Ta technix coilover
Re: Ta technix coilover
Aivan.. eipä ole kukaan raportoinut kokemuksia
Olis tosiaan kiva kuulla.
Olis tosiaan kiva kuulla.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Ta technix coilover
Onhan näitä laiteetu useisiin femmoihin täällä ja ruotsissa. Muutamalta ruotasalaiselta harrastajalta olen kuullut ihan positiivista palautetta.
Joka on ollut tyyliin "ok hinta-laatu suhde".
Itte meinasin kyllä että laitan joko nykyiseen tai seuraavaan saabbiin tuon ta-techin setin...
Ei se ole varmasti konin tai d2 tasoinen mutta maksaakin vain kolmanneksen....
Joka on ollut tyyliin "ok hinta-laatu suhde".
Itte meinasin kyllä että laitan joko nykyiseen tai seuraavaan saabbiin tuon ta-techin setin...
Ei se ole varmasti konin tai d2 tasoinen mutta maksaakin vain kolmanneksen....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Ta technix coilover
itellä vm00 aerossa Ta technix b-vectran coiloverit. Asennus tosiaan aika heittämällä meni. Edessä kääntölaakerit jää vähän erikoisesti, eivät tahdo vastata kunnolla jousien vastinkappaleisiin... Ajossa suht jämäkät eivätkä jää pomppimaan
Saab 9-5 aero -00
Re: Ta technix coilover
Onkos näitä eksynyt lisää femman alle ? Minkäläiset kokemukset on, saako laskettua tarpeeksi alas ? Kahden vaiheilla ostaakko coiloverit vai b8+eibach kombo. TA:ssa olis ainaki hinta kohillaan vs. D2
OG 9-5 -02 B234/B235
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
OG 9-5 -97 HX35 PRO MFS
Re: Ta technix coilover
Itse harkitsin myös coilover ja Eibach + Bilstein B8 välillä ja päädyin jälkimmäiseen.
Näin viikon käytön jälkeen ei kyllä löydy pahaa sanottavaa tuosta Eibach + B8 setistä, päinvastoin.
Hieman harmittaa että olosuhteiden pakosta oli samassa yhteydessä pakko laittaa talvipyörät alle -> ei päässyt suoraan vertailemaan muutosta kun on selvästi löysempirunkoiset renkaat alla.
Aikaisemmin alla oli K-sportin coiloverit. Ei nekään huonot olleet, mutta kyllä mukavuudessa uusi alusta vie voiton selvästi.
Näin viikon käytön jälkeen ei kyllä löydy pahaa sanottavaa tuosta Eibach + B8 setistä, päinvastoin.
Hieman harmittaa että olosuhteiden pakosta oli samassa yhteydessä pakko laittaa talvipyörät alle -> ei päässyt suoraan vertailemaan muutosta kun on selvästi löysempirunkoiset renkaat alla.
Aikaisemmin alla oli K-sportin coiloverit. Ei nekään huonot olleet, mutta kyllä mukavuudessa uusi alusta vie voiton selvästi.
Jäsen #6846
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
Re: Ta technix coilover
Mites muutoskatsastus femmaan kun tuv papereissa lukee vain opel vectra b ? Saako jostain laput että käy femmaan ettei inssi rupee itkee muutoskatsastaessa ?
Ex- Saab 9-5 2.0t -99 Biopower stage 1 By Nappe
Yamaha FZR600 Streetfighter
Yamaha FZR600 Streetfighter
Re: Ta technix coilover
Ei taida tarvita TÜV papereita, täytyy olla pyöränsuuntausraportti, jossa kaikki arvot on esim. valmistajan ilmoittamissa rajoissa, alustasarja millä mitattu mainittuna, mittaja jne. Vaihtoehtoisesti valmistajan antamat ohjearvot käy myös.
Tämän ainakin google löyti heti haku sanoilla alustasarjan muutoskatsastus 2017:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955 ... io_2_0.pdf
Tämän ainakin google löyti heti haku sanoilla alustasarjan muutoskatsastus 2017:
https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955 ... io_2_0.pdf
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ta technix coilover
Jees, tais olla muutama vuos sitten kun vaati katsastusmies et pitää olla todistus mistä ilmenee maahantuojalta/myyjältä että alusta soveltuu kyseiseen autoon. Nämähän tiedot näkyi tuv lapustakin. Sain eilen myyjältä lapun mailii missä oli todistus että käy saabiin ja osien nrot.
Toivottavasti joku paja saa säädettyy kulmat arvoihi et passaa muutoskatsastukseen säätöraportti sit
Nykyään voi luottaa mihinkään puljuun oikein enää noissa että tekis kunnolla.
Toivottavasti joku paja saa säädettyy kulmat arvoihi et passaa muutoskatsastukseen säätöraportti sit
Nykyään voi luottaa mihinkään puljuun oikein enää noissa että tekis kunnolla.
Ex- Saab 9-5 2.0t -99 Biopower stage 1 By Nappe
Yamaha FZR600 Streetfighter
Yamaha FZR600 Streetfighter
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 18, 2015 17:58
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ta technix coilover
Itsellänikin kyseinen sarja 01 Aeron alla. Aikalailla ongelmitta sen sai paikalleen jumpattua, jopa ilman asennuskaljoja tms. Ensimmäisellä konttorilla muutoskatsastuksen kanssa tuli juurikin ongelmia tuon TÜV-lapun kanssa, kun siinä oli pelkät Opelin tiedot; maahantuojalla kun ei ollut olemassa sarjasta Saabin omia TÜV-lappuja. Laitoin sähköpostia maahantuojalle ja sain pelkästään maahantuojan todistuksen alustasarjan sopivuudesta Saabiin. Kävin sitten toisella konttorilla kyselemässä asiaa, ja he ottivat kopiot TÜV-lapusta (Opel), sekä maahantuojan todistuksesta, jotka toimittivat heidän muutoskatsastajalleen (ei ollut enää töissä kyseisenä päivänä).
Seuraavana päivänä kyseinen muutoskatsastaja soitti minulle heti aamusta ja sanoi ettei näe ongelmaa miksei laput kelpaisi tähän autoon. Samalla uteli että onko pyöränkulmat säädetty, ja varattiin aika samalle päivälle. Autosta sai ihan hyvän korkuisen ainakin omaa ajamista varten, tosin jos keulasta laskee säädöt alimmilleen niin kannattaa etupönttöä hieman litistää ruuvipenkissä/paukuttaa vasaralla lyttyyn. Ainakin omassani tuolla mossemiehen 3" röörillä Simonsin pieni etupönttö kuori akselinostimesta maalit veke.
Seuraavana päivänä kyseinen muutoskatsastaja soitti minulle heti aamusta ja sanoi ettei näe ongelmaa miksei laput kelpaisi tähän autoon. Samalla uteli että onko pyöränkulmat säädetty, ja varattiin aika samalle päivälle. Autosta sai ihan hyvän korkuisen ainakin omaa ajamista varten, tosin jos keulasta laskee säädöt alimmilleen niin kannattaa etupönttöä hieman litistää ruuvipenkissä/paukuttaa vasaralla lyttyyn. Ainakin omassani tuolla mossemiehen 3" röörillä Simonsin pieni etupönttö kuori akselinostimesta maalit veke.
9-5 Aero -01 BioPower JC Performance Stage 3
Ex NG900 -98 2.0
#6708
Ex NG900 -98 2.0
#6708
Re: Ta technix coilover
Onkohan kukaan onnistuneesti asentanut tätä?
http://www.tuningdesign.net/product/558 ... -5-vm02-06
Lähinnä kiinnoistaisi että millaisen muunnoskappaleen joutuisi väsäilemään
http://www.tuningdesign.net/product/558 ... -5-vm02-06
Lähinnä kiinnoistaisi että millaisen muunnoskappaleen joutuisi väsäilemään
Re: Ta technix coilover
Mulla on -02 Airossa tuo. Yläpäässä ooppelin kääntölaakerit ja -04 primeran lautaset. Välissä alumiinista sorvattu sovite. Voin laittaa kuvia sähköpostiin tai whatsappiin kun en osaa niitä tänne liittää. Onnistuu vakio lautasillakin jos sorvaa sovitteen kääntölaakerin ja jousen väliin. Iskarissa on sen verran lyhyt kierre, että joutuu sorvaamaan tavaraa pois yläpäästä, että kierre yltää läpi.
ääni on voimaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Ta technix coilover
Onko takapää teillä ollut toimiva noissa sarjoissa ?
Onko riittävän jämäkkä ?
Vai pohjaako helposti kun reilummin madallettu...
Onko riittävän jämäkkä ?
Vai pohjaako helposti kun reilummin madallettu...
Re: Ta technix coilover
Meidän 9-5:een laitettiin tänään nuo TA-Technixin coiloverit. https://www.mrtuning.se/modellanpassat/ ... 1998-2001/
Asennus meni kuulemma suht kivuttomasti, mutta kuskin puolen etupäässä kuuluu natinaa. Ääntääkö se jousi siellä vai jäikö yläpää huonosti? Miten teillä nämä ovat asettuneet?
Asennus meni kuulemma suht kivuttomasti, mutta kuskin puolen etupäässä kuuluu natinaa. Ääntääkö se jousi siellä vai jäikö yläpää huonosti? Miten teillä nämä ovat asettuneet?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Ta technix coilover
Löytyykö jollain femmaan tuv paperit, ei löytynyt kuin vectran paperit. Auto siis 2001 femma ja alusta toi ta-techin coiloverit.
Saab NG900 2.3 se cabriolet 1995
Saab 9-5 2.3T sedan 2006
Saab 9-5 2.3T sedan 2006
Re: Ta technix coilover
Tää sarja kyl kiinnostais, lähinnä ton säädettävyyden takia. Toi TUV lappu on vähän hankala, miten sen kanssa sitte käykään. Miten ton sopivuuden kanssa mahtaa sitten olla 2000 9-5, vähän ristiriitasia mielipiteitä lukenut
Saab 9-5 Aero -00, 350hv
viewtopic.php?f=29&t=192470
viewtopic.php?f=29&t=192470