Katalysaattorista
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Viggen"
- Viestit: 598
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Katalysaattorista
100cel virtaa paremmin kuin 400cel.
Käytännössä siis mitä suurempi luku, sitä tiheämpi kenno ja parempi suodatuskyky, mutta suurempi vastapaine. Mitä pienempi luku, sitä avarampi kenno ja heikompi suodatuskyky, mutta pienempi vastapaine.
Lisäksi vielä keraaminen katalysaattorin kenno virtaa hieman huonommin kuin metallikenno.
Käytännössä siis mitä suurempi luku, sitä tiheämpi kenno ja parempi suodatuskyky, mutta suurempi vastapaine. Mitä pienempi luku, sitä avarampi kenno ja heikompi suodatuskyky, mutta pienempi vastapaine.
Lisäksi vielä keraaminen katalysaattorin kenno virtaa hieman huonommin kuin metallikenno.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Katalysaattorista
OK kiitos informaatiosta.jefreitteri kirjoitti:100cel virtaa paremmin kuin 400cel.
Käytännössä siis mitä suurempi luku, sitä tiheämpi kenno ja parempi suodatuskyky, mutta suurempi vastapaine. Mitä pienempi luku, sitä avarampi kenno ja heikompi suodatuskyky, mutta pienempi vastapaine.
Lisäksi vielä keraaminen katalysaattorin kenno virtaa hieman huonommin kuin metallikenno.
Ari 1622
Re: Katalysaattorista
toinen merkintä on 100cpi, eli "Cells Per square Inch". Luku kuvaa siis, kuinka monta katalysaattorin solua mahtuu neliötuumalle. Mitä isompi luku, sen tihemäpi katalysaattori.
cel merkintä ei ole itselle tuttu.
cel merkintä ei ole itselle tuttu.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Viggen"
- Viestit: 598
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Katalysaattorista
Ei se taida mikään virallinen merkintä ollakaan. Cel tai Cell, molempia käytetään ja viitataan juuri sen kennon tiheyteen.
Re: Katalysaattorista
Moniko cel:isiä katteja foorumin porukka on laittanut Stage 5 (tai vähän ripeämpiin) autoihin?
Nyt autossa on 100 cel kisakatti mutta katsastuksessa tämä ei saanut sympatiaa vaan tuli kutsu uusintanäyttöön asetustenvastaisesta putkistosta. Onneksi vain tuosta katista.
Nyt pitäisi siis arpoa millaisen tuohon voi laittaa tilalle, tosin E-hyväksyttynä paras vaihtoehto taitaa olla 200 cel? Virtaus tietysti huononee, mutta toinen kysymys on että onko sillä vielä näillä tehoilla merkitystä.
Nyt autossa on 100 cel kisakatti mutta katsastuksessa tämä ei saanut sympatiaa vaan tuli kutsu uusintanäyttöön asetustenvastaisesta putkistosta. Onneksi vain tuosta katista.
Nyt pitäisi siis arpoa millaisen tuohon voi laittaa tilalle, tosin E-hyväksyttynä paras vaihtoehto taitaa olla 200 cel? Virtaus tietysti huononee, mutta toinen kysymys on että onko sillä vielä näillä tehoilla merkitystä.
Jäsen #6846
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Katalysaattorista
Itsellä vakiokatti,leimalla..korvausputki joka helppo heittää tilalle 3"-2.5" putkistoon takaisin.Yhdellä simons vaimentimella. Stage6/7. Huomaa kyllä ainakin eron äänissä ja tehoissa onko vakiokatti vai ei ollenkaan..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Katalysaattorista
Bilteman 200cel katti on mennyt parikertaa läpi omassa autossa.
9000 aero -97, 9000 cde -96