Katalysaattorista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Katalysaattorista

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Mitä eroa on jos katti on 100cel tai vaikka 400cel.
Ari 1622
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Katalysaattorista

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

100cel virtaa paremmin kuin 400cel.

Käytännössä siis mitä suurempi luku, sitä tiheämpi kenno ja parempi suodatuskyky, mutta suurempi vastapaine. Mitä pienempi luku, sitä avarampi kenno ja heikompi suodatuskyky, mutta pienempi vastapaine.

Lisäksi vielä keraaminen katalysaattorin kenno virtaa hieman huonommin kuin metallikenno.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Katalysaattorista

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

jefreitteri kirjoitti:100cel virtaa paremmin kuin 400cel.

Käytännössä siis mitä suurempi luku, sitä tiheämpi kenno ja parempi suodatuskyky, mutta suurempi vastapaine. Mitä pienempi luku, sitä avarampi kenno ja heikompi suodatuskyky, mutta pienempi vastapaine.

Lisäksi vielä keraaminen katalysaattorin kenno virtaa hieman huonommin kuin metallikenno.
OK kiitos informaatiosta.
Ari 1622
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Katalysaattorista

Viesti Kirjoittaja jusahh »

toinen merkintä on 100cpi, eli "Cells Per square Inch". Luku kuvaa siis, kuinka monta katalysaattorin solua mahtuu neliötuumalle. Mitä isompi luku, sen tihemäpi katalysaattori.

cel merkintä ei ole itselle tuttu.
EX: 9³SS BioPower
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Katalysaattorista

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Ei se taida mikään virallinen merkintä ollakaan. Cel tai Cell, molempia käytetään ja viitataan juuri sen kennon tiheyteen.
Eku
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 20:56
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Katalysaattorista

Viesti Kirjoittaja Eku »

Moniko cel:isiä katteja foorumin porukka on laittanut Stage 5 (tai vähän ripeämpiin) autoihin?

Nyt autossa on 100 cel kisakatti mutta katsastuksessa tämä ei saanut sympatiaa vaan tuli kutsu uusintanäyttöön asetustenvastaisesta putkistosta. Onneksi vain tuosta katista. :mrgreen:

Nyt pitäisi siis arpoa millaisen tuohon voi laittaa tilalle, tosin E-hyväksyttynä paras vaihtoehto taitaa olla 200 cel? Virtaus tietysti huononee, mutta toinen kysymys on että onko sillä vielä näillä tehoilla merkitystä.
Jäsen #6846
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Katalysaattorista

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Itsellä vakiokatti,leimalla..korvausputki joka helppo heittää tilalle 3"-2.5" putkistoon takaisin.Yhdellä simons vaimentimella. Stage6/7. Huomaa kyllä ainakin eron äänissä ja tehoissa onko vakiokatti vai ei ollenkaan.. :)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Re: Katalysaattorista

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Bilteman 200cel katti on mennyt parikertaa läpi omassa autossa.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Vastaa Viestiin