Suutinvakiot EV14 1300, Deka 870cc suuttimille
Suutinvakiot EV14 1300, Deka 870cc suuttimille
Moro,
Olikos tähän joku fiksu laskukaava?
Tai kenties hyväksi havaittuja arvoja jakaa?
Toimiiko neliöjuuri(3,5/3,0) ja neliöjuuri(4,0/3,0) kaavoilla suoraan ja battcorrtab kertoimilla 1,040(3,5bar) ja 1,077 (4,0bar) ?
Näillä tulis:
3,0bar suutinvakio 594 ja 1,000
3,5bar suutinvakio 642 ja 1,040
4,0bar suutinvakio 686 ja 1,077
Olikos tähän joku fiksu laskukaava?
Tai kenties hyväksi havaittuja arvoja jakaa?
Toimiiko neliöjuuri(3,5/3,0) ja neliöjuuri(4,0/3,0) kaavoilla suoraan ja battcorrtab kertoimilla 1,040(3,5bar) ja 1,077 (4,0bar) ?
Näillä tulis:
3,0bar suutinvakio 594 ja 1,000
3,5bar suutinvakio 642 ja 1,040
4,0bar suutinvakio 686 ja 1,077
Viimeksi muokannut arto, Ti Touko 31, 2016 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Laskukaava on oikea mutta kokemus on osoittanut että noiden dekojen (tai niiden kopioiden) todelinen virtaus voi selvästi poiketa ilmoitetusta. Potentiaalista hienosäätöä luvassa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Ok, kiitos tiedosta.
Näillä sitten kokeilemaan.
Näillä sitten kokeilemaan.
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Se jäi sanomatta että suuttinmallille tyypillinen toimintanopeus on mallikohtainen. Eli et voi lähteä liikkeelle ruskeiden 350cc boschilaisten nopeusmallista ja käyttää sitä suoraan dekoille. Netistä googlettamalla löytyy useasti jonkinlaista tietoa millä lähteä kokeilemaan. Väärä nopeusmalli vääristää tyhjäkäyntipäässä tilannetta pahimmin ja voimakkaan amuloinnin kautta sekoittaa koneen käytöstä helposti.
Muistelisin että dekat on nopeemmat kuin vakiosuuttimet.
Muistelisin että dekat on nopeemmat kuin vakiosuuttimet.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Joo ei lähteny toimimaan ihan tosta noin vaan.
2004 B235R manuaali, HX35 58mm/60mm #16, 4" imuputki ahtimelle MAFfilta, 3,5" DP, T5 nokat, 870cc dekat, wallbro 450.
MAF laahaa todella paljon perässä, kun yrittää käydä tyhjäkäyntiä, pyynti +300 ja MAF näyttää 150, toisessa autossa MAF toimii ok.
46S softa. Lähtökohtana JC TP 870 tuning pack.
Paineet nostettu 4bar.
Suutinvakioksi 686 ja battcor table kerrottu 1,077.
Onko mahdollistakaan toimia?
PLXn laajakaistan 0-1V kytketty ECUlle ja lamdba näyttäs SIDin mukaan kyllä toimivan.
Niin SID ei toiminut, koska oli puskuri ja ulkolämpötilamittari irti
Tyhjäkäynti humppaa kunnolla ja tukehtuu kun höllää kaasua.
Etanoli tason saan syötettyä Lawicelilla.
Tuleeko mieleen mitä vois "perstuntumalla" tehdä että saisi tyhjäkäynnin?
Vedossa kyllä seokset sinnepäin että uskaltaa ajaa kyllä.
EDIT: BFuelCal mappeihin en ole JCn TPn jälkeen koskenut
2004 B235R manuaali, HX35 58mm/60mm #16, 4" imuputki ahtimelle MAFfilta, 3,5" DP, T5 nokat, 870cc dekat, wallbro 450.
MAF laahaa todella paljon perässä, kun yrittää käydä tyhjäkäyntiä, pyynti +300 ja MAF näyttää 150, toisessa autossa MAF toimii ok.
46S softa. Lähtökohtana JC TP 870 tuning pack.
Paineet nostettu 4bar.
Suutinvakioksi 686 ja battcor table kerrottu 1,077.
Onko mahdollistakaan toimia?
PLXn laajakaistan 0-1V kytketty ECUlle ja lamdba näyttäs SIDin mukaan kyllä toimivan.
Niin SID ei toiminut, koska oli puskuri ja ulkolämpötilamittari irti
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tyhjäkäynti humppaa kunnolla ja tukehtuu kun höllää kaasua.
Etanoli tason saan syötettyä Lawicelilla.
Tuleeko mieleen mitä vois "perstuntumalla" tehdä että saisi tyhjäkäynnin?
Vedossa kyllä seokset sinnepäin että uskaltaa ajaa kyllä.
EDIT: BFuelCal mappeihin en ole JCn TPn jälkeen koskenut
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Taitaa nuo käyntiongelmat liittyä enemmän ilmanmittauspuoleen eikä niinkään suutinasetuksiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Niimpä.
Onko aihetta puitu foorumilla mitä tarttis tehdä?
Trionic/ecuprojektin fileihin en enää pääse käsiksi.
Pitäisikö tyhjäkäynnin toimia ilman MAFfia humppaamatta ns. perus 19T softalla esim?
Onko aihetta puitu foorumilla mitä tarttis tehdä?
Trionic/ecuprojektin fileihin en enää pääse käsiksi.
Pitäisikö tyhjäkäynnin toimia ilman MAFfia humppaamatta ns. perus 19T softalla esim?
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Pitäisi käydä MAF irti tyhjää ihan OK.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Kiitos uskon vahvistuksesta, en kerinny ostaa suuttimia...
No niin, toiselle 46S pohjalle tehty softa palautti tyhjäkäynnin ja mair seuraa mreggiä. Ihme hommia välillä, täytyy suurennuslasilla verrata mikä mätti.
Nyt kovemmasta kaasutuksesta tyhjäkäynnille tuleminen stumppaa koneen. Normiajossa toimii ok.
Käytössä vakio yläputki ja gfp:n 25mm bypass. Onko mahdollista saada toimimaan, voiko stumppaaminen johtua tuosta?
No niin, toiselle 46S pohjalle tehty softa palautti tyhjäkäynnin ja mair seuraa mreggiä. Ihme hommia välillä, täytyy suurennuslasilla verrata mikä mätti.
Nyt kovemmasta kaasutuksesta tyhjäkäynnille tuleminen stumppaa koneen. Normiajossa toimii ok.
Käytössä vakio yläputki ja gfp:n 25mm bypass. Onko mahdollista saada toimimaan, voiko stumppaaminen johtua tuosta?
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Johtuu bypassin puhaltamisesta maffin läpi väärään suuntaan, yleistä isojen ahdinten kanssa T7 koneissa. 875cc dekatkaan ei huonon sumun ja pienen pulssinleveyden ruiskutusten sekoilujensa kanssa mitenkään paranna tilannetta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
No niin, jo helpottaa ku alkoi toimimaan toivotulla tavalla.
Hitsasin 4" cobran sisään DN25 by-pass putken alamutkaan saakka.
Siihen loppui sammuilut ja check enginen villkumiset.
Ilmeisen pitkälle riittää noi 875 dekat 4barin paineilla ja 450 pumpulla.
Olishan ne ev14 gourmeeta, ehkä ne tulee jossain vaiheessa vaihdettua, mutta ihan nätisti tuntuu toimivan noilla vanhoillakin.
Mukava veto tolla setupilla 19T tomaatin jälkeen.
Hitsasin 4" cobran sisään DN25 by-pass putken alamutkaan saakka.
Siihen loppui sammuilut ja check enginen villkumiset.
Ilmeisen pitkälle riittää noi 875 dekat 4barin paineilla ja 450 pumpulla.
Olishan ne ev14 gourmeeta, ehkä ne tulee jossain vaiheessa vaihdettua, mutta ihan nätisti tuntuu toimivan noilla vanhoillakin.
Mukava veto tolla setupilla 19T tomaatin jälkeen.
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Oliko penkitys suunnitelmissa?
Re: Suutinvakiot 3.5bar ja 4.0bar Deka 870cc suuttimille ?
Moro,
Kyllä penkkiinkin kun lieveoireet on kunnossa. Sit hierotaan loput. Mut 1700mg vetää jo hyvillä seoksilla motarilla , eli käyttökunnossa![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kyllä penkkiinkin kun lieveoireet on kunnossa. Sit hierotaan loput. Mut 1700mg vetää jo hyvillä seoksilla motarilla , eli käyttökunnossa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Suutinvakiot EV14 1300, Deka 870cc suuttimille
Viittiskö joku naputella ev14 1300cc suutin vakion ja batt corr tablen mikä o hyväks havaittu. Ecu ja trionic sivuille ei pääsyä ni vähän hankalaa löytää sopivia.
Mun setti 1260cc, 3barilla.
Mun setti 1260cc, 3barilla.
Re: Suutinvakiot EV14 1300, Deka 870cc suuttimille
Suutinvakion voi ainakin laskea melko helpolla kaavalla. Jos suuttimet siis virtaavat sen 1260cc, niin
silloin inj constant saadaan kertomalla 1260x0.742 = 935
Batt corr tablet varmaan löytyy helpoiten googlen kautta
silloin inj constant saadaan kertomalla 1260x0.742 = 935
Batt corr tablet varmaan löytyy helpoiten googlen kautta
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815