Merkkien poisto...
Merkkien poisto...
Eli minkälainen homma ois "repiä" merkit 900i -89:n merkit takapaksista ja kenepellin kyljistä, onhan ne muuten pelkällä liimalla kiinni ettei ole niitä vanhankansan niittejä? Mitä kaikkee hommaan tarvii?...
Mä vein mun tonnisen autocleaniin myllytykseen ja pyysin samalla poistaan merkit. Merkkien poistosta ei tullut yliinmääräisiä kustannuksia, eikä jäänyt minkään laisia jälkiä.. Kohtahan se on taas kevät tulossa ja pitä sadaa auto kiiltämään..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Muovilastalla
Lähti mun merkit takakontista. Alla oli kiiltävä ei haalistunut maalipinta. Toisin kuin muu kontti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Mun satkuun oli jäänyt takaluukkuun kiusallinen "palama" SF-tarrasta... en tiedä kauanko se oli ollut, ennen minulle tuloa se oli kuitenkin poistettu... mutta kyllä sen siinä aika selvästi näki, vahailuista huolimatta
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
No sainpahan viimeinkin inspiraation repiä takaluukun merkit pois, ei muuten siima kestäny oli sen verran kovat liimat välissä, joten käärin puuriman kankaaseen laitoin sen peltiä vasten ja sen päältä vääntelin talttaruuvimeisselillä merkin irti, liimat lähti rapsuttelemalla mutta peltiin jäi vielä merkkien ääriviivat, no toivottavasti ne lähtee vahalla jos tässä viikonloppuna sais sen homman aikaiseksi...
EDIT: ei muuten ollut maalipinta yhtään sen kummempi merkkien alla kuin koko muu auto ja vakio maalit on pinnassa...
EDIT: ei muuten ollut maalipinta yhtään sen kummempi merkkien alla kuin koko muu auto ja vakio maalit on pinnassa...
Liiman poistoon on ainakin ihan ok ainetta autoglymin tervan ja liiman poisto.
Pikkusen kun merkkiä lämmittää puhaltimella niin auttaa myös asiaa. Paras olisi jos taustapuolelta pääsisi lämmittämään niin silloin liima "sulaa" paremin.
Teräaseita kannattaa vältää esim. partakoneenterä, aina se kuitenki lipsahtaa...
Lopuksi hiomavahalla myllytys ja vaha päälle. Lievä jälki jää silti usein, jos oikein aurigon valos tarkasti katsoo. Tapauskohtasesti.
Pikkusen kun merkkiä lämmittää puhaltimella niin auttaa myös asiaa. Paras olisi jos taustapuolelta pääsisi lämmittämään niin silloin liima "sulaa" paremin.
Teräaseita kannattaa vältää esim. partakoneenterä, aina se kuitenki lipsahtaa...
Lopuksi hiomavahalla myllytys ja vaha päälle. Lievä jälki jää silti usein, jos oikein aurigon valos tarkasti katsoo. Tapauskohtasesti.
Omastani lähti 2.0t merkki ihan nykäisemällä irti ja mitään jälkiä ei jäänyt.
OT:huomioitavaa merkin poiston jälkeen on se että puskurissaroikkujat ovat vähentyneet n. 70%. Mistä johtunee ? Tiedä häntä... moni Saabbeja tuntematon tyyppi on kysynyt, onko 2.3t .. kun olen vastannut että 2.0t niin repliikki on ollut tyyliin ai-jaa, (semmoinenko vain). Fakta vaan on se että ennen tätä juuri julkistettua 2.8 V6:sta litratilavuus on ollut kaikissa SS malleissa 2.0 (mukaanlukien 1.8t, Aero, 1.8i:stä en tiedä).
OT:huomioitavaa merkin poiston jälkeen on se että puskurissaroikkujat ovat vähentyneet n. 70%. Mistä johtunee ? Tiedä häntä... moni Saabbeja tuntematon tyyppi on kysynyt, onko 2.3t .. kun olen vastannut että 2.0t niin repliikki on ollut tyyliin ai-jaa, (semmoinenko vain). Fakta vaan on se että ennen tätä juuri julkistettua 2.8 V6:sta litratilavuus on ollut kaikissa SS malleissa 2.0 (mukaanlukien 1.8t, Aero, 1.8i:stä en tiedä).
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR