Merkkien poisto...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Merkkien poisto...

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Eli minkälainen homma ois "repiä" merkit 900i -89:n merkit takapaksista ja kenepellin kyljistä, onhan ne muuten pelkällä liimalla kiinni ettei ole niitä vanhankansan niittejä? :? 8) Mitä kaikkee hommaan tarvii?... :roll:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Merkit on kiinni 2-puoleisella teipillä. Irtoaa aika helposti ensin lämmittämällä ja sitten jollain lastalla kampeamalla. Ilman lämmitystä on kyllä maalipinta vaarassa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Siima on ihan hyvä väline irroitukseen.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

siin on vaan se ku maalipinta on kuitenkin hiukan auringon polttama niin jää jäljet niistä merkeistä.

omassa takakontissani on aika selvät saab ja 9000CD merkit vaikka merkit otettu syksyllä pois :)
BMW 525iA Touring Executive
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Mä vein mun tonnisen autocleaniin myllytykseen ja pyysin samalla poistaan merkit. Merkkien poistosta ei tullut yliinmääräisiä kustannuksia, eikä jäänyt minkään laisia jälkiä.. Kohtahan se on taas kevät tulossa ja pitä sadaa auto kiiltämään.. 8)
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Maalipinta ei ole (uskomatonta kyllä) haalistunut juuri yhtään... Maali on ihan vakio musta... 8)
Tuo siima patentti kuulostaa kaikkein terveimmältä... :)
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Muovilastalla

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Lähti mun merkit takakontista. Alla oli kiiltävä ei haalistunut maalipinta. Toisin kuin muu kontti.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla kontinkannesta myös merkit pois, ja muutaman vahauksen jälkeen ei enää eroa näy.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mun satkuun oli jäänyt takaluukkuun kiusallinen "palama" SF-tarrasta... en tiedä kauanko se oli ollut, ennen minulle tuloa se oli kuitenkin poistettu... mutta kyllä sen siinä aika selvästi näki, vahailuista huolimatta :(
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Jos maalipinta ei ole ihan hirvee paska, niin ihan käsin hiomavahalla onnistuu. Arat värit on tietysti aina arempia. Norm vaha ei oikein toimi vaikka onkin tyhjää parempi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Minkäslaisella tökötillä nuo merkeistä jääneet liimajämät saa poijes? :? Siis sellaista että maalipinta ei vahingoitu...
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

No sainpahan viimeinkin inspiraation repiä takaluukun merkit pois, ei muuten siima kestäny oli sen verran kovat liimat välissä, joten käärin puuriman kankaaseen laitoin sen peltiä vasten ja sen päältä vääntelin talttaruuvimeisselillä merkin irti, liimat lähti rapsuttelemalla mutta peltiin jäi vielä merkkien ääriviivat, no toivottavasti ne lähtee vahalla jos tässä viikonloppuna sais sen homman aikaiseksi...

EDIT: ei muuten ollut maalipinta yhtään sen kummempi merkkien alla kuin koko muu auto ja vakio maalit on pinnassa... :D
A.A
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Marras 05, 2003 10:59
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja A.A »

Liiman poistoon on ainakin ihan ok ainetta autoglymin tervan ja liiman poisto.

Pikkusen kun merkkiä lämmittää puhaltimella niin auttaa myös asiaa. Paras olisi jos taustapuolelta pääsisi lämmittämään niin silloin liima "sulaa" paremin.

Teräaseita kannattaa vältää esim. partakoneenterä, aina se kuitenki lipsahtaa...

Lopuksi hiomavahalla myllytys ja vaha päälle. Lievä jälki jää silti usein, jos oikein aurigon valos tarkasti katsoo. Tapauskohtasesti.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jatketaan styling & tuning-osiossa tätä juttua..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Omastani lähti 2.0t merkki ihan nykäisemällä irti ja mitään jälkiä ei jäänyt.

OT:huomioitavaa merkin poiston jälkeen on se että puskurissaroikkujat ovat vähentyneet n. 70%. Mistä johtunee ? Tiedä häntä... moni Saabbeja tuntematon tyyppi on kysynyt, onko 2.3t .. kun olen vastannut että 2.0t niin repliikki on ollut tyyliin ai-jaa, (semmoinenko vain). Fakta vaan on se että ennen tätä juuri julkistettua 2.8 V6:sta litratilavuus on ollut kaikissa SS malleissa 2.0 (mukaanlukien 1.8t, Aero, 1.8i:stä en tiedä).
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vastaa Viestiin