Pintaruosteen poisto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Pintaruosteen poisto

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Noniin ajattelinpa että kokeilisin ruosteen poistoa oman auton irto-osista ja sen jälkeen maalailla ja fixailla.

Voiskohan joku neuvoa tästä hieman tarkemmin yksinkertaiselle miehelle... :oops:

Tarkotus olis kokeilla tota elektrolyysi hoitoa ja sitten tota sitruuna??happoa

Elikä miten nää hommat tapahtuu käytännössä?

Elikä jos meillä olis käytössä akkulaturi, vesisäiliö, ruosteensa luovuttava osa ja vastaanottava osa, ni pärjäiskö niillä?

E. Nii ja ilmeisesti joku aine veteen(joku pesusooda ja minkälaisella suhteella)..?
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
MurheMursu
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: To Syys 06, 2012 15:58

Re: Pintaruosteen poisto

Viesti Kirjoittaja MurheMursu »

ite oon käyttäny ruuvien,pulttien ja muttereiden ruosteenpoistoon omenaviinietikkaa (mikään muu etikka ei käy) elikkä ihan vaan hinkkaa hiekan ja muun lian pois ja kaikki johki pöttii ja täyteen omenaviinietikkaa ja joku kans päälle ja yön yli odottamaan sitten taas jos osa on niin iso ettei viitti nin paljoa etikkaa ostaa niin sitte sitruunahappoa Agrimarketista jne
brottor
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2015 14:32
Paikkakunta: Hollola

Re: Pintaruosteen poisto

Viesti Kirjoittaja brottor »

Moro!

Suosittelen Deox Gel:iä.

Tuolla juttua siitä -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=158355
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pintaruosteen poisto

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tuota geeliä tuli kesällä käytettyä juurikin tuolla linkissä mainitsemaani kesäharraste autoon ruosteenpoistossa. Eli ruosteet otin auki ihan laikalla ja sitten geeliä niskaan. Purkissa annetaan vaikutusaika 1/2h-1tuntiin ja huomasin että puoli tuntia on aika lyhyt aika,mutta jos malttaa sen tunnin vaikuttaa tai useampi käsittely niin todella toimii..geelimäisen muodon ansiosta pysyy hyvin pinnalla.

Riittoisa kilon purkki ja itse kuitenkin käytin ovien alareunoihin ym..ja jäi yli puoli purkkia.

Ei se varmaan hiekkapuhallusta voita tietenkään,mutta hyvä apu kyllä varmistaessa että saa kaikki ruosteet pois alta ennen pintatöiden tekoa.

Itse käytin hiomapaperilla/laikalla auki ruosteet,geelillä loput pois.Pohjalle sinkkimaali,sitten kittaus,ruosteenestopohjamaali ja pintaväri.

Ihan ok lopputulos noin amatööri mielessä kun ei niitä työkseen tee. Toki ruiskulla olisi saanut nätimmän pinnan vedettyä mutta kun puhutaan neuvostoliittolaisesta autosta niin ei se pakkasessa kuivatettu orkkis värikään ihan näyttelykuntoinen ole..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Pintaruosteen poisto

Viesti Kirjoittaja SS »

Ei näkyviin jääviä, täysin ruosteessa olevia pikkuosia olen joskus liottanut fosforihapossa, sai ainakin joskus Biltemasta litran pullossa. Tuota sai laimennella vedellä halutuksi, mutta vahvemmalla seoksella ja pienellä lämmityksellä reaktio on nopeampi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pintaruosteen poisto

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Sitruunahappoa olen itse käyttänyt. Toimii todella hyvin, tosin hitaasti. Vaatii vuorokauden tai kaksi.
5 % seosta olen käynyt.

Olen kuullut että jos seokseen sekoittaa tapetti liisteri jauhetta voi Sitruunahappoa käyttää kuten tuota yllä mainittua geeliä. Ei omia kokemuksia kuitenkaan.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Vastaa Viestiin