Eli tämän saappaan hienon apc-järjestelmän "lastutuksesta" kyselisin. Haku ei antanut riittävää vastausta.
Kaikki tietysti ymmärtävät, että kun sellaisen chipin hommaa, niin sitten mennään kovaa ja tehoja tulee x määrä lisää. Mutta miten homma käytännössä toimii? Eli mitä se chippi muuttaa? Muuttuuko polttoaine- tai sytkäkartat, vai päästetäänkö moottori vain lähemmäs nakutusrajaa, ts. jätetään "turva-alue" pois?
Kaikki informaatio otetaan innolla vastaan, kun koitan vähän ymmärtää mistä on kyse, ennenkuin alan mitään lastua laittamaan.
Harri
"lastutuksesta"
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Ensimmäinen kysymys on se, että onko autossasi DI/APC -systeemi, vai pelkkä APC.. Jos on pelkkä APC, ei kannata hankkia mitään APC lastua, vaan muuttaa sitä boksia itse. Vaihtaa pari vastusta ja säätää paria potentiometriä, niin saa puoli-ilmaisen virityksen, joka ajaa saman asian kuin nämä lastutkin. Ruiskupuolelle lastu onkin sitten syytä hankkia jos meinaa enemmän ahtaa.
No, alkaahan se selvitä, kun tarpeeksi kaivelee.
Eli olenko oikeassa; 90-9? malleissa, joissa on LH 2.4, hoitaa sama ohjainlaite sekä polttoaineen että ahtopaineen annostelun? Ja sytkä on sitten vielä omalla boksilla? Ja ainakin SP:n setteihin näyttää tulevan molemmat, polttoaine- ja APC- piirit mukaan.
Mutta miten tällainen systeemi (DI/APC) toimii TEORIASSA, jos laittaisi bleed-venttiilin hukkaportin kellon ohjaukseen? Eli laskeeko ne ahtopaineet joka tapauksessa, kuten alunperin on tarkoitettukin vai saako sillä bleedillä hilattua niitä vähän ylemmäs? Tiedän, että näissä korkeapuristeissa tuo ei ole kovin fiksua, mutta tämä onkin enemmän teoreettinen kysymys.
Harri
Eli olenko oikeassa; 90-9? malleissa, joissa on LH 2.4, hoitaa sama ohjainlaite sekä polttoaineen että ahtopaineen annostelun? Ja sytkä on sitten vielä omalla boksilla? Ja ainakin SP:n setteihin näyttää tulevan molemmat, polttoaine- ja APC- piirit mukaan.
Mutta miten tällainen systeemi (DI/APC) toimii TEORIASSA, jos laittaisi bleed-venttiilin hukkaportin kellon ohjaukseen? Eli laskeeko ne ahtopaineet joka tapauksessa, kuten alunperin on tarkoitettukin vai saako sillä bleedillä hilattua niitä vähän ylemmäs? Tiedän, että näissä korkeapuristeissa tuo ei ole kovin fiksua, mutta tämä onkin enemmän teoreettinen kysymys.
Harri
bleedillä saat nostettua paineita.
meillä on toi yhdistelmä speedpartsin lastu ja bleed
ahdot nostettu sinne 1.1-1.2 tienoille, hyvin toimii.
ite en ole mikään expertti, mutta kandee varmaan miettiä ennen tuota paineen nostoa, että mitä tapahtuu koneelle kun paineet nousee...
ettei käy poks
meillä on toi yhdistelmä speedpartsin lastu ja bleed
ahdot nostettu sinne 1.1-1.2 tienoille, hyvin toimii.
ite en ole mikään expertti, mutta kandee varmaan miettiä ennen tuota paineen nostoa, että mitä tapahtuu koneelle kun paineet nousee...
ettei käy poks
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Eli sitä juuri pelkään, että APC ei saa järkevästi laskettua paineita tarvittaessa, vaan lyö sitten kerralla soppahanat kiinni... Mutta varmaan jos saisi silleen nätisti vaikka tuonne 1 barin tuntumaan nuo paineet, niin tuntuisi ettei vielä ongelmia tulisi...?
Entä jos laskee vähän peruspaineita tuon bleedin säätämisen jälkeen? Onko APC:llä joku tietty painemäärä jonka se voi nostaa (esim perus + 0,4 tjsp...), tällöinhän se koko bleedin idea menisi hukkaan...
Hitto, kun ei tajua tuosta APC-systeemistä vielä hirveästi, mutta eiköhän se tästä ala rakentua
.
Entä jos laskee vähän peruspaineita tuon bleedin säätämisen jälkeen? Onko APC:llä joku tietty painemäärä jonka se voi nostaa (esim perus + 0,4 tjsp...), tällöinhän se koko bleedin idea menisi hukkaan...
Hitto, kun ei tajua tuosta APC-systeemistä vielä hirveästi, mutta eiköhän se tästä ala rakentua
