Moottorin ylikoko laakerit

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Moi.laitan tänne vinkin mistä saa edullisesti saabin punametalli laakereita.alikokoja 1.5 mm asti runkosissa ,jotain myös kiertokangille.http://janicolracing.fi/kategoria/ford-162
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Tuolta ruotsin ukolta löytyy sitten parhaat nokka akseli ym.kanteen liityvä,kokokemusta on.http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9006,d.cWc
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Tuolta löytyy jm-saab ja rally cross autoihin osia.http://www.kyrkmotorsport.se/gallery_35.html
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Tuolta löytyy saab 9-3,900,99,96 alustat ja vaihteistoja ja lukkoja.vastaavat säköposti kyselyhin ja kokemusta on.http://www.sellholm.se/
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Laiton kun on tullut aina välillä sähköposti kyselyjä että mistäköhän löytyy viri osia.
nyt vaan niitä kilpureita tekemään eikä vain haaveiluja. :)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko tietoa mikä lukoissa on niin paljon parempaa että maksaa yli tuplaten Quaifen LSD lukkoihin verrattuna ?
Kiva lista luettavaa kylläkin, kiitokset !
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

esim.se saab 99 lukko muistaakseni zf valmistama ja myös muita uudemppiin.
lukot on levy lukkoja joissa on esijännitys (8-25kg) määrätty.kilpakäytössä tälläinen lukko on ainut oikea valinta.niin sanottu torseeni ei ole kunnon lukko.toimii siviili autossa mutta ei kilpurissa.levylukko myös käyttäytyy johdonmukaisesti ei vetele niin paljon.

lukoista voi laitta kyselyä ne mielellään on ainakin minulle vastaillut.ole myös tilanut sieltä jotain.iskareita ja lukon ja levyjä lukkoon.
[Jyri]
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 12:14
Paikkakunta: Toholampi

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja [Jyri] »

Hyviä vinkkejä!
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja nugge »

Alikoon laakereita ei "pitäis" ymmärtääkseni saabeihin laittaa... Ainakaa jos kestävän haluaa.

Aika monta Kampiakselia heittäny ite menee naarmujen takia.

Edit

ainaki stanu glycot ei ole tuolla yhtää sen halvempia ku fixuksella
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Moi.kokemusta pitkältä ajalta että akselin voi hioa ja kestää.ralli crossiin ja jm-käyttöön hiotaan kiertokankien kauloja jopa 5mm sivuun ja kestää.
niitä punametalli laakereita suosittelen onhan niissä laatu parempi.
ja noita esim.1.5mm alikoko runkoja ei saa muusta paikasta tietääkseni.

niitä 2.3 litrasen kampia ei kannata hukata roskiin ne voi kyllä käyttää uudestaan.
akseli on nimittäin takoteräs eikä niikuin esim.toyota 4aeg moottorin jossa vain pinta karkastu ei voi hijoa uudestaan.hyvän jos halutaan toyotan akselista kilpakäyttöön pitää se oikasta jo uutena että tulee hyvä.se ei käy ihan kotona ruuvipenkissä. :wink:
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Vielä siihen moottorin kestoon voi vaikuttaa siinä 16 vent.moottorissa että laitta kovat nostajat.muuten hukkaa öljynpainetta kannen kautta rutosti ja ei kestä.jos ei vielä riitä niin voi siihen tehdä paremman öljypumpun.
itsellä koto nurkassa 16v rossi moottori ilman turboa 268hv/290nm.8500rpm ja ei ole ollut ogelmia.ruotsista näitä löytyy volvoista pösöistä ym.jm saab 16v moottoria pyöritetty 9000rpm.ja vanha 8 tappi motestilla yli 10 000rpm.siinä jäi oma toyotan 4aeg 1.6 moottori taakse joka kierti 9400rpm/208hv.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Turbo käyttöön mäntiä myös saab.http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0599,d.d2s
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Täältä löytyy moottorin mittatilaus osat kaikki omien mittojen mukaan.männät,kankia,ventiilit tehdään italian poikien pajalla ym.
TMI EXPOALARIK DI RICCI
KONTINTIE 59 ,38800 JÄMIJÄRVI, FINLAND
ALV. N. FI 1816932-2
GSM O505207695
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottorin ylikoko laakerit

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

veini siekkinen kirjoitti:Täältä löytyy moottorin mittatilaus osat kaikki omien mittojen mukaan.männät,kankia,ventiilit tehdään italian poikien pajalla ym.
TMI EXPOALARIK DI RICCI
KONTINTIE 59 ,38800 JÄMIJÄRVI, FINLAND
ALV. N. FI 1816932-2
GSM O505207695
Tuolta saa myös navalinea kannentiivistettä irtoliekkirenkailla. Kestää painetta ns. riittävästi. CP/Carrillo osaa kannattaa kysyä http://www.autoshopracingengines.com/
Vastaa Viestiin