t5 säätö penkissä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

t5 säätö penkissä?

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

Oma harraste kaipailisi customi softaa bensalle kesäksi. Reseptinä ois B204E, GT2871R .86 pesällä ja 700cc EV14 ruutilla. Nämä kilkkeet olisi tarkoitus saada otteeseenkin, joten penkkilappu olis hyvä saada muutoskatsastusta varten. Kysymys kuuluukin säätääkö joku firma T5sta penkissä vai mitenkä tässä menettelisi?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: t5 säätö penkissä?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tuu tänne Hämeeseen käymään niin säädetään.
Millainen teholukema pitäis olla papereihin, peruspaineita alemmas ei pääse ja silläkin ahtimesta riippuen tehoa voi tulla liikaakin vaikka kuinka kikkailisi seoksilla ja sytkällä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: t5 säätö penkissä?

Viesti Kirjoittaja Piikkisika »

230 pollea tuossa kopassa saisi laillisesti olla maksimissaan. Peruspaineilla varmaan ollaan aika lähellä? Muu rauta kun kuitenkin on täysin vakiota.

Säätö menee keväämmälle, mutta ajattelin olla ajoissa liikenteessä. Pitää tulla kevään koittaessa pyörähtämään :)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: t5 säätö penkissä?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei varmaan ole edes vaikeaa. Vakioahtimilla vaaditaan kuitenkin siellä tehohuipun kohdalla vajaa 1 bar paineita tuohon lukemaan joten jos saat peruspaineen pysymään kurissa (0,6 bar vaikkapa @5400 rpm) niin ollan aika varmasti tavoitteessa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: t5 säätö penkissä?

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Mitenkäs jos tätä jatkaisi ja kesällä säätäen oma T5 penkissä isommille suuttimille, mutta vain yksi mutta... automaatti. Onnistuuko ollenkaan vai pitääkö vaan tienpäällä säätää?
|#4178
|Saab 95L -76
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: t5 säätö penkissä?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mmh... muistaakseni tossa mallissa voi valita kolmpsen ja winter-asennon niin pysyy edes yhdellä vaihteella, oli se veto sitten rullilla tai asvaltilla. Rullien antamaan teholukemaan tulee entistä suuurempi epätarkkuus lukkiutumattoman turbiinin ansiosta. Toisaalta lentokenttävedosta näkee että kolmosellakin lukko menee päälle jossain 4000-4500 maastossa joten huipputeholukema tulee niissä olosuhteissa suorakytkennällä.

Seoksien ja sytkän säätämisen maantieajelu on ihan riittävää muttei sieltä saa penkkikäyriä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin