Signaturen vaihto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Signaturen vaihto

Viesti Kirjoittaja peinu »

Piti tuohon signatureen lisätä tuo "mit SP Steg 1" kun siihen nyt on aihetta :P

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mitenkäs auto on kulkenut steg 1:llä :?: 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

hmm

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tuntuu rajulta 2 ekaa viikkoa, sitten suunnittelee jo 3 tason hankintaa :D :D eikös näin käynyt eräälle klubilaiselle :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tää on sen erään klubilaisen boksi :)

No, ei kauheeta muutosta näin ton T5 185hv:n jäljiltä. LPT:n jälkeen ero varmaan olisi huimempi.

Pikkasen herkemmin nousee ahdot ja loppujen lopuksi ylemmäksi. Räpätessä kyllä muuttuu agressiivisemmaksi. Jos en olisi käytettynä halvalla saanut, niin väittäisin, että ei anna rahoille vastinetta. Toisaalta aina riippuu keltä kysyy, on sitä varmaan kalliimmallakin vähemmän tehoja ostettu. Noh, ainakaan ei tarvii vaihtaa vakiolastua talveksi takaisin :)

Toisaalta vasta eilisiltanana laitettu ja kilsoja kertynyt vasta vähän toistakymmentä. Ei tuosta varmaan haittaakaan ole.

On muuten vm 96 ng900:lle tehty steg 2 lastu, eli 9-3 T5 miesten ei kannata turhaan karttaa vanmhempiakaan bokseja.
Kyljessä lukee "ej vss." Mitä mahtaa tarkottaa? Ainaskin cruise toimii normaalisti ja kaikki muukin mitä olen kerinnyt kokeilemaan. Ajoneston puuttumisen kokeiluun ei riitä "ammattitaito" ;)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Kyljessä lukee "ej vss." Mitä mahtaa tarkottaa? Ainaskin cruise toimii normaalisti ja kaikki muukin mitä olen kerinnyt kokeilemaan. Ajoneston puuttumisen kokeiluun ei riitä "ammattitaito" ;)
No se tarkoittaa sitä, että boksiin ei ole ohjelmoitu ajonestolaitetta VSS:ää, joka tuli vakioksi vuoden 1997 Saabien tehdasasennettuihin varashälyttimiin ja 9-3:een jopa ilman varashälytintä.

Kun autossasi on kiinni kyseinen boksi, niin ajonestolaite ei toimi.

Tässä tietoa ajonestolaitteesta ja Trionicin ajonestosta (Saabin WIS:istä):

Varashälytinjärjestelmän perustoiminnot

Ohjaus ja valvonta
Järjestelmän keskeinen komponentti on pääyksikkö (ohjausyksikkö), joka ohjaa järjestelmän kaikkia toimintoja.

Havainnointi
Hälyttimeen kuuluu useita komponentteja, jotka on auton johtosarjan kautta liitetty hälyttimen ohjausyksikköön. Nämä havaitsevat, jos autoon tehdään murto ja lähettävät tästä tiedon hälyttimen ohjausyksikölle.

Hälytyssignalointi
Hälytyksen laukeaminen tapahtuu äänellä hälyttimen äänitorvesta ja/tai valolla auton kaikista vilkusta.

3-piirikatkaisu (varashälytin)
Ilman VSS-järjestelmää olevan varashälyttimen ohjausyksikössä on "3-piirikatkaisu"-toiminto, joka kytkeytyy päälle hälytyksen lauetessa. Tämä estää moottorin käynnistämisen lukitsemalla auton käynnistystoiminnon, polttoaineen saannin ja moottorinohjausjärjestelmän.

Toiminnanesto (varashälytin ja VSS)
VSS-järjestelmällä varustetussa varashälyttimessä on "toiminnanesto"-toiminto, joka auton moottorinohjausjärjestelmän kautta aina estää auton asiaankuulumattoman käynnistämisen.

Käyttö
Käyttö, ts. varashälyttimen aktivointi ja passivointi tapahtuu kauko-ohjaimella. Markkina-alueella US/CA voidaan varashälytintä käyttää myös auton avaimella (avaintoiminto kuuluu vain ilman VSS-järjestelmää olevaan varashälyttimeen).

Hälyttimen tila
Hälyttimen tilan osoittamiseksi autossa on valodiodi. Se vilkkuu eri taajuuksilla tai palaa jatkuvasti tilanteesta riippuen.

Ohjelmointi/diagnoosi
Varashälyttimen ohjelmointiin ja diagnoosiin käytetään ISAT:ia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Signaturen vaihto

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:Piti tuohon signatureen lisätä tuo "mit SP Steg 1" kun siihen nyt on aihetta :P
Onnea uudelle "tuunarille" :D

No, toisilla sitä on vaan taasen vakiopelit... :(
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Signaturen vaihto

Viesti Kirjoittaja peinu »

93t sport kirjoitti:No, toisilla sitä on vaan taasen vakiopelit... :(
En tiedä pitäisikö nyt sääliä sua vai röyhistellä omaa rintaa.


Mistähän tuo VSS on lyhenne? Vehicle safety system?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Signaturen vaihto

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:
93t sport kirjoitti:No, toisilla sitä on vaan taasen vakiopelit... :(
En tiedä pitäisikö nyt sääliä sua vai röyhistellä omaa rintaa.


Mistähän tuo VSS on lyhenne? Vehicle safety system?
Heh, no tietty kumpaakin :D

VSS...hmm..."VarkaaltaSaabSuojassa" 8O :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin