin h#lvetin vaikeaa tehdä tehokas ja täysin varusteltu sporttimalli(S4 tyyliin) :twisted: Hetken päästä saadaan todeta kuinka esim Mazdan, Hondan ja Toyotan kaltaiset merkitkin ovat tuoneet vastaavista malleistaan rivakampia pelejä markkinoille.. Sitten ihmetellään, miksi muilta ominaisuuksiltaan loistava Sport Sedan ei enää kiinnostakaan. Aamen. :D
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

siis tarvitaan

300hv Aero-R :)


Type-R
T5-R
....
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

T16 kirjoitti:siis tarvitaan

300hv Aero-R :)


Type-R
T5-R
....
Nyt puhutte asiaa. Ko. auton alusta suorastaan huutaa lisää voimaa pellin alle!
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

niinpä.....

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ei ole mitenkään voitollinen tuo Saabin tulos jos oikein muistan...
Uskoisin, että suurin syy erikoisempien mallien puutteeseen on se ettei Saabilla ole varaa kehitellä uusia tehokkaampia malleja, joiden imagoarvo voisi olla suuri mutta myyntimäärät vain marginaalisia.

Luulen, että enemmän keskitytään malliston laajentamiseen ja jos tulevaisuus alkaa näyttää valoisammalta eiköhän sieltä tule uusia erikoisempia Saabeja... :?:

Volvo taas on Ford Motorin premium segmentin "valopilkku", joka tuottaa voittoa ja näin mahdollistaa uusien mallien tuomisen markkinoille.

Mutta joka tapauksessa täytyy toivoa, että kumpikin ruotsalaismerkki pysyy tuotannossa, että saadaan jatkossakin ajella AUTOILLA :D

En kyllä valittaisi jos tuollaisen 500 heppaisen S60:sen saisin 8)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Rommitommi kirjoitti:
Uskoisin, että suurin syy erikoisempien mallien puutteeseen on se ettei Saabilla ole varaa kehitellä uusia tehokkaampia malleja, joiden imagoarvo voisi olla suuri mutta myyntimäärät vain marginaalisia.
Näinhän se menee.. Lopettaisivat esimerkiksi sen juupas-eipäs leikin "katumaasturi" 9-7:n osalta, niin varmasti löytyisi rahaa vähän muuhunkin. Valehtelematta kolme kertaa ainakin erinäisten kirjoitusten mukaan kyseinen projekti aloitettu ja taas lopetettu. Huhupuheiden mukaan myös 9-X konseptin pohjalta suunnitellun tuotantomallin kehitystyö olisi lopetettu hyvin myöhäisessä vaiheessa. Ei varmaankaan ihan halpaa huvia. Voi kun GM myisi Saabin hieman osaavimpiin käsiin. GM ei muuta kuin tuhoa Saabin jahkailullaan.
Mutta joka tapauksessa täytyy toivoa, että kumpikin ruotsalaismerkki pysyy tuotannossa, että saadaan jatkossakin ajella AUTOILLA.
Minulla on ollut periaatteena, että V#lvon kyytiin mennään sitten kun ollaan arkussa matkalla hautausmaalle. Nehän käyttävät niitä kartanovolvoja tuohon tarkoitukseen. :lol: Älkää kyseisen merkin ystävät vetäkö herneitä nenään, on se V#lvo ihan hyvä auto. Minulla on vain mielleyhtymä, että V#lvo=ruumisauto :D
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ennenkuin sitä lisätehoa annetaan saisi vetotapa muuttua. Ok, onhan nyt nelikko tulossa, mutta se pitäisi tuoda näihin perusmalleihinkin.

Tuo 250hp alkaa olla aika katto etuvedolle, jos yhtään puhutaan tehon käytöstä muissakin kuin ohitustilanteissa. Ja talvella toki nelivedon hyödyt ulottuvat pitkälle päälle 150km/h:kin.

Mutta ei sillä, että ajaisin mielummin Aerolla, kuin Hirschin laittamalla Aerolla. Mutta mieluiten takavetoisella Hirschillä ;)
STCF #3
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

hetki sitten luin Bilsportin Saab specialia taas pätkän eteenpäin
(ikinä ei ehdi lukee koko lehteä kun jo uusi tulee... :) )

tuleva Saab 9-2X olisi nelivedolla ja 227hv turbomoottorilla

olisi Subarun kone + voimansiirto /sukua sille

siitähän se alkaa
300+hv isommalla turbolla jne...
KW inox-line alustasarjaa on jo Subaruun
ja viritysosia
ja...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:Mutta mieluiten takavetoisella Hirschillä ;)
Mä en taas omistaisi, saati ajaisi takavetoista Saabia. Se on yksi homma, mistä Saabin ei pitäisi koskaan tinkiä ja jos GM:n Bob "Bitch" sellaista joskus Saabilta vaatii, niin silloin pitäisi Peter Augustssonissa olla miestä haistattaa v :evil: t :evil: t koko "Bitchille".

Kun Saab aloitti vuonna 1947, ensimmäinen 92001 oli etuvetoinen ja siitä lähtien jokainen Saab on ollut etuvetoinen.

Varmaan sama "mielentila" tulisi bemaristille, joka kuvittelisi ajavansa etuvetoista Bemua, eli ei taitais oikein "kolahtaa" tosi bemumiehelle :wink:

Tosin Saabin neliveto olisi kyllä poikaa :wink:
No sitä odotellessa suditetaan noita eturenkaita :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Speedou kirjoitti:Mutta mieluiten takavetoisella Hirschillä ;)
Mä en taas omistaisi, saati ajaisi takavetoista Saabia. Se on yksi homma, mistä Saabin ei pitäisi koskaan tinkiä ja jos GM:n Bob "Bitch" sellaista joskus Saabilta vaatii, niin silloin pitäisi Peter Augustssonissa olla miestä haistattaa v :evil: t :evil: t koko "Bitchille".

Kun Saab aloitti vuonna 1947, ensimmäinen 92001 oli etuvetoinen ja siitä lähtien jokainen Saab on ollut etuvetoinen.

Varmaan sama "mielentila" tulisi bemaristille, joka kuvittelisi ajavansa etuvetoista Bemua, eli ei taitais oikein "kolahtaa" tosi bemumiehelle :wink:

Tosin Saabin neliveto olisi kyllä poikaa :wink:
No sitä odotellessa suditetaan noita eturenkaita :wink:
Meitä on moneen junaan :lol:
Itse en ainakaan panisi pahaksi jos tuo Viggen olisi takapotku!
Olisihan se kivaa jos voisi joskus viivalta lähettää ihan oikeasti.

Mutta kuten sanottu toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä.
#1730
500whp.net member
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Vigge kirjoitti: Mutta kuten sanottu toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä.
Hmm eli nää nelivedon kannattajat tykkää... :wink:


Siitä alkaa oleen pian 20 vuotta ku 175 kaakkinen satku tuli markkinoille ja sillon se oli rautaa. Tosia-asia on että Flagship-mallissa pitää olla vähintään 300hp nykypäivänä Eikä sitten mitään Gm koneitaa vaan kaivetaan pakasta se saabin oma V8.
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm

Toi oli joissain tonnarien nokalla. Ekan tonnarin 20v juhlavuonna voitas julkasta tollanen V8 upgrade kit. Oisko se sit vaikka STEG-8 8)
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Joku 250 heppainen 9-3SS olisi tuhonnut 9-5 aeron myynnin täysin. Nuo kaksi automallia ovat hyvin herkässä suhteessa toisiinsa. Olettaisinkin että seuraava 9-5 on entistä kalliimpi(ja hienompi).

Onhan tuosta haldex tyyppisestä Saabin nelivedosta ollut juttua jo vuosia siitä lähtien kun sopimus julkaistiin. Myös takaveto tullaan näkemään ilmeisesti 2-paikkaisessa urheiluautossa elleivät sitten tee sitä ennen uuden 9-5:n perusmallia takavetoiseksi.
Vastaa Viestiin