Turbomyssy
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Turbomyssy
"vähän" isompi
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Turbomyssy
mitäs tästä "myssystä" on hyötyä??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Turbomyssy
Ilmeisesti sen on tarkoitus vähentää konehuoneeseen tulevaa säteilylämpöä ja näin laskea konehuoneen lämpötilaa.sabu79 kirjoitti:mitäs tästä "myssystä" on hyötyä??
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Turbomyssy
Mites toi vaikuttaa sit ite turboon? Kuumuuko se sit tavallista enemmän ja onko siitä käytännössä mitään haittaa sille ite turbolle? Konehuoneelle siitä toki on hyötyä kun pysyy viileempänä.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Turbomyssy
Siihen en osaa antaa vastausta. Onhan ahtimella vesi ja öljynkierto joka jäähdyttää....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Turbomyssy
Mitä nyt muilla foorumeilla kuiskitaan niin vesijäähdytys ahtimella pelastaa aika paljon..silloin ei laakerit ja pakopesä käy sinisenä..ja ei kait sitä ihan koko ajan tartte lappu lattiassa vetää..rata-ajot erikseen..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Turbomyssy
mut oon tossa 2.8 pannussa huomannut, että hohkaa pirun kauan lämpöä.. tänäänkin n.1,5h ajosta, kun avas pellin, niin se konepellin lämpösuoja on ihan kuuma, ja ahtimen ympäristö.. ei pysty kättä pitää kauaa niissä
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Turbomyssy
Sitten kun se öljy kiehuu siellä turbon sisällä, varsinkin kun monet helposti sammuttavat moottorin liian aikaisin, etenkin "poletuksen" jälkeen ja öljynvaihtovälit ovat liian piiiitkiä. Sitten ihmetellään kun öljysihti on tukkeessa ja kaikki mahdolliset pillit ja kanavat, vaikka huohotinpäivitys on tehty.
Punahehkuinen turbo + kiertämätön öljy = great sucksass
Punahehkuinen turbo + kiertämätön öljy = great sucksass
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Turbomyssy
Ehkä väittäisin että normaali käyttäjälle tuosta myssystä ei ole mitään hyötyä..rata käytössä varmasti hyötyä kun vedetään pitkää siivua kovaa,niin ei sula johtosarjat ym herkät konehuoneesta. On noita näkynyt varikoilla autoissa sekä että..joillain on joillain ei..makuasia..
Katu-uskottavuus paranee ainakin esson baarissa kun on turbomyssy.
Katu-uskottavuus paranee ainakin esson baarissa kun on turbomyssy.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Turbomyssy
Marginaalinen hyöty tulee siitäkin, että pakokaasu pysyy kuumempana pakopesän läpi ja siis sisältää enemmän energiaa, josta luovuttaa suuremman osan turbiinille eikä pakopesän seinämän läpi ulos. Isompi vaikutus lienee pakosarjan eristämisellä, jolloin kaasu sisältää mahdollisimman paljon energiaa tullessaan pakopesään. Heti pakopesän jälkeen kaasun pitäisi taas jäähtyä mahdollisimman nopeasti, jotta se mahtuisi putkeen ja virtaisi helpommin ulos (tilavuus pienenee kaasujen tilanyhtälön mukaisesti), mutta olenpa nähnyt joskus eristettyjä down-pipejakin (?) - ehkä se konehuoneen lämpö on syy eikä hyötysuhde.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Turbomyssy
Noin periaatteessa myös katalysaattori lämpenee nopeammin ja toimii siten paremmin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Turbomyssy
Toisaalta onko sillä konehuoneen lämmölläkään käytännössä mitään vaikutusta mihinkään, jos ilmanputsarille tulee viileää ulkoilmaa. Ilman puristamisen jälkeen cooleri kuitenkin jäähdyttää ilmaa sen mitä pystyy. Coolerin jälkeinen putkisto+imusarja ei sitä kyllä kerkeä enää lämmittää käytännössä juuri mitään, koska sitä ilmaa liikkuu siellä putkistossa aika paljon.HEV kirjoitti:ehkä se konehuoneen lämpö on syy eikä hyötysuhde.
jeeeeeee!
Re: Turbomyssy
Mulla on muistaakseni käyttämätön T3 myssy jouten jos joku kaipaa niin yv.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Turbomyssy
Ebaysta itse hommasin GT17 päälle T25 kokoisen myssyn. Sopi se mutta ehkä isompi olis parempi. Tai sit en vaan osannu asentaa
Itsellä turbo on niin lähellä konepeltiä(allekirjoituksen lada)että pelkäsin maalien palavan pois. Myös johtoja on lähistöllä. Toimii erityksenä hyvin, mutta pelti lämpenee vieläkin aika reilusti -> sateella huomaat kyllä kummalla puolella konehuonetta turbo on
Itsellä turbo on niin lähellä konepeltiä(allekirjoituksen lada)että pelkäsin maalien palavan pois. Myös johtoja on lähistöllä. Toimii erityksenä hyvin, mutta pelti lämpenee vieläkin aika reilusti -> sateella huomaat kyllä kummalla puolella konehuonetta turbo on
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Lada 1200L -88 1.7 TIC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Turbomyssy
Lada ja GT17 xD
Piristi päivää tämä tieto
Piristi päivää tämä tieto
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ