T7 koneen viritys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
-Sampo-
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Loka 18, 2015 22:24

T7 koneen viritys

Viesti Kirjoittaja -Sampo- »

Noniin eka kirjotus tälle foorumille :lol:


Näitä topicceja varmasti löytyy mutta koitin nettiä selata ja foorumia enkä saanut ihan suoraan vastausta mietteisiini. tämä kyseinen saab 9-5 2003 2.3aero on meijän perheessä eka saabi muita turbolaitteita on kyllä ollut.

Nyt on moottorista männät sohlona ja kyllästynyt tuohon 300hv tehoon. Eli mistä osista kannattaisi uusi moottori tehdä.

Tarkoitus käyttää mahd paljon saabin omia osia aina voi mennä sinne nettikauppaan ja tilata ne takomännät ja h-veivit yms yms... mutta ei tässä tarkoituksessa kun saabilla ilmeisesti orkkis osillakin saa aika kestävän moottorin.

Minkä Lohko ?
Minkä männät ?
Minkä Veivit ?
Muut romut ?
Riittääkö T7 ohjaus ?

Kannattaako esim ostaa valmis b234 kone ja käydä läpi vai laittaa b235 koneeseen toisen koneen osia ?

Ahtimeksi mulla on ylimääräsenä hx40 16# pesällä.

Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: T7 koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Keme »

-Sampo- kirjoitti:Minkä Lohko ?
Vakio
-Sampo- kirjoitti:Minkä männät ?
Wössnerit lienee helppo ja kestävä toteutus
-Sampo- kirjoitti:Minkä Veivit ?
Vakiot tai sitten jotkut takoversiot
-Sampo- kirjoitti:Riittääkö T7 ohjaus ?
Riittää, mutta vakio T7 nenät kannattaa vaihtaa edes T5 nokkiin.
-Sampo- kirjoitti:Kannattaako esim ostaa valmis b234 kone ja käydä läpi vai laittaa b235 koneeseen toisen koneen osia ?
Tuo lienee vähän makuasia. Halvempi toi rempattu B234 on ja sekin kestää varsin hyvin.
jeeeeeee!
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: T7 koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Vakio T7-lohko on hyvä ja kestävä. Omassa koneessani oli myös tasapainoakselit mukana pyörimässä. Sabelissani oli Wössnerin männät ja niiden kans ei ollut ongelmaa, paitsi yksi männäntappi meni soikeeks.

Veiveinä minulla oli vakiot ja yhden väänsin banaanille maililla.. vaihtotarve riippuu tehotavoitteestasi.
Kuva

T7-ohjaus riittää aikapitkälle.. 581hpn kohdalla oli mappi ja maffi tapissa.

Muistaakseni T5-kanteen ei saa suoraan T7-imusarjaa, koska kannesta taisi puuttua suuttimien "syvennykset", eli joutuu pikkuisen tuossa naittamisessa soveltaan.

Omassani oli sama holsu ja enemin nokkakepit + pari muuta ei vakio saab palikkaa.
Ele
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2014 13:56
Paikkakunta: Kajaani

Re: T7 koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Ele »

Heitämpä oman kysymyksen tänne.

Tästä T5-veivien kanssa suoraan B235R-koneeseen?

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... 49436.html

Vai oliko juuri näissä Mahlen AB -männissä, että täytyi ottaa siivut pois?
ex: 9-5 Aero sedan -00 BP & 9000 Aero -96 RE85
9-5 Aero sedan -02 BP
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4573
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T7 koneen viritys

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Noi sopii lyhytlohkon suoraan. Siksi että luetteloteksti sanoo niin ja siksi että helmassa näkyvä helmapiikki on kapea verrattuna pitkälohkon helman muotoon. T5 pahvilla paikalleen tai korkeutta poistamalla t7 kannentiivisteellä myös.
Tarvii vaan ne harvinaisiksi käyvät b234t veivit ja tapit, ja männänrengassarja.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: T7 koneen viritys

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Tosiaan noiden 147mm kankien saatavuus hieman heikko nykypäivänä ja pääsääntöisesti ovat 300tkm+ ajettuja. Kankien oston lisäksi päälle vielä männät satkun ja renkaat satkun = 250-300e.

Jos rahaa on muutama saturainen enemmän niin vaihtoehtona miettisin myös uusia orkkis 153mm kankia á 40e/kierros marmorilta ja B235 takomäntiä esim. Maptunilta 550e kierros.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vastaa Viestiin