Uusi Tekniikan Maailma!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Uusi Tekniikan Maailma!!

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Uudessa Tm:ssä joka tuli tänään kauppoihin ja tilaajille oli juttua Saabin hirsch virisarjasta..en kerinnyt lukemaan vielä, mutta kuva oli aika räheeeeee :D
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hmmm, missäköhän mun TM on... :roll:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

pade900 kirjoitti:Hmmm, missäköhän mun TM on... :roll:
Lahteen ainaskii tuli tänään ko. teos.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Oli kyllä positiivinen artikkeli..muistelen tuulilasin vastaavassa testissään moittineen "tehoa olevan liikaa" yms mussutusta..opetelkaa ajamaan :)

(provosoinko?)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

pertti666 kirjoitti:Oli kyllä positiivinen artikkeli..muistelen tuulilasin vastaavassa testissään moittineen "tehoa olevan liikaa" yms mussutusta..opetelkaa ajamaan :)

(provosoinko?)
Joo, se että todetaan että "tehoa on liikaa" on pappojen mussutusta, sitähän ei edes teoriassa voi olla liikaa :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Noniin tulihan se TM vihdoin :P Ei hassumman olonen kyl toi Hirssi, ihan kivasti taitaa menohaluja löytyy :D
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Mikähän ois ollu vaimon ilme,ku oisin näyttäny kuvaa viri 9-5 TM:stä ja sanonu ett tuommonen meillekkin,ku tuo vanha ei jaksa enää oikein kulkea kunnolla yli 250km\h.Päätin olla kuiteski hiljaa.
(itsesuojeluvaisto taitaa toimia vähitellen)
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Heips!
Kai huomasitte TM:ssa pikku jutun Ruotsin kestävyysajokisoihin tehdystä 9-3SS? Tuollaisia haluaisin näkeväni enemmänkin.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

pertti666 kirjoitti:Oli kyllä positiivinen artikkeli..muistelen tuulilasin vastaavassa testissään moittineen "tehoa olevan liikaa" yms mussutusta..opetelkaa ajamaan :)

(provosoinko?)
Joo muistan mäkin artikkelin. Tuskin kenenkään kuljettajan mielestä tehoja on koskaan liikaa ja panee pahaksensa jos niitä on reservissä. Papparaiset todennäköisesti polki innoissaan kaasu pohjassa ja siksi moittivat repivää kulkua. Vaan pakkoko niitä tehoja on käyttää jos tuntuu että parisataa hevosvoimaa vähemmän piisaa, olisivat antaneet ko hirssin sellaisen henkilön koeajettavaksi joka arvostaa tehoja. Aikas hölmöä arvostella tehokkaaksi tehtyä autoa että tehoa on liikaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Nyt kyllä joku suuttuu mutta eihän tuo hirssi ainakaa0-100km/h ole mikään alytön supertykki kun tehdas ilmoittaa 6.4s mutta mittauksisa ei ole päässyt kuin 6.7s aikoihin ja tehoa on kuitenkin niinkin paljon! Jutun pointti: Uudet autot painaa liika!
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

jarska kirjoitti:Nyt kyllä joku suuttuu mutta eihän tuo hirssi ainakaa0-100km/h ole mikään alytön supertykki kun tehdas ilmoittaa 6.4s mutta mittauksisa ei ole päässyt kuin 6.7s aikoihin ja tehoa on kuitenkin niinkin paljon! Jutun pointti: Uudet autot painaa liika!
TÖÖT, väärin:
automaatille jota tm:n paapat testasivat ilmoitetaan 6,6s, siis huimat 0,1 jäätiin ilmoitetusta
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Tärkeätä muistaa..

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tärkeätä muistaa on se että ei etuvetoinen vaikka siinä olisi tehoa kuinka paljon tahansa kiihdy samanlailla paikoiltaan kun taka tai neliveto 8)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Tärkeätä muistaa..

Viesti Kirjoittaja Vigge »

-valomerkki- kirjoitti:Tärkeätä muistaa on se että ei etuvetoinen vaikka siinä olisi tehoa kuinka paljon tahansa kiihdy samanlailla paikoiltaan kun taka tai neliveto 8)
Ja ei varsinkaa silloin jos vääntö on rajoitettu alavaihteilla yhtä suureksi kuin mitä 2.0 vaparissa. :lol:
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Tärkeätä muistaa..

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
-valomerkki- kirjoitti:Tärkeätä muistaa on se että ei etuvetoinen vaikka siinä olisi tehoa kuinka paljon tahansa kiihdy samanlailla paikoiltaan kun taka tai neliveto 8)
Ja ei varsinkaa silloin jos vääntö on rajoitettu alavaihteilla yhtä suureksi kuin mitä 2.0 vaparissa. :lol:
No, onneksi kohta on toi vääntömomentinrajoitus historiaa kakkos-vaihteella.
Vaihdeloota, muija + renkaat saattaa olla erimieltä tosta asian onnellisuudesta :D

Ja samahan se on kaikissa viriboxeissa vai onko? Onko niissä "vakiona" rajoitettu myös kakkosella vääntöä (ahtopainetta)?
Ihanku joku olis tuosta asiasta jotain joskus maininnut mutta saatan kyllä muistaa väärinkin :roll:

Ykkösellä on yks ja sama etenemisen nopeuden kannalta onko rajoitinta, sutii joka tapauksessa. 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Tärkeätä muistaa..

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:
No, onneksi kohta on toi vääntömomentinrajoitus historiaa kakkos-vaihteella.
Vaihdeloota, muija + renkaat saattaa olla erimieltä tosta asian onnellisuudesta :D

Ja samahan se on kaikissa viriboxeissa vai onko? Onko niissä "vakiona" rajoitettu myös kakkosella vääntöä (ahtopainetta)?
Ihanku joku olis tuosta asiasta jotain joskus maininnut mutta saatan kyllä muistaa väärinkin :roll:

Ykkösellä on yks ja sama etenemisen nopeuden kannalta onko rajoitinta, sutii joka tapauksessa. 8)
Niin mene ja tiedä. Viggenin spekissä mainitaan että vääntö on rajtattu ykkösellä, kakkosella ja tietysti myös pakilla.
WIS kertoo, että 9-5 aeron vääntömomenttia on rajoitettu ainoastaan ykkösellä ja pakilla.
Viripajat vissiin justeeraa noita limittereitä oman maun mukaan. Mulla ei ainkaan ahda täysiä vielä kakkosella (maptun stage III). Saattaa osittain johtua myös siitä että kuorma on kakkosella pinempi kuin kolmosella.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin