Hukkaportti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Hukkaportti

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Viisaammat, valaiskaa tietämätöntä.

Kysymys kuulu avaako magneettivena hukkaportin ja jousi sulkee vai
miten homma käytännössä toimii. Lisäksi onko Ecu:lla tiedossa hukkaportin asema vai olettaako se että tietyn suuruinen muutos magneettivenan syöttövirrassa avaa porttia tietyn matkan?
Jos asema tietoa ei ole niin miten ihmeessä otetaan huomioon ajan saatossa tule portin jäykistyminen. Vai ohjataanko porttia niin että sitä avataan niin paljon että paineet saadaan putoamaan halutulle tasolle?

Ja nyt omaa syljen tuomaa tarinaa.

Jos joskus tulee tarve vaihtaa jäykempi jousi hukkaporttiin niin vaikuttaako tämä myös portin aukeamiseen? Mielestäni näin ei pitäis olla, jos portin asento mitataan jostain käsin. Kireämmän jousen vaikutus näkyisi tällöin ainostaa sulkeutumisessa = sulkeutuu nopeammin. Portti aukeaa mutta se avaaminen tarvitsee enemmän virtaa kuin mitä orkkis jousen kanssa olettaen ettei jousta ole mitoitettu todella jäykäksi.

Jos koko teoria portin toiminnasta ontuu niin unohtakaa edellinen löpinä ja kertokaa miten asia todellisuudessa on :lol:
#1730
500whp.net member
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Magneettiventtiili avautuessaan päästää painetta hukkaportin kellolle joka saadaan turbon painepuolelta. Tämä avaa kelloa joka taas avaa hukkaportin päästäen pakokaasua virtaamaan ohi turbiinin->ahtopaine laskee. Ahtopaineen laskiessa myös kello sulkeutuu jolloin paine alkaa jälleen nousta. Tämä kun tehdään tasaisissa sykleissä saadaan ahtopaine halutuksi yms.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Bleeder

Viesti Kirjoittaja Eski »

Olen nähnyt yhdessä GM900 Turbossa sellaisen virityksen, että magneettiventtiilin perään oli laitettu ns. bleeder-venttiili, jolla Trioniccia hämätään pitämään hukkaportti kiinni vähän pidempään -> ahtopaineet nousee ylemmäs. Onkohan tällainen ratkaisu kovin terveellinen nakutuksen kannalta..? Eikös vakioboksilla tule cutofferi vastaan jossain 1,1 barin tuntumassa?
Vastaa Viestiin