Tuli tossa viime viikon loppupuolella oman auton tukkoisuudesta johtuen mietittyä virisettien pakokaasupäästö -asiaa ja nimenomaan sitä, että kuinka nuo virisetit yleensäkin läpäisevät pakokaasupäästöt.
Asia taitaa olla harvinaisen yksinkertainen:
lambda -anturi kontrolloi Trionicissa ilma-polttoaine -seosta 3000 rpm:ään tai 0.5 barin ahtopaineeseen saakka. Pakokaasupäästötestit tehdään tyhjäkäynnillä (900-1000 rpm) ja 2000 rpm:llä. Jos autossa on kiinni toimiva katalysaattori, niin tällöin auton pitäisi mennä läpi pakokaasupäästöistä, mikäli lambda -anturi toimii moitteettomasti.
Kun mennään yli 3000 rpm:n ja/tai 0.5 barin ahtopaineen, niin silloin lambda -toiminto tutkii ainoastaan Trionicin muistissa olevaa lambda -arvoa.
Mikäli autossa on katalysaattori, joka kestää auton päästöt (sportkat noin 270 hv:aan saakka, siitä eteenpäin racekat), niin auton pitäisi mennä helposti läpi pakokaasupäästömittauksesta.
Virisettien pakokaasupäästöt
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Virisettien pakokaasupäästöt
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007