TuuSaR kirjoitti:Mitäs toi kone tykkää tosta viikottaisesta dyno-rääkistä, eihän siinä käy edes ilmavirtaa joka viilentäisi paikkoja?
Dynon edessä on suuri fööni puhaltamssa ilmaa, auttaa edes vähän ja nyt on muutenkin kylmä. Huoneessa lämpötila 17 astetta.
Niin, auto ajettu dynossa nyt kolmesti, yhdellä noista kerroista ajettiin pariinkin otteeseen. Mun oma mielipide on se, että jos kone sinne kosahtaa, niin kyllä se kosahtaisi myös maantielle kesähelteillä ennen pitkää.
Asia on sitten erikseen jos autoa ei valvota dynossa, esim jätetään nakutukset kuutelematta ja seokset sikseen, eikä järjestetä riittävää jäähdytystä ajon aikana ja sen jälkeen. Tolla tyylillä saa kyllä männän nopiasti otsaan jos jotain menee pileen. Tästä samasta syystä päätin kekeyttää ensimmäisen dynoajon, kone kävi tuolloin pirun laihalla.
Harvoin olen kuullut että terve kone olisi dynoon sipannut, yleensä sitä edeltää jokin vika. Ollaan siis tarkkana. AM-worksin dyno kuulostaa hyvältä, mittareita saa kiinni niin paljon kun laki sallii. Ainoa ongelma on etten viitsi lähteä ajamaan monta sataa kilsaa yhden ajon takia. Tästä syytä joutuu tyytymään hieman puutteellisempaa mittakalustoon.